Miten viet paketin kotiin, jos sinulla ei ole autoa?
Paketti olisi saatava noutopaikasta kotiin, eikä käytössäsi ole autoa. Millä tavalla todennäköisimmin viet paketin kotiisi. Etenkin jos paketti on mitoiltaan kohtalaisen iso, mutta ei kuitenkaan mikään kovin painava.
Kommentit (76)
Julkisilla tai Uberilla. Yleensä yritä saada paketin kyllä kauppaan, joka on sadan metrin päässä. Kanan itse tai otan puolison mukaan noutamaan.
Vierailija kirjoitti:
No tilaisin jo oletuksena kotiin, jos niin hankala paketti olisi.
Jep, yleensä siinä kaupanteon yhteydessä voi sopia kuljetuksesta kotiovelle asti. Jos tilaa vaikkapa Gigantista netin kautta pesukoneen tai iso taulutelevision, niin kotiinkuljetuksesta voi sopia helposti tilauksen yhteydessä. Pesukoneen mukana voi myös tilata asentajat, jotta ei tarvitse itse ihmetellä tekikö asennuksen varmasti oikein.
Isossa kestokassissa taikka repussa.
Kävellen kantaen, jos ei paina liikaa. Joku parinkymmenen kilon paketti vielä menee.
Kamelilla tai hevosella. Tai sitten pitää säästää vielä muutama Euro ja tilata kotiinkuljetus.
Pari kertaa on käynyt niin että paketti on tullut automaattiin ja kun olen avannut sen luukun niin vasta siinä vaiheessa on selvinnyt miten iso tai painava laatikko on kyseessä. Ja olen kävellen ja odottanut paljon pienempää. Jos siis yllätys niin joko olen silti kantanut sen kävellen kotiin, taukoja pidellen tai sitten on ollut mahdoton saada kantamalla niin olen soittanut kyydin itselleni.
Jos tiedossa että ei kannettava ja ei autoa niin tilaisin kotiinkuljetuksella.
Irtohihna ympärille, siitä kannat !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tilaisin jo oletuksena kotiin, jos niin hankala paketti olisi.
Jep, yleensä siinä kaupanteon yhteydessä voi sopia kuljetuksesta kotiovelle asti. Jos tilaa vaikkapa Gigantista netin kautta pesukoneen tai iso taulutelevision, niin kotiinkuljetuksesta voi sopia helposti tilauksen yhteydessä. Pesukoneen mukana voi myös tilata asentajat, jotta ei tarvitse itse ihmetellä tekikö asennuksen varmasti oikein.
Ja lisäksi sen vanhan pesukoneen poisviennin.
Otan taksin.
Näin tein, vaikka oma auto olisi ollut käytössä, mutta nyt kovilla pakkasilla auto olisi tarvinnut esilämmityksen. Laskin taksin tulevan halvemmaksi, kun rääkätä vanhaa autoa.
Taksilla. Olen niin tehnytkin joskus.
Riippuu ihan siitä, onko noutopaikka kävelymatkan päässä. Jos on, niin oitan mukaan paketointiteippä, vedän paketin ympärille siten,. että siihen jää "vetolenkki" ja raahaan tai kannan kotiin. Riippuen pakertin painosta. Jos taas on jossain kauempana, niin taksilla tietty. Yleensä tilaan isommat ja/tai painavammat paketit kotiinkuljetuksella.
Vaikkakin paketti olisi pitänyt tilata kotiinkuljetuksella, niin siltikään tuossa kohtaa peli ei ole menetetty. Lisämaksua vastaan pakettiyhtiö toimittaa sen automaatilta kotiin.
Ja taas kaikki ovat onnellisia.
Kesällä polkupyörän tarakalla tarvittaessa taluttaen ja talvella potkukelekalla tai oikein iso paketti vesikelekalla.
Eipä siitä autosta paljoa ole hyötyä, kun noutopaikka on viereisellä ostarilla.
Vierailija kirjoitti:
Otan taksin.
Näin tein, vaikka oma auto olisi ollut käytössä, mutta nyt kovilla pakkasilla auto olisi tarvinnut esilämmityksen. Laskin taksin tulevan halvemmaksi, kun rääkätä vanhaa autoa.
Palon kotiinkuljetus olisi maksanut?
Eikös ainakin osalla firmoista ole tilattavissa erillinen kotiinkuljetus maksua vastaan? Ainakin Postilla? Itsellä ei myöskään autoa ja tämän vuoksi tilaan yleensä suoraan kotiinkuljetuksella isommat tavarat, koska olisi vaikea noutaa noutopisteestä kävellen / julkisilla. Usein kyllä tulee raahattua isompaakin/painavampaa pakettia noutopisteeltä (n. 0,5-1 km), mutta tässäkin rajansa. Tuttavalta kyydin pyytäminen yksi vaihtoehto? Tai jos paketti iso, mutta sisällä vaikka pientä tavaraa, niin purkaa paketin vaikka pariin kestokassiin, niin helpompi kuljettaa.