Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viet paketin kotiin, jos sinulla ei ole autoa?

Vierailija
17.02.2026 |

Paketti olisi saatava noutopaikasta kotiin, eikä käytössäsi ole autoa. Millä tavalla todennäköisimmin viet paketin kotiisi. Etenkin jos paketti on mitoiltaan kohtalaisen iso, mutta ei kuitenkaan mikään kovin painava.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ainakin osalla firmoista ole tilattavissa erillinen kotiinkuljetus maksua vastaan? Ainakin Postilla? Itsellä ei myöskään autoa ja tämän vuoksi tilaan yleensä suoraan kotiinkuljetuksella isommat tavarat, koska olisi vaikea noutaa noutopisteestä kävellen / julkisilla. Usein kyllä tulee raahattua isompaakin/painavampaa pakettia noutopisteeltä (n. 0,5-1 km), mutta tässäkin rajansa. Tuttavalta kyydin pyytäminen yksi vaihtoehto? Tai jos paketti iso, mutta sisällä vaikka pientä tavaraa, niin purkaa paketin vaikka pariin kestokassiin, niin helpompi kuljettaa.

Vierailija
22/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla tai Uberilla. Yleensä yritä saada paketin kyllä kauppaan, joka on sadan metrin päässä. Kanan itse tai otan puolison mukaan noutamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tilaisin jo oletuksena kotiin, jos niin hankala paketti olisi.

Jep, yleensä siinä kaupanteon yhteydessä voi sopia kuljetuksesta kotiovelle asti. Jos tilaa vaikkapa Gigantista netin kautta pesukoneen tai iso taulutelevision, niin kotiinkuljetuksesta voi sopia helposti tilauksen yhteydessä. Pesukoneen mukana voi myös tilata asentajat, jotta ei tarvitse itse ihmetellä tekikö asennuksen varmasti oikein. 

Vierailija
24/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kestokassissa taikka repussa.

Vierailija
25/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen kantaen, jos ei paina liikaa. Joku parinkymmenen kilon paketti vielä menee.

Vierailija
26/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelilla tai hevosella. Tai sitten pitää säästää vielä muutama Euro ja tilata kotiinkuljetus.

Vierailija
27/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on käynyt niin että paketti on tullut automaattiin ja kun olen avannut sen luukun niin vasta siinä vaiheessa on selvinnyt miten iso tai painava laatikko on kyseessä. Ja olen kävellen ja odottanut paljon pienempää. Jos siis yllätys niin joko olen silti kantanut sen kävellen kotiin, taukoja pidellen tai sitten on ollut mahdoton saada kantamalla niin olen soittanut kyydin itselleni. 
Jos tiedossa että ei kannettava ja ei autoa niin tilaisin kotiinkuljetuksella.

Vierailija
28/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasitko temusta ?

Vierailija
29/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on tulvillaan automiehiä. 

Vierailija
30/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtohihna ympärille, siitä kannat !

Vierailija
31/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiovaunu, metro tai juna

32/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tilaisin jo oletuksena kotiin, jos niin hankala paketti olisi.

Jep, yleensä siinä kaupanteon yhteydessä voi sopia kuljetuksesta kotiovelle asti. Jos tilaa vaikkapa Gigantista netin kautta pesukoneen tai iso taulutelevision, niin kotiinkuljetuksesta voi sopia helposti tilauksen yhteydessä. Pesukoneen mukana voi myös tilata asentajat, jotta ei tarvitse itse ihmetellä tekikö asennuksen varmasti oikein. 

Ja lisäksi sen vanhan pesukoneen poisviennin. 

Vierailija
33/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan aina kotiinkuljetuksena. 

Vierailija
34/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan taksin. 

Näin tein, vaikka oma auto olisi ollut käytössä, mutta nyt kovilla pakkasilla auto olisi tarvinnut esilämmityksen. Laskin taksin tulevan halvemmaksi, kun rääkätä vanhaa autoa. 

Vierailija
35/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla. Olen niin tehnytkin joskus.

36/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, onko noutopaikka kävelymatkan päässä. Jos on, niin oitan mukaan paketointiteippä, vedän paketin ympärille siten,. että siihen jää "vetolenkki" ja raahaan tai kannan kotiin. Riippuen pakertin painosta. Jos taas on jossain kauempana, niin taksilla tietty. Yleensä tilaan isommat ja/tai painavammat paketit kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
37/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin paketti olisi pitänyt tilata kotiinkuljetuksella, niin siltikään tuossa kohtaa peli ei ole menetetty. Lisämaksua vastaan pakettiyhtiö toimittaa sen automaatilta kotiin.

Ja taas kaikki ovat onnellisia.

Vierailija
38/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä polkupyörän tarakalla tarvittaessa taluttaen ja talvella potkukelekalla tai oikein iso paketti vesikelekalla.

Vierailija
39/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä autosta paljoa ole hyötyä, kun noutopaikka on viereisellä ostarilla.

Vierailija
40/76 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan taksin. 

Näin tein, vaikka oma auto olisi ollut käytössä, mutta nyt kovilla pakkasilla auto olisi tarvinnut esilämmityksen. Laskin taksin tulevan halvemmaksi, kun rääkätä vanhaa autoa. 

Palon kotiinkuljetus olisi maksanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme