Pystyisitkö olemaan pienessä väestönsuojassa vieraiden ihmisten kanssa useita päiviä?
Siis minusta toi on ihan kauhistuttava ajatus. Pitää tehdä tarpeet johonkin ämpäriin kaikkien kuullen ja olla kuin sillit suolassa. En tiedä pystyisinkö. Varsinkin jos se olis joku kellarivarasto, niin mulla ainakin iskisi klaustrofobia.
Kommentit (118)
Noi ei löydä luvattua maata kun peite . Kadonneet lampaat .
Niissä taloyhtiöiden väestösuojissa ei kai ole tarkoitus olla päiväkausia, vaan akuutin esim pommituksen ajan. Jos tutkitte tarkemmin, tilaa on mitoitettu vähemmän kuin neliömetri per asukas. Eli esim kaikki eivät voi olla makuuasennossa ts nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Niissä taloyhtiöiden väestösuojissa ei kai ole tarkoitus olla päiväkausia, vaan akuutin esim pommituksen ajan. Jos tutkitte tarkemmin, tilaa on mitoitettu vähemmän kuin neliömetri per asukas. Eli esim kaikki eivät voi olla makuuasennossa ts nukkua.
Harvassa taloyhtiössä on väestönsuoja eivätkä useimmat niistä kestäisi nykypommituksia.
Vierailija kirjoitti:
En. Toisaalta meillä ei ole väestönsuojia lähimaillakaan. Maakellari läytyy, ja pannuhuone talon alta, niihin vissiin menisin kokeilemaan kauanko selviäisin.
Toisaalta minua ei jostain syystä haittaisi kuollakaan, jos vaihtoehtona olisi sinnittely kamalissa oloissa sodan tai ydintuhon tai luonnonkatastrofin keskellä. Olen 44 v. ja minulla on ollut ihana elämä, olen toteuttanut kaikki unelmani. Ei pidä liikaa ahnehtia.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa taloyhtiössä on väestönsuoja eivätkä useimmat niistä kestäisi nykypommituksia.
Väestösuojaa ei rakennetakaan kestämään suoraa pommitusosumaa. Niiden idea on suojata epäsuorilta osumilta, joista suurin osa vammoista johtuu. Lasinsirpaleet, tiiliskivenkappaleet jne.
Kyllä voisin. Tosin sillä varauksella ettei joukossa olisi persuja tai muita seksuaalirikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos sota syttyy niin minä menen siksi aikaa kylpylään rentoutumaan.
hyvä niin kaikki menevät, ja rintamalle voivat lähteä poliitikot ja rikas eliitti
Ei sinne väestönsuojaan ole mikään pakko mennä, jää enemmän tilaa muille kun ihmiskammoiset jäävät kotiin.
oon miettinyt ja taktikoinut et menisin väestönsuojaan muualle kun matu lähiön suojaan. työpaikan väestönsuoja vois olla vaihtoehto.
sitten mietin maaseutua ja teltta majoitusta metsän keskellä.
ajatus naapurin ulkomaalaismiesten ja alkoholistien, seurasta on pelottava. pakoretki maaseudun rauhaan houkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi ihanaa, voitaisiin tehdä suomivauvvoja talkoilla.
Siihen ihanuuteen ei teitä inceleitä kelpuutetaa. Teille on varattu tärkeämpi tehtävä; pyöritätte tauotta väestösuojan ilmanvaihtokoneen kampea.
Vierailija kirjoitti:
Jään kissan kanssa kotiin.
Samoin.
Onneksi tunnen lähes kaikki naapurini niin ei tarvitse vieraiden ihmisten kanssa olla.
En todellakaan, en ole muutenkaan menossa sinne kun on koira jota en jätä!
En. Pysyisin kotona muutenkin, koska jäisin koiran seuraksi.
Minun piereskelyllä ja hajuilla olisin nopeasti yksin.
Pystyisin, eihän se mukavaa olisi mutta eihän sitä kukaan teekään ellei vaihtoehto ole vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on väärä käsitys että se kellarikoppi häkki olisi sun oma suoja . Ei ole . Sun romut viedään sun asuntoon ja seinät puretaan kokonaan. Siten ollaan yhteismajoituksessa . Elikkä vielä kurjempaa tiedossa. Hyvin voit tyhjentää häkkisi ainakin osan jo nyt. Moni kuvittelee sitä häkkiä suojaksi.
"Viedään", "puretaan", "ollaan". Ketkä tekevät ja milloin?
Taloyhtiön pelastussuunnitelmassa nuo on suunniteltu ja nimetty henkilö, joka mobilisoi muut yhtiön asukkaat tyhjentämään suojan ja varustamaan sen suojatumiskäyttöön.
Pelastuslaitos tarkistaa taloyhtiön turvallisuus- tai pelastussuunnitelman kymmenen vuoden välein. Tulevat myös paikan päälle tarkastamaan, että kaikki on kunnossa.
Jos kiinnostsa, niin kysy taloyhtiön hallitukselta teidän taloyhtiön tilanne.
Parissa taloyhtiössä olen hallituksen pj:nä joutunut laatimaan suunnitelman ja osallistumaan tarkastukseen. Tarkastettu ja hyväksytty suunnitelma jaettiin asukkaille.
Venäläinen kuule USAssa asuu kaikkien maiden kansalaisia myös venäläisiä . Lapsellinen asenne ! Siellä asuu ihan tavallisia ihmisiä . Ei kaikki ole Hollywoodissa.