Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvelvoite, eli työttömyystuen vastikkeellisuus OFFICIAL

Vierailija
17.02.2026 |

Syksyisin löytyis marjojen ja sienien keräämistä. Nämä voitais sitten hyödyntää esim. kouluissa, sairaaloissa yms. 
Roskien keräämistä teiden varsista voisi myös harrastaa. Nyt sitä ei tee yhtään mikään taho, niin ei varmaan ole keneltäkään pois.

Kommentit (430)

Vierailija
341/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työkokeilussa nytkään saa sairaspäivärahaa. Itse olin koronassa toimistotöissä. Buranaa vaan nassuun.

Yksi vanhempi työntekijä oli mun jälkeen saikulla viikon koronasta, mutta se sai saikkurahaa.

Vierailija
342/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää. Persut vs perustuslaki. Kumpikohan voittaa? Älämölöä riittää turhasta jotta saadaan huomio pois tärkeistä asioista.

Ei voi olla perustuslain vastaista, että terveeltä ihmiseltä, samalla lailla kantasuomalaiselta tai maahanmuuttajalta vaaditaan kohtuullista työpanosta vastineeksi siitä, että yhteiskunta antaa hänelle asunnon, ruokaa ja käyttörahaa. Ken ei työtä tee hänen syömänkään pidä.

Eli mitä sinä olet tämän yhteiskunnan hyväksi tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan alle 600 kuussa. Se on minun taustalla parin päivän palkka. Veroja maksoin tuon tuplasti joka kk. Pidä suusi pienemmällä kateellinen kakkanaama.

Vierailija
344/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työkokeilussa nytkään saa sairaspäivärahaa. Itse olin koronassa toimistotöissä. Buranaa vaan nassuun.

Joutuu menemään linja-autolla koronassa työkokeiluun.

Miten työkaveri sanoi, on korona linja-autoja ja korona junia 

Vierailija
345/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei auta jos palkkatyöt korvataan palkattomilla velvoitetöillä. 

Ei korvata, vaan tehdään sellaista työtä mitä kukaan ei tällä hetkellä muuten tee.

Oli niin paha tuo mun kommentti että näkyy enää vain sun lainauksessa. Kätevintä on sellainen keskustelu mistä poistetaan "väärät" mielipiteet.

Arkipäivää tällä palstalla. Ylläpito tekee kaikkensa aiheuttaakseen mahdollisimman paljon vahinkoa.

Vierailija
346/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei auta jos palkkatyöt korvataan palkattomilla velvoitetöillä. 

Ei korvata, vaan tehdään sellaista työtä mitä kukaan ei tällä hetkellä muuten tee.

Hallituksessa on kova pula hyvän työn tekijöistä, henkilöistä jotka ajaisivat suomalaisten kansalaisten asioita.

Vierailija
347/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työtön, jolla on koulutus jollekin vaikka hoitoalalle, pantaisiin tekemään homma puoli-ilmaiseksi.  On sitä siinä Riikka ikiliikkujan keksinyt.  Annetaan kaikille siis potkut, ja velvoitetaan heidät työttöminä tekemään samaa hommaa liki ilmaiseksi, kuten tuossa edellä joku älypää järkeili.   

Vierailija
348/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun - lupiineja kitkemällä.

Vierailija
349/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisen keskipalkka on 3700 euroa, niin 600 euron työttömyyskorvauksen eteen voi tehdä vastaavan määrän tärkeää työtä + edut ja eläkekertymä jne. Myös verotus pitää olla sama kuin palkkatulossa. 

Minä tienasin yli 5000. Eli maksoin veroina nyt saamani 600 parissa viikossa. Minä olen nyt työtön ja te muut maksatte vuorostanne verot. Olen kustantanut teidän koulutusta, lastenne hoitoa ja teidän mt diagnooseja. Nyt on teidän vuoronne kustantaa minun mitätön työttömyyskorvaus. Kovin älykästä juttunne ei ole.

Vierailija
350/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää. Persut vs perustuslaki. Kumpikohan voittaa? Älämölöä riittää turhasta jotta saadaan huomio pois tärkeistä asioista.

Ei voi olla perustuslain vastaista, että terveeltä ihmiseltä, samalla lailla kantasuomalaiselta tai maahanmuuttajalta vaaditaan kohtuullista työpanosta vastineeksi siitä, että yhteiskunta antaa hänelle asunnon, ruokaa ja käyttörahaa. Ken ei työtä tee hänen syömänkään pidä.

Itse ainakin potkin ja kiusaan kelaloisia minkä jaksan. Tämä on hyvä teko.

Mutta miksi et mene töihin?

Vierailija
351/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisen keskipalkka on 3700 euroa, niin 600 euron työttömyyskorvauksen eteen voi tehdä vastaavan määrän tärkeää työtä + edut ja eläkekertymä jne. Myös verotus pitää olla sama kuin palkkatulossa. 

