Tunnetko yhtään elämäntapatyötöntä?
Eli henkilöä, joka on täysin terve ja kykenevä, ehkä jopa koulutettu, mutta on valinnut elämän tukien varassa? Itse en tunne yhtäkään. Mietin vaan miten paljon tällaisia oikeasti on, kun niistä kuitenkin mediassa aika ajoin puhutaan.
Kommentit (48)
Tunnen muutaman ja hyvin niillä menee. Tekevät pimeitä töitä. Itsekkin teen pimeitä töitä mutta en ole elämäntapatyötön.
Tiedän, kolme. Laiskoja/alkkiksia kaikki.
Työkkärissä ne sanoi että olen elämäntapatyötön ja alkoholisti. Haastoin sen typin virkailijan oikeuteen ja se tuomittiin kunnianloukkauksesta maksamaan minulle 2500 euroa. Haastoin myös sosiaalityöntekijän oikeuteen samasta syystä koska se kirjoitti lausunnon minusta ja sekin tuomittiin maksamaan 1200 euroa.
Olen kyllä työtön, olen koulutettu 3 tutkintoa minulla on. Amiksen puupuolen kävin 1990 luvulla. Sitten kävin maalarin erikoistumistutkinnon myös 1990 luvulla. Opiskelin myös talonrakentajaksi 2003-2004. En ole saanut töitä vuoden 2016 jälkeen. Työkkärissä ne siis väitti että juon paljon alkoholia enkä edes halua töitä. En juo alkoholia juuri ollenkaan. Työttömyysaikana olen käynyt kuntosalilla vuosia ja sitä oikeudessakin ihmeteltiin ja kysyttiin työkkärin virkailijalta miksi olen alkoholisti kun olin kirjautunut kuntosalilla yleensä aamu seiskalta.
Alkoholiongelma on riippuvuussairaus, eli en laskisi heitä kategoriaan "ideologisesti työtön" tai "elämäntapatyötön". Ja eihän kotiäitiys ole työttömyyttä., varsinkaan ideologista sellaista.
ap
Niitä ei montaa ole olemassa vaikka persut muuta valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä tunnen jo kolme niin samalla laskukaavalla mitä finpanel laskee televisiokatsojat niin on niitä tuhansia...
Mutta oikeasti, missä kuplassa asutte jos luulette että niitä ei ole. Käykää missä tahansa lähiökuppilassa niin sieltä niitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä tunnen jo kolme niin samalla laskukaavalla mitä finpanel laskee televisiokatsojat niin on niitä tuhansia...
Mutta oikeasti, missä kuplassa asutte jos luulette että niitä ei ole. Käykää missä tahansa lähiökuppilassa niin sieltä niitä löytyy.
Miten sä pystyt tietämään, mitkä syyt jollain lähiökuppilan asiakkailla on olla tekemättä työtä?
Mun sukulainen. On 55 vuoden elämänsä aikana tehnyt yhteensä vain pari vuotta töitä, muuten elellyt toimeentulotuella. Päihdeongelmainen.