Miten viet paketin kotiin, jos sinulla ei ole autoa?
Paketti olisi saatava noutopaikasta kotiin, eikä käytössäsi ole autoa. Millä tavalla todennäköisimmin viet paketin kotiisi. Etenkin jos paketti on mitoiltaan kohtalaisen iso, mutta ei kuitenkaan mikään kovin painava.
Kommentit (131)
Kävelen. Jos en voi kantaa yksin niin olen tämän huomioinut jo ennen tilausta.
Kun oli auto, ei kaikki isot paketit silloinkaan mahtuneet rattaille. Eli kyllä se kannattaa kotiinkuljetus raksia vaihtoehdoksi.
Fillarin tarakka, tavarapyörän laatikko, kestokassi, kantoapu. Suuret lähetykset tilaan automaattisesti kotiin. On silti halvempaa maksaa kerran vuodessa 12 euroa ekstraa ovelle tuodusta jakelusta kuin omistaa auto. Toistaiseksi en ole noinkaan paljoa maksanut mutta tuota luokkaa ne Postilla muistaakseni ovat. Tällä viikolla Budbee toi eteiseen asti 14kg kissanruokaa ja kauppa kattoi toimituskulut kokonaisuudessaan. Mutta noin muuten en ole paras vastaaja tähän koska asun keskustassa ja lähin ärrä Posteineen on kulman takana.
Kannattaa aina varmistaa, kuuluuko kotiinkuljetus tai edes onko kotiintuontia edes rahalla saatavana vaikka ison kaappipakastimen tuomiseksi kotiin. Oli kerran pakko perua kaupat Prisman kanssa, kun oletin niin olevan. Eli Gigantiksi sitten meni.
Sehän riippuu noutopaikasta ja paketin koosta.
Omistan kuljetuskärryn, jolla voi jonkin matkaa kuljetella aika isoakin pakettia. Jos hakisin vaikka vajaan kilometrin päästä lähikaupastani, käyttäisin sitä. Jos matka on pidempi ja paketin koko sallii, käyttäisin em. kärryä ja lähiliikenteen bussia.
Jos tuolla tavoin ei onnistu, niin googlaus sanalla "pakettitaksi" tuottaa monta hyvännäköistä tulosta.
Mieluiten kyllä ennakoisin tilanteen ja jo alun perin tilaisin paketin kuljetuksen kotiin asti.
Laatikkopyörän koppaan laitan paketin ja ajelen kotiin.
En kyllä tilaile mitään isoa, mutta jos tilaisin, niin kyllä minä jo tilausvaiheessa huomioisin sen, etten voi autottomana hakea bussilla, kävellen tai pyörällä ihan mitä tahansa pakettia. Jos tulisi tarve tilata vaikka joku isompi huonekalu, niin on minulla kuitenkin läheisiä ihmisiä, joilta auto löytyy.
Kävellen, talvella pulkalla. Tilaan kotiinkuljetuksen, jos isompi tavara.
Vierailija kirjoitti:
Kantamalla lähinnä, joskus lainasin autoa. Nykyään minulla on kaksikin autoa.
Näin jälkeenpäin ihmettelen, miksi en käyttänyt taksia.
Taksin käyttöön suhtaudutaan yhä edelleen kuin se olisi jotain ultimaattista ylellisyyttä. Auton omistaminen muka on järkevää tai välttämätöntä, taksin käyttö typerää tuhlailua. Laskin asian omalta kohdaltani ja totesin, että autosta kannattaa luopua. Sen sijaan kävelen, pyöräilen (onkin näin autottomana tullut tehtyä noita enemmän, mikä on hyvä), kuljen julkisilla, joskus vuokraan auton (asun kävelymatkan päässä vuokraamosta), ja käytän sumeilematta taksia silloin kun mikään noista ei ole kätevää. Silti säästän verrattuna autollisiin vuosiin.
Viimeksi kulki ihan bussissa mukana. Ei ollut edes vaikeaa.
Ja mulla kyllä on auto, mutta oli järkevämpää poiketa töistä tullessa bussimatkalla hakemassa paketti ja jatkaa sitten kotiin se mukana kuin lähteä erikseen paketinhakureissulle.
Pakettipiste on 15 km päässä kauppakeskuksessa joten kävelen sinne, teen viikon ruokaostokset, noudan paketin ja tilaan taksin.