Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut jos eksä ehdottaa tapaamista?

Vierailija
18.02.2026 |

Ja tekee samalla selväksi että kyseessä ei ole mikään suhteen lämmittelyritys, vaan vain halu tavata mukava ihminen menneisyydestä ja vaihtaa kuulumisia?

Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta kuitenkin pari eksää joiden kanssa olin läheinen ja luonteet sopivat tosi hyvin yhteen, naurettiin paljon jne. Haluaisin ottaa yhteyttä ihan vain sen vuoksi että pidin heistä ja haluaisin viettää ystävänä aikaa, mitään romanttisia tunteita ei enää ole. Pelkään kuitenkin että he pitävät minua säälittävänä tai outona jos otan yhteyttä. Mielestäni jotenkin surullista että eron vuoksi pitää menettää se rakas ihminen kokonaan.

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin vähän aikaa ääneen, kun luin otsikon. 

Mutta sitten tuli muitakin eksiä mieleen. Ainakin kaksi ihmistä tulee mieleen, joita ihan hyvin voi tavata, tai kolmaskin itseasiassa. Sitten ihan neutraaleja ihmisiä, ihan mukavia mutta myös sellaisia, joiden kanssa ei kummempaa yhteyttä syntynyt. 

Jos tällainen pyyntö mukavalta ihmiseltä tulisi, punnitsisin kokonaistilannetta. Sellaisen kanssa en lähtisi, jonka tietäisin olevan yhä kiinnostunut, valitettavasti. 

Vierailija
102/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että suhteeseen ryhtyessä siitä toisesta ihmisestä tulee pelkkä seksuaali- ja suhdehyötyobjekti, ja hän menettää kaiken muun ihmisarvonsa. Jos hänestä ei tulevaisuudessa ole mitään seksuaalista tai parisuhteellista hyötyä, niin roskikseen eikä todellakaan tavata kertaakaan. Joku moraali se olla pitää.

Voihan sitä kiusata ja manipuloida paremmin lähietäisyydeltä! Ettei vaan saa hyviä kokemuksia yhtään mistään vaan jää pysyvästi sen porukan haaviin, joka päätti leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten tuli muitakin eksiä mieleen. Ainakin kaksi ihmistä tulee mieleen, joita ihan hyvin voi tavata, tai kolmaskin itseasiassa. Sitten ihan neutraaleja ihmisiä, ihan mukavia mutta myös sellaisia, joiden kanssa ei kummempaa yhteyttä syntynyt. 

Jos tällainen pyyntö mukavalta ihmiseltä tulisi, punnitsisin kokonaistilannetta. Sellaisen kanssa en lähtisi, jonka tietäisin olevan yhä kiinnostunut, valitettavasti. 

Huomaan, että vastasin vain otsikkotasolla. Ajattelin siis ihan kertatapaamista, ei enempää. 

Vierailija
104/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti ehdota.  Minulla on tapana hoitaa erot solvauksilla ja huudoilla.  En ylipäätään ymmärrä, miksi piti aikoinaan sietää ketään miestä elämässäni. Mikä on mennyt, se jääköön mennrisyyteen. 

Vierailija
105/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tavata yhtäkään eksää, aivan sama oliko kyse kaverista, säädöstä ja suhteesta. Suhteiden päättymiseen ollut aikanaan hyvä ja pätevä syy. Ihan syystä kaikki ollutta ja mennyttä. 

Vierailija
106/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. Älä roiku exissä vaan yritä muodostaa uusia kaverisuhteita puhtaalta pöydältä. Kasvun paikka, älä mene siitä mistä aita on matalin. Exäsikin ovat menneet elämässään eteenpäin ja hyvin todennäköisesti eivät halua tukihenkilöksesi.

En tarvitse tukihenkilöä ja minulla on ihana oma aviomies. Näin vanhemmiten kaipaisin kuitenkin myös ystäviä, joita minulla ei kauheasti ole ja on jotenkin vaikea tutustua kunnolla tässä iässä. Eksien kanssa tuo pohja on jo rakennettu. Haluaisin siis joskus vaihtaa kuulumisia ja ehkä tavata kerran vuodessa jos huvittaa, esimerkiksi yhteisen mielenkiinnonkohteen merkeissä. 

Tässä ajattelutavassa on jotain pahasti vinksallaan. 

Vierailija
107/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta tavataan, koska arvostamme toisiamme ja on paljon puhuttavaa, esim. poikamme vaiheista.

Minäkin tahtoisin puhua poikani isän kanssa. Ikävä kyllä hän on katkaissut välinsä entiseen elämänpiiriinsä lähes täysin. 

Vierailija
108/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#106 mitä muka?

Vierailija
109/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 on olleet väkivaltaisia ja nää on niitä, jotka haluais edelleen sänkyyn tai suhteeseen. Ei.

Siitä yhdestä on jo niin paljon aikaa, etten koe tarpeelliseksi. Ja hänkin on päässyt ja mennyt elämässään eteenpäin, en koe tarpeelliseksi myöskään tuppautua "kaveeraamaan". Sillä on varmaan kavereita ja menoa ihan tarpeeksi.

"Hengailu"exien kanssa hengaillaan vieläkin välillä kun kummallakaan ei ole muutakaan.