Minä tienasin yli 5000. Eli maksoin veroina nyt saamani 600 parissa viikossa. Minä olen nyt työtön ja te muut maksatte vuorostanne verot. Olen kustantanut teidän koulutusta, lastenne hoitoa ja teidän mt diagnooseja. Nyt on teidän vuoronne kustantaa minun mitätön työttömyyskorvaus. Kovin älykästä juttunne ei ole.

Etkö kuulunut kassaan tai liittoon? 😮

Vierailija
352/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä ihmiselle pitää antaa ja siitä palkka, niin ei köyhäinapua tarvita.

Vierailija
353/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juurihan te kerroitte että on myös paljon hyvin koulutettua porukkaa työttömänä. Kai sieltä muutama maanviljelyexperttikin löytyy jotka voivat opastaa hommassa? Ja joka tapauksessa totta kai jokaista pyrittäisiin käyttämään koulutustaan vastaavassa hommassa. Tuo viljely oli vain yksi monista töistä. Sitten taas esim. hoitoalan koulutuksen omaavaa voitaisiin käyttää siinä paljon puhutussa mummojen ulkoiluttamisessa jne. Katsos kun saa ajatella ihan omilla aivoillaan, eikä ole pakko esittää tyhmää."

Sulla ei taida olla mitään tajua viljelystä? 

Taitaapa kuule vaan olla.

Vierailija
354/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni jokainen maksaa palkastaan veroja jotta on oikeutettu perusturvaan. Tämä on niitä hyvinvointivaltion perusasioita. Jos te basicsuomalaiset haluatte viedä tämän pois niin kannattaa varautua siihen että verojakin lasketaan reilusti. Saatte varautua siihen että sen jälkeen jokainen maksaa joka ikisestä palvelusta juuri sen mitä se maksaa ja yksityiselle taholle. On ihan oma valintanne mitä te kannatatte tai haluatte mutta sillä tulee olemaan seurauksia.

Vierailija
355/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin potkin ja kiusaan kelaloisia minkä jaksan. Tämä on hyvä teko.

Mutta miksi et mene töihin?

Olen persu huudan vaan muille MENE TÖIHIN ja jään ite ryyppää. MENE TÖIHIN LOINEN SAATANA! NIIN

Vierailija
356/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työtön, jolla on koulutus jollekin vaikka hoitoalalle, pantaisiin tekemään homma puoli-ilmaiseksi.  On sitä siinä Riikka ikiliikkujan keksinyt.  Annetaan kaikille siis potkut, ja velvoitetaan heidät työttöminä tekemään samaa hommaa liki ilmaiseksi, kuten tuossa edellä joku älypää järkeili.   

Väärin. Nämä työllistettävät tekisi sellaista työtä mitä kukaan ei tällä hetkellä tee. Esim. koko ajanhan valitetaan ettei vanhustyössä ole riittävästi väkeä. No nytpä sitten olisi, tekemässä sitä mitä nyt ei ehditä.

Vierailija
357/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juurihan te kerroitte että on myös paljon hyvin koulutettua porukkaa työttömänä. Kai sieltä muutama maanviljelyexperttikin löytyy jotka voivat opastaa hommassa? Ja joka tapauksessa totta kai jokaista pyrittäisiin käyttämään koulutustaan vastaavassa hommassa. Tuo viljely oli vain yksi monista töistä. Sitten taas esim. hoitoalan koulutuksen omaavaa voitaisiin käyttää siinä paljon puhutussa mummojen ulkoiluttamisessa jne. Katsos kun saa ajatella ihan omilla aivoillaan, eikä ole pakko esittää tyhmää."

Sulla ei taida olla mitään tajua viljelystä? 

Taitaapa kuule vaan olla.

No ok. Eli mistä laitteet, tilat sadon käsittelyyn, siemenet, lannoitteet ym ym? Sinäkö lahjoitat omasi? 

Vierailija
358/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä ihmiselle pitää antaa ja siitä palkka, niin ei köyhäinapua tarvita.

Suomessa voi jokainen aivan vapaasti alkaa yrittäjäksi. Kellään muulla ei ole mitään velvollisuutta perustaa yritystä että saisi sinulle tarjottua jonkun suojatyöpaikan.

Vierailija
359/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisi tuo marjojen jäsenten poimim7nen ilmaiseksi ja sitten ne bietäisiin muka ruokatarpeiksi johonkin sairaalaan tai kouluun tms. 

Ihan hullu idea. Kuka vahtii mitä niihin marjoihin tahallaan sotketaan? Voidaan rääpiä sekaan vaikka mitä tai syljeksiä. Samoin sienet. Sieniä tuntemattomat poimivat kaikkia eteen tulevia sieniä, myrkylliset mukaan lukien. Samoin voidaan sotkea sekaan mitä tahansa. 

Koska idea ilmaisesta työstä ei ole kovin myyvä niin sen tekijällä tuskin on kummoistakaan motiivia hommaan. Ymmärrettävästi. 

Vierailija
360/430 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen persu huudan vaan muille MENE TÖIHIN ja jään ite ryyppää. MENE TÖIHIN LOINEN SAATANA! NIIN"

Juuri näin