Miten suhtaudut jos eksä ehdottaa tapaamista?
Ja tekee samalla selväksi että kyseessä ei ole mikään suhteen lämmittelyritys, vaan vain halu tavata mukava ihminen menneisyydestä ja vaihtaa kuulumisia?
Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta kuitenkin pari eksää joiden kanssa olin läheinen ja luonteet sopivat tosi hyvin yhteen, naurettiin paljon jne. Haluaisin ottaa yhteyttä ihan vain sen vuoksi että pidin heistä ja haluaisin viettää ystävänä aikaa, mitään romanttisia tunteita ei enää ole. Pelkään kuitenkin että he pitävät minua säälittävänä tai outona jos otan yhteyttä. Mielestäni jotenkin surullista että eron vuoksi pitää menettää se rakas ihminen kokonaan.
Kommentit (139)
Sekstailla voisin, mutta siihen se jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta koituisi itsellä kuin menneiden katkeraa muistelua, kun pääosin suhde meni karille siksi etteivät seksuaaliset tarpeemme kohdanneet ja nykyään ex on tehnyt täydellisen suunnanmuutoksen joka tuntuu itsestä suoranaiselta kettuilulta.
Mua aina huvittaa nää katkeruudet suhteen jälkeen kun se ex on päässyt takaisin jaloilleen ja alkaa loistamaan.
Ja vielä luullaan, että se on vaan näyttämistä ja henkilökohtaista veetuilua.
Ehkä sillä on vaan jaksamista ja aikaa pitää taas huolta itsestään?
Mullekin exä huusi joskus, kun mä en enää ikinä ole iloinen. Olihan se helppo hymyillä vasta rakastuneena suhteen alussa ennen kaikkea henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja huolta. Menee vähän voimat ihan siihen peruselämiseen jos joutuu koko ajan olemaan varuillaan ja huolissaan.
Ja suhteen jälkeen harmittaa kun se toinen kehtaakin olla iloinen taas.
Oivoi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu exästä ja eron syystä.
Yhden exän tapaisin mielelläni ja erottiin ihan ystävinä, kun työt vei aika kauas tosistamme.
Muiden kohdalla ei kiinnostusta. Ollaan erottu, kun ei vaan sovittu yhteen
Ja on vielä sellainenkin exä, jonka kanssa en haluaisi elää edes samalla telluksella.
Oletpas sinä ollut "ehtiväinen", kun exiä vaikuttaa olevan enemmänkin. 🙄
Tässä ketjussa näkee, että huonoissa suhteissa olleet haluaa katkoa sillat mikä onkin ihan ymmärrettävää.
Mutta älkää sen perusteella tuomitko niitä, jotka ovat eronneet "hyvissä väleissä" ja yhteydenpito on mahdollista. Se vaatiin emotionaalista aikuisuutta kummaltakin osapuolelta ja kertoo vain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden exän tapaisin mielelläni ja erottiin ihan ystävinä, kun työt vei aika kauas tosistamme.
Ja on vielä sellainenkin exä, jonka kanssa en haluaisi elää edes samalla telluksella.
Kertyyhän niitä exiä tottakai jos vanhaksi elää. Tuokin kirjoittaja voi olla jo vaikka 60v.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse erehdyin ottamaan yhteyttä ex-mieheen, ajattelin vaan kysellä kuulumisia, pitkän ajan jälkeen, mutta selvisi, että hän ei ole juuri yhtään sama henkilö. Arvot aivan erilaiset mitä ennen ja hänestä oli tullut tosi paha alkoholisti. Elämä aivan sekaisin; ulosottoa, terveysongelmia (kännissä tapahtuneet kaatumiset ym.), käräjille menossa, kohta voi tulla häätö jne. Onneksi jätin hänet aikoinaan, olen säästynyt monelta murheelta.. Oli järkyttävä yllätys hänen nykyinen elämä, yritin jonkun aikaa tsempata häntä parempaan elämään, mutta hän ei tietysti nähnyt mitään ongelmaa elämäntyylissään. Niin että lopulliset hyvästit hänelle.
Mun nykyinen puolisoni on kohtuukäyttäjä ja muutenkin normaali.
Kävikös sulla mielessä että hän alkoi ryyppäämään kun SINÄ jätit hänet? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertyyhän niitä exiä tottakai jos vanhaksi elää. Tuokin kirjoittaja voi olla jo vaikka 60v.
Muttei kovin sitoutuvaa tyyppiä näemmä. Kevytkenkäinen, kuten minun nuoruudessani tavattiin sanoa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistettynä:
Suurin osa ei koe tarvetta hengailla exän kanssa.
Sulle se on kuitenkin jostain syystä kovin tärkeää, eli eikö se ole sama mitä muut sanoo?
Varmaan suurin osa ajattelisi myös että mitä se exä on vailla. Yleensä niitä yhteydenottoja tulee kun on erottu, viikonloppuisin kännissä tai muuten nostalgiahuuruissa.
Mutta kysäise ihmeessä.
No ajattelin kysyä täällä että mikä on nykyään ihmisten suhtautuminen tällaiseen. Jos se olisi vaikka vapautuneempi, kun muissakin asioissa aletaan nähdä harmaan sävyjä. Ilmeisesti ei minun elinaikana tule olemaan normaalia suhtautua kaikkiin ihmisiin ihmisinä, ilman mustasukkaisuutta.
