IL: Siivousalalla tyrmistyttiin Purran puheista "Järkyttävää"
Riikka Purran Suomen Uutisille antama kommentti on nostattanut mielipahaa siivousalalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f51f34dd-8d7e-4f5d-b54b-67d94c1b9afd
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani siivooja ja keittäjä. On aika loukkaavaa, ettei mun työtä pidetä missään arvossa. Tämä on muiden mielestä vain joku paskatyö, jota voi tehdä ilman palkkaa. Oikeasti tämä on raskasta työtä kuumissa ja meluisissa olosuhteissa. Mutta kiva tietää, ettei työtäni arvosteta edes ministeriössä.
Jos se yhtään lohduttaa, niin minä arvostan. Ala-asteellakin keittiötädit olivat ihania, samoin kuin meidän koulun siivooja. Tervehdin aina työpaikallakin molempia ja jutustelen, jos on jutunjuurta.
Vai että lisää työttömiä se Purra haluaa. Nyt siivoojat työttömiksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani siivooja ja keittäjä. On aika loukkaavaa, ettei mun työtä pidetä missään arvossa. Tämä on muiden mielestä vain joku paskatyö, jota voi tehdä ilman palkkaa. Oikeasti tämä on raskasta työtä kuumissa ja meluisissa olosuhteissa. Mutta kiva tietää, ettei työtäni arvosteta edes ministeriössä.
Ei se kyllä yhtä raskasta oo ku olla raudottaja raksalla.
Raudottaminen raksalla on varmasti raskasta läskille ukolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä yhtä raskasta oo ku olla raudottaja raksalla.
Ketkä siellä työmaalla teidänkin sotkut siivoaa? No rakennussiivoojat tietenkin!
T. Raksasiivooja
Tunnen yhden eläkkeelle jääneen leikkaussalisiivoojan. Siinä vaaditaan erityistä asiantuntijuutta.
Ja jo ensimmäisiä lähihoitajia koulutettiin sen verran siivoamaan, että tutustuttiin lattiamateriaaleihin ja pesuaineisiin, että ei mennä kenenkään kotiin siivoamaan ja mitään lattioita ja muitakaan pintoja pilaamaan. Joten miten paljon enemmän itse siivousalan koulutuksessa on näitä opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden eläkkeelle jääneen leikkaussalisiivoojan. Siinä vaaditaan erityistä asiantuntijuutta.
Ja jo ensimmäisiä lähihoitajia koulutettiin sen verran siivoamaan, että tutustuttiin lattiamateriaaleihin ja pesuaineisiin, että ei mennä kenenkään kotiin siivoamaan ja mitään lattioita ja muitakaan pintoja pilaamaan. Joten miten paljon enemmän itse siivousalan koulutuksessa on näitä opetettu.
Jossain Aasian maissa oli ollut sairaalassa kouluttamaton siivooja ja lopputulos oli se, että potilaat alkoivat menehtyä infektioihin. Paljastui, ettei tämä siivooja ollut osannut oikein laimentaa sitä siivousliuosta ja se oli ollut aivan liian laimeaa tappaakseen mitään pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti persut jatkaa tällä suomalaisia työntekijöitä vähättelevällä linjalla vaaleihin asti, niin loputkin duunaripersut ehkä tajuaa mitä mul**uja noi on.
Miksi Vasemmistoliitto eikä SDP aja enää duunareiden asioita? Miksi he ajavat vain väestönvaihdon ja islamisaation agendaa?
Koska nämä puolueet paapovat uusia äänestäjiään,horiskoista kun aika ajaa ohi,siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti persut jatkaa tällä suomalaisia työntekijöitä vähättelevällä linjalla vaaleihin asti, niin loputkin duunaripersut ehkä tajuaa mitä mul**uja noi on.
Miksi Vasemmistoliitto eikä SDP aja enää duunareiden asioita? Miksi he ajavat vain väestönvaihdon ja islamisaation agendaa?
Nyt on sun persujen vuoro, jos nyt edes tajuaisit, että ne on nyt hallituksessa.
Mari on irakissa,koska vasemmiston kultamunat kotiutetaan takaisin.
Siivoustakin on monen laista. On ydinvoimalan siivousta ja on nakkikioskin ympäristön siivousta. Onko taas tahallista väärinymmärtämistä ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siivous ole raskasta. Olen tehnyt sitä. Toki jos on läski eikä ole tehnyt mitään töitä vuosiin niin voi olla raskasta.
Kato, läskifoobikko on heränny päiväuniltaan.
Öyhöttämällä Suomi nousuun!!!
T:Persut.
Ei se siivous mitään rakettitiedettä ole suurilta osin,harvoin on mitään spesiaalia siivoustyötä,suuri massa moppaa ja ajelee siivousvaunulla.
No oon siivooja enkä järkyty tuosta koska tuo on tyypillinen ajattelutapa monille ihmisille ei vain Purralle, nyt aletaan taas hyvesignalisoimaan soihdut kädessä "paha purra paha purra" vaikka suurinta taviksista ajattelee meistä siivoojista samalla tavalla, arkielämässä sen huomaa kun olen työ kohteissa: ei tervehdi vaikka itse tervehtisi, mulkoillaan, valitetaan mitättömän pienestä asioista, puhutaan kuin vähäjärkisille jne. Ei kaikki onneksi , mutta suurinosa valitettavasti.
Automaatio on tulossa kovaa vauhtia siivosalalle. Siivoojien tarve puolittunee, kun heidän tarvitsee jatkossa keskittyä vain vaativien kohteiden siivoamiseen ja koneet hoitaa loput.
Kun on Euroopan korkein työttömyys, kannattaa öyhöttää!
T. Riikku
On poliitikolta, puolueen puheenjohtajalta ja ministeriltä erittäin epäsopivaa ilmaista henkilökohtaista vihaansa ja raivoaan kohdentaen sen noin: niputtaen tietyt työtehtävät ja kielteiset maahanmuuttaja-asenteensa.
Vierailija kirjoitti:
Heitä ei varmaan haittaa, jos leikkaussali on huonosti siivottu, kun menevät sairaalaan leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
No oon siivooja enkä järkyty tuosta koska tuo on tyypillinen ajattelutapa monille ihmisille ei vain Purralle, nyt aletaan taas hyvesignalisoimaan soihdut kädessä "paha purra paha purra" vaikka suurinta taviksista ajattelee meistä siivoojista samalla tavalla, arkielämässä sen huomaa kun olen työ kohteissa: ei tervehdi vaikka itse tervehtisi, mulkoillaan, valitetaan mitättömän pienestä asioista, puhutaan kuin vähäjärkisille jne. Ei kaikki onneksi , mutta suurinosa valitettavasti.
Suurinosa piti kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Ei se siivous mitään rakettitiedettä ole suurilta osin,harvoin on mitään spesiaalia siivoustyötä,suuri massa moppaa ja ajelee siivousvaunulla.
Niinpä. Pesee sairaalassa rikkaiden mukit vessaharjalla.
Pienellä perehdytyksellä kuorma-auton kuljettajaksi sopii sellainenkin, jolla ei ole ajokorttia. Ja moni ajaa ihan huvikseen, miksi siitä pitäisi maksaa?