Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut jos eksä ehdottaa tapaamista?

Vierailija
18.02.2026 |

Ja tekee samalla selväksi että kyseessä ei ole mikään suhteen lämmittelyritys, vaan vain halu tavata mukava ihminen menneisyydestä ja vaihtaa kuulumisia?

Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta kuitenkin pari eksää joiden kanssa olin läheinen ja luonteet sopivat tosi hyvin yhteen, naurettiin paljon jne. Haluaisin ottaa yhteyttä ihan vain sen vuoksi että pidin heistä ja haluaisin viettää ystävänä aikaa, mitään romanttisia tunteita ei enää ole. Pelkään kuitenkin että he pitävät minua säälittävänä tai outona jos otan yhteyttä. Mielestäni jotenkin surullista että eron vuoksi pitää menettää se rakas ihminen kokonaan.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä samoin ajatuksin, mutta tapaamista ei järjestynyt koska vaimo ei tiennyt miehen menneisyyttä.

Vierailija
2/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis ollut mitään pettämistä tai kaltoinkohtelua noissa suhteissa. Ystävinä erottiin, mutta sitten yhteydenpito jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin.  Entinen nainen halusi tavata seitsemän vuoden jälkeen. Oli ainakin mun mielestä pelkästään mukava kokemus.  Sen jälkeen ei olla nähty mutta terveisiä on vaihdettu.  Tästä tapaamisestakin on aikaa kohta se seitsemän vuotta.  M37

Vierailija
4/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus. Itsellä samanlaisia ajatuksia joskus. Mutta harvemmin tuollainen oikein kantaa. 

Vierailija
5/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin yhteyttä samoin ajatuksin, mutta tapaamista ei järjestynyt koska vaimo ei tiennyt miehen menneisyyttä.

Mitä menneisyyttä? Että miehellä oli ollut aiempia suhteita?

Vierailija
6/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä menneisyyttä? Että miehellä oli ollut aiempia suhteita?

Juuri näin, todella.

Vierailija
7/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pESEN RÖMPSÄN

Vierailija
8/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exä on sinkku niin sitten ainakin on turvallista. Jos suhteessa niin sitten toki voi aiheuttaa ongelmia, vaikka olisitkin vain kaverina liikkeellä. 

Vierailija
9/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä sanoi jo erotessa että ei sitten aio enää pitää yhteyttä kun löytää uuden koska haluaa sitoutua 100%. Mun mielestä tuo on melko rajoittunut tapa ajatella ihmissuhteista. Eihän se ystävyys eksien välillä ole mitään pettämistä. Eikä ihmisiä pitäisi luokitella tuolla tavalla, että tuon kanssa ei voi enää ikinä jutella.

Vierailija
10/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottelihan tuo exäntapainen yhdessä vaiheessa muka kaverillista näkemistä. Poliittisesti korrektiin tyyliin heitin jotain tyyliin joo olis tosi kiva sittenkun asia X ja homma jäi siihen.

Vierailija
11/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä sanoi jo erotessa että ei sitten aio enää pitää yhteyttä kun löytää uuden koska haluaa sitoutua 100%. Mun mielestä tuo on melko rajoittunut tapa ajatella ihmissuhteista. Eihän se ystävyys eksien välillä ole mitään pettämistä. Eikä ihmisiä pitäisi luokitella tuolla tavalla, että tuon kanssa ei voi enää ikinä jutella.

Siis miksi sen pitäisi just sun kanssa kaveerata?

Mun yks exä sanoi, että jos erotaan niin haluaa silti olla kaveri. Miksi?

Ei voi kovin suuret tunteet olla jos kykenee heti eron jälkeen olemaan "ystävä".

Vierailija
12/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä joskus exä ottaa yhteyttä ja kyselee kuulumisia. Ei ehkä kannata heti tapaamista ehdottaa vaan varovaisemmin kokeilla kepillä jäätä. Aika paljon käytetty veruketta selasin puhelinta ja nimes tuli vastaan joten tuli mieleen mitä kuuluu, joissain tapauksissa voi olla jopa tottakin. Siihen on helppo vastata että vauva talossa ja kiirettä pitää tms jos ei kaipaa enempiä yhteyden ottoja.

Vierailija
13/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos exä on sinkku niin sitten ainakin on turvallista. Jos suhteessa niin sitten toki voi aiheuttaa ongelmia, vaikka olisitkin vain kaverina liikkeellä. 

Niin, ymmärrän sen kyllä tietyllä tasolla. Jotenkin näin vanhemmiten sitä kuitenkin alkaa jo ajatella niin, että oikeasti samalla aaltopituudella olevia ihmisiä ei ole rajattomasti, ja on surullista jos heitä joutuu rajaamaan pois elämästään vain totuttujen tapojen vuoksi. 

Jos suhde on hyvä, niin luulisi että se kestäisi myös vanhojen ystävien tapaamisen, vaikka eksienkin. Itse olen ainakin niin hyvässä suhteessa, että ei olisi ongelmaa jos puoliso haluaisi tavata vaikka lukioheilansa nostalgiasyistä. Elämä on liian lyhyt turhiin sääntöihin.

Vierailija
14/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo ajatus että menisin pitkän matkan päähän exällä käymään yökylässä kaverina kuten ehdotteli, kun viimeinen livekuva mielessä hänestä on miten riitelimme taas kerran jostain naurettavasta asiasta ja poistuin ovesta toistaiseksi viimeistä kertaa.

Vierailija
15/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että olisivat jotain vailla.

Ei.

Vierailija
16/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toetaisin, että kiitos, mutta menneisyys on menneisyydestä ihan hyvästä syystä johtuen. Ja jos emme ole olleet tähän asti yhteydessä, niin miksi pitäisi tulevaisuudessa?

Vierailija
17/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sen pitäisi just sun kanssa kaveerata?

Mun yks exä sanoi, että jos erotaan niin haluaa silti olla kaveri. Miksi?

Ei voi kovin suuret tunteet olla jos kykenee heti eron jälkeen olemaan "ystävä".

No siksi että hän oli minulle tärkeä, mutta ei romanttisesti yhteensopiva. Ja jos hän myös välittää minusta niin miksi pitäisi välit katkoa kokonaan? 

Ehkö tuo sinun eksä piti sinusta kovasti ystävänä, ei se ole mitenkään huonompaa rakkautta, erilaista vain.

Vierailija
18/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluaisin tavata eksäni, itselläni ei ole juurikaan kavereita.

Vierailija
19/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kaveerata exän kanssa lyhyen mutta tunteellisesti tulisen jutun jälkeen ja ihmettelin että mitä olen tuossa ihmisessä joskus nähnyt, sehän on täysi ameeba. Se kaveeraus sitten hyytyi siihen kun se kaverillinen synkkaaminenkin oli selvästi jotain senhetkisten tunteiden aiheuttamaa valetta.

Vierailija
20/112 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itse toetaisin, että kiitos, mutta menneisyys on menneisyydestä ihan hyvästä syystä johtuen. Ja jos emme ole olleet tähän asti yhteydessä, niin miksi pitäisi tulevaisuudessa?

No jos vaikka tarvittiin tauko että suhde todella päättyy sellaisena kuin se oli. Sitten vuosien päästä kun kumpikin on aidosti siirtynyt eteenpäin voisi alkaa uusi suhde, ystävyys, sen mukavaksi todetun ihmisen kanssa. Siinä on kuitenkin paljon hyvää pohjaa rakennettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme