Pystyisitkö olemaan pienessä väestönsuojassa vieraiden ihmisten kanssa useita päiviä?
Siis minusta toi on ihan kauhistuttava ajatus. Pitää tehdä tarpeet johonkin ämpäriin kaikkien kuullen ja olla kuin sillit suolassa. En tiedä pystyisinkö. Varsinkin jos se olis joku kellarivarasto, niin mulla ainakin iskisi klaustrofobia.
Kommentit (42)
Huomaa kyllä ettei sinulla ole ollut vakavia murheita etkä ole koskaan joutunut ylittämään pelkojasi.
Intissä meillä oli harjotus missä oltii pommisuojassa happinaamarit päällä. Pakko sanoo et se oli kyl iha helvatan ahistavaa kun kuuma ja kaikki muut ympärillä panikoi ja huohottaa niskaa
Entä sitten jos se lukitaan ulkopuolelta?
Kyllä kauhuleffat on sittenkin vain huvia...
Juu, ei kiitos. Minä menisin mökille. Minulla on siellä maakellarikin.
Eiköhän kaikki armeijan käyneet ainakin ole tottuneet yhteismajoituksiin, yhteiskakkaamiseen ja sopulimaiseen kasassa liikkumiseen ihan hyvin.
Täysin turha aloitus. Ei kannata miettiä asioita, jotka eivät tule tapahtumaan.
Ulkona on upea keli, ap. Miten olisi lenkki?
Kuulehan neropatti, tossa vaiheessa sua pelottaa ihan muut asiat kuin vieraat ihmiset.
Minun pitäisi olla ammatillisen oppilaitoksen opiskelijoiden kanssa koulun väestönsuojassa. Jos näkisitte sen opiskelija-aineksen, niin ymmärtäisitte, miksi mieluummin vaikka kävelen sen 25 km kotiin kuin jään niiden apinoiden kanssa suojaan.
En. Se on ihan painajainen. Menisin mieluummin ulos ja sulaisin sinne laskeuman jalkoihin.
Ongelma ei olisi johonkin ämpäriin tarpeiden teko vaan ylipäätään että joutuu olemaan muiden kanssa, sen verran erakko olen.
Ja heittäisin henkeni ihan unen puutteesta jos siellä yksikään kuorsaa, ellen sekoiaisi ja listisin ne muut.
Ehkä parempi kun jään pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos se lukitaan ulkopuolelta?
Kyllä kauhuleffat on sittenkin vain huvia...
No sitten vissiini alatte pommisuojasta löytyvillä tarpeilla porukalla kaivaa tietä ulos sieltä?
Siis jos jotenkin ihmeessä että osaa käyttää poistumiskäytävää, joka ainakin ennen talon sortumisen varalta kai näihin oli väsätty.
Voi avuttomuus teitä. Peukku suuhun ja sikiöasentoon vaikertamaan?
Ei oikein lähde, kolja - tämäkään.
Mulla on uniapnea ja IBD sairauksia. Huh huh.
No jos vaihtoehdot on kuolema/vammautuminen ja väestönsuojassa kykkiminen, niin aika moni valitsee jälkimmäisen.
En menisi. Ihmiset haisee nykyään ihan kauhealle pesemättömyydelle, kuorsaa ja on muutenkin rasittavia. Ei muutenkaan houkuttele romahtavan kerrostalon kellariin hautautuminen jonkun pommituksen aikana.
Voisihan se aika ikävää olla jos joukossa on joku nössö perässävedettävä ap hysterisoimassa miten me kaikki kuollaan eikä edes paskalla uskalla käydä yhyy!
Väestösuojassa ei oleilla useita päiviä. Jos olisi sota, siellä käytäisiin esim tunti kerrallaan, sitten jatkettaisiin arkea taas.
Samaa mieltä. Jos sota syttyy niin minä menen siksi aikaa kylpylään rentoutumaan.