Ihan sama, mitä joku ajattelee. Muista sekin, että täällä ketjuja kommentoivat lähinnä ne, joita aihe triggeröi tavalla tai toisella. Tämä palsta ei (onneksi) ole edustava otos ihmisten suhtautumisesta asioihin. Mustasukkaisuus on ihan vihoviimeistä myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttei kovin sitoutuvaa tyyppiä näemmä. Kevytkenkäinen, kuten minun nuoruudessani tavattiin sanoa. 🙄
Oletpas sinä moralisoivaa ja "vihjailevaa" sorttia. 🤔🧐🙄
Jos olet ap itse jättäjä, niin jätä ex rauhaan, älä ota yhteyttä. Jos tulit itse jätetyksi, niin voit halutessasi ottaa yhteyttä, mutta kannattaa varautua siihen, että ex voi olettaa sinulla olevan taka-ajatuksia.
😂 jos oli niin rakas niin miksi on eksä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta koituisi itsellä kuin menneiden katkeraa muistelua, kun pääosin suhde meni karille siksi etteivät seksuaaliset tarpeemme kohdanneet ja nykyään ex on tehnyt täydellisen suunnanmuutoksen joka tuntuu itsestä suoranaiselta kettuilulta.
Mitä tarkoitat suunnanmuutoksella? Ilmeisesti ex halusi s3ksiä liikaa tai liian vähän? Mistä tiedät paljonko hän sitä nykyään harrastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nykypäivänä on enää 60-70-vuotiaana sen teini-iän poikakaverin kanssa ja hyvä niin. Se ei ole kevytkenkäisyyttä vaan viisautta. Harvan arvostelukyky 15-vuotiaana riittää koko elämän aikaisen puolison valintaan. Ja onneksi nykypäivänä naisen ei enää tarvitse tyytyä johonkin idiootiksi paljastuvaan kuten entisaikoina kun eroa ei pidetty sosiaalisesti hyväksyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun nuoruudessasi silloin sata vuotta sitten 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin vähän aikaa ääneen, kun luin otsikon.
Mutta sitten tuli muitakin eksiä mieleen. Ainakin kaksi ihmistä tulee mieleen, joita ihan hyvin voi tavata, tai kolmaskin itseasiassa. Sitten ihan neutraaleja ihmisiä, ihan mukavia mutta myös sellaisia, joiden kanssa ei kummempaa yhteyttä syntynyt.
Jos tällainen pyyntö mukavalta ihmiseltä tulisi, punnitsisin kokonaistilannetta. Sellaisen kanssa en lähtisi, jonka tietäisin olevan yhä kiinnostunut, valitettavasti.
Huomaan, että vastasin vain otsikkotasolla. Ajattelin siis ihan kertatapaamista, ei enempää.
Mikä ihmeen idea tässä oikein on?
Ei siinä ideaa olekaan. Vastasin kysymykseen, jos minuun otettaisiin yhteyttä.
Kyllä siinä on mustasukkaisuus taustalla jossain muodossa, jos eksää ei voi tavata. Joko puolison, joka kokee eksän jotenkin uhkana, tai sitten oma, koska ei halua että oma puoliso haluaisi tavata myös omia eksiään, niin ei itsekään tapaa sitten omiaan. Tavallaan ironista, että pariskunnan molemmat puoliskot saattavat tahoillaan miettiä että olisi kiva kysyä sen ja sen kuulumisia, mutta eivät uskalla kertoa tästä toisilleen loukkaamisen pelossa. Jos asia puhuttaisiin auki niin se voisikin olla molemmille ok.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko tämä muuttumaan, kun uusioperheet lisääntyy ja sitä kautta myös ystävyys eksien kanssa normaloituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin vähän aikaa ääneen, kun luin otsikon.
Mutta sitten tuli muitakin eksiä mieleen. Ainakin kaksi ihmistä tulee mieleen, joita ihan hyvin voi tavata, tai kolmaskin itseasiassa. Sitten ihan neutraaleja ihmisiä, ihan mukavia mutta myös sellaisia, joiden kanssa ei kummempaa yhteyttä syntynyt.
Jos tällainen pyyntö mukavalta ihmiseltä tulisi, punnitsisin kokonaistilannetta. Sellaisen kanssa en lähtisi, jonka tietäisin olevan yhä kiinnostunut, valitettavasti.
Huomaan, että vastasin vain otsikkotasolla. Ajattelin siis ihan kertatapaamista, ei enempää.
Mikä ihmeen idea tässä oikein on?
Pitää päästä istuttamaan toiseen se siem
Vain poikkeuksellisen häiriintyneelle h*oralle tulee jotain tuollaista mieleen. Ja kenen ansiosta se tuli sun mieleen? Kiusattiinko sinuakin?
Vierailija kirjoitti:
😂 jos oli niin rakas niin miksi on eksä?
Osa meistä kasvaa sen hylätyn 3-vuotiaan ihmisen tarpeiden yli ja valikoi puolisonsa sillä perusteella, ettei se vaan ole joku mt-ongelmainen narsku, joka tekee kaikkien elämästä yhtä helvettiä, jos se ei saa tahtoaan läpi.
Yksi oli alkkis, ei kiitos. Vaikka olisihan se kiva tietää jos menee paremmin. Toinen otti innokkaasti yhteyttä mutta blokkasin. Oli aikoinaan niin hankala ihminen. Vaikea uskoa että olisi muuttunut. Kolmas on ollut hiljaa aika monta vuotta. Miettisin varmaan että etsiikö hän materiaalia seuraavaan kirjaansa? En tiedä. Yksi mukava on valitettavasti kuollut. Mieheni eksiin olen kyllä tutustunut jopa heidän sisaruksiinsa, tätieihin ja äitiinsä. Mikä on ollut mukava juttu.