Yhden väkivaltaisen exän kanssa jopa puhuin videopuhelua 3 vuotta suhteen päättymisen jälkeen. Se oli ihan puhdistavaa, kummaltakin tuli itku ja jotenkin helpotti jättämään se takase. Sen jälkeen se olisikin ollut taas jo tulossa mun luo, ei ihan pelkkä kaveruus mielessä 🤦 Yksi "kaveerasi" mutta ilmeisesti ei kertonut naiselleen siitä ja valehteli mullekin kysyttäessä.

Parempi kun ei ala sotkemaan asioita.

Miksi sulle on niin tärkeää, että tää sun idea hyväksytään?

Vierailija
110/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että vastasin vain otsikkotasolla. Ajattelin siis ihan kertatapaamista, ei enempää. 

Mikä ihmeen idea tässä oikein on?

Vierailija
111/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. Älä roiku exissä vaan yritä muodostaa uusia kaverisuhteita puhtaalta pöydältä. Kasvun paikka, älä mene siitä mistä aita on matalin. Exäsikin ovat menneet elämässään eteenpäin ja hyvin todennäköisesti eivät halua tukihenkilöksesi.

En tarvitse tukihenkilöä ja minulla on ihana oma aviomies. Näin vanhemmiten kaipaisin kuitenkin myös ystäviä, joita minulla ei kauheasti ole ja on jotenkin vaikea tutustua kunnolla tässä iässä. Eksien kanssa tuo pohja on jo rakennettu. Haluaisin siis joskus vaihtaa kuulumisia ja ehkä tavata kerran vuodessa jos huvittaa, esimerkiksi yhteisen mielenkiinnonkohteen merkeissä. 

Tässä ajattelutavassa on jotain pahasti vinksallaan. 

Minun mielestäni taas hyvinkin normaalia ja kypsää ajattelua. -eri

Vierailija
112/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoksista pitää saada tuomiot, jotta oikeus toteutuu. Sitten kaikki ovat tyytyväisiä. 

Vierailija
113/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta koituisi itsellä kuin menneiden katkeraa muistelua, kun pääosin suhde meni karille siksi etteivät seksuaaliset tarpeemme kohdanneet ja nykyään ex on tehnyt täydellisen suunnanmuutoksen joka tuntuu itsestä suoranaiselta kettuilulta.

Vierailija
114/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko väkivalta tai uusi valhekimppu, jolla saa vastuun vieritettyä rumista tempuista muille kuin itselle. Kukaan ei hyödy tuollaisesta mitään.

Vierailija
115/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää päästä istuttamaan toiseen se siemen, että hei katso tässä mä oon ota minut. Käydään siinä pyörähtämässä ja toivotaan että perästä kuuluu vielä.

Vierailija
116/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä sanoi jo erotessa että ei sitten aio enää pitää yhteyttä kun löytää uuden koska haluaa sitoutua 100%. Mun mielestä tuo on melko rajoittunut tapa ajatella ihmissuhteista. Eihän se ystävyys eksien välillä ole mitään pettämistä. Eikä ihmisiä pitäisi luokitella tuolla tavalla, että tuon kanssa ei voi enää ikinä jutella.

Jaa, mun mielestä taas exät on exiä, eikä niiden kanssa mitään kaveerata enää. En ole missään tekemisissä yhdenkään eksäni kanssa.

N47

Vierailija
117/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun eksäni ollut mitenkään mukava ihminen jonka kanssa elo olisi ollut ruusuilla tanssimista vaan päinvastoin, mikä narsisti. Ja vieläkin, 25 vuoden jälkeen laittelee viestejä silloin tällöin kuulumisia kysyäkseen. En vastaa. Ei suoraan sanottuna voisi vähempää kiinnostaa. En halua antaa mitään reaktiota, en edes estämistä somessa. Siinähän itkee perään.

Vierailija
118/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin heti että se on mennyt mukaan johonkin pyramidihuijaukseen ja koittaa miettiä keitä hyväuskoisia hölmöjä tuntee, sitten on soittanut minulle. Toinen vaihtoehto on että haluaa lainata rahaa. Jos nämä oletukset on vääriä, se tarvii jotain muuta, on vaikka jotain isoa siirrettävää ja tuli mieleen että minulla on käytössä traktori.

Vierailija
119/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos exä on sinkku niin sitten ainakin on turvallista. Jos suhteessa niin sitten toki voi aiheuttaa ongelmia, vaikka olisitkin vain kaverina liikkeellä. 

Niin, ymmärrän sen kyllä tietyllä tasolla. Jotenkin näin vanhemmiten sitä kuitenkin alkaa jo ajatella niin, että oikeasti samalla aaltopituudella olevia ihmisiä ei ole rajattomasti, ja on surullista jos heitä joutuu rajaamaan pois elämästään vain totuttujen tapojen vuoksi. 

Jos suhde on hyvä, niin luulisi että se kestäisi myös vanhojen ystävien tapaamisen, vaikka eksienkin. Itse olen ainakin niin hyvässä suhteessa, että ei olisi ongelmaa jos puoliso haluaisi tavata vaikka lukioheilansa nostalgiasyistä. Elämä on liian lyhyt turhiin sääntöihin.

Sen "ystävän" kanssa on pantu.

Mitä väliä?

Vierailija
120/139 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se otti aikanaan niin kamalan vaimon, etten halua olla missään tekemisissä ennen kuin sen narsistinen kotka on todistetusti mullan alla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi