Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klemolan ja Hazardin maalitus

Vierailija
16.02.2026 |

Jos nää mammat ei tykkää jostain Hildur kirjoista, niin mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Ei hyvää iltaa.

Kommentit (342)

Vierailija
21/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rämön genre on viihdettä, ei korkeakirjallisuutta. Olen kuullut, että nimenomaan kirjallisten ansioiden puutetta ovat monetkin arvostelleet. Mutta mitä sitten. Klemolalta ja Hazardilta puuttuvat normaalit käytöstavat. Nyt ei ollut kirjallisuusohjelmasta kyse. 

Rämö on kaupallista viihdekirjallisuutta tekevä kauppatieteiden maisteri. Kirjallisten ansioiden puute on oikeastaan vähemmän yllättävää kuin se, että tuotoksensa olisivat kirjallisesti kovin laadukkaita. 

Lähinnähän tuo kertoo suurista massoista, että mikä heille myy. 

Vierailija
22/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kateellisia menestyksestä.  Hazard muistetan vain 50 000 euron kännykkävideoista.

Miĺloin sellaisia tehtiin? Minä en muista niistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai heiltäkin voi odottaa edes peruskäytöstapoja?

eli teeskennellä pitävänsä Hildurista?

Kysyttiinkö heiltä, mitä mieltä he ovat kirjasta? 

Vierailija
24/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kiusaamista. On ylpeä ettei tiennyt kirjan nimeä. 

Vierailija
25/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa ylpeillä tuollaisella, kun kyseessä on viime vuoden myydyin kirja. Kirjan laadusta viis. 

Vierailija
26/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tykännyt kummastakaan.

Klemola on aina ollut oudoissa rooleissa.

Vierailija
27/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että jos ei tykkää jostain kirjasta, sen voi sanoa ääneen. Ei kai nyt jumankauta meillä kaikilla ole velvollisuutta tykätä kaikesta? Pitää olla sairaalloisen hyvin asiat jos ei kestä sitä, että jonkun mielestä Satu Rämön tuotanto ei ole priimaa. En ole itse lukenut tai katsonut yhtään teostaan, joten en osaa henkilökohtaisesti sanoa hänestä mitään, mutta jos itse joutuisin televisioon ja erehtyisin siellä sanomaan mitä ajattelen aika monestakin kulttuurialan teoksesta, niin eihän se pelkkää suitsutusta olisi.

Eikö näin pienessä maassa ja pienissä piireissä olisi pikemminkin järkevää yrittää kannustaa ihmisiä kulttuurin pariin, eikä haukkua lukematta teosta tai näkemättä teatteriesityksiä. 

Ehkä nuo tätit on kyynistyneet iän myötä, en ihm

Monet tällä palstalla melkein kaiken haukkuvat vakityypit ne vasta kyynistyneitä ovatkin. Kaikki muu kytätään paitsi itse ja omat elämänhallinnan, ne on tietysti tehty viisaasti ja oikein!

Vierailija
28/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa ylpeillä tuollaisella, kun kyseessä on viime vuoden myydyin kirja. Kirjan laadusta viis. 

Kyllä itsekin seuraan

Mitä Suomi lukee-listoja kun niitä jossain julkaistaan, mutta en itsekään muista noita Rämön kirjojen nimiä että mikä niistä etunimistä nyt sattui olemaan se viimeisin.

Vierailija
29/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma miten noloja kulttuuritanttoja. Hieman on suuret luulot itsestään. Minä ihmeen korkeatasoisina neroina nämä juntit itseään pitävät. Kummastakaan en ollut koskaan aikaisemmin edes kuullut. Rämöstä sentään olen kuullut, vaikka en olekaan Hilduria lukenut. 

Vierailija
30/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heistä keskustella missään muualla kuin täällä. Heistä kumpikaan tuskin lukee tätä palstaa, joten aika heikkoa maalittamista on.

Vierailija
31/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi harvinaisen vittumaista akkaa.

Vierailija
32/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö näiden nimet nyt tietää? Ketä nämä ovat? Jotain rekkakuskeja vai ketä? Temppareista?

Vierailija
33/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaksi kovistanttaraa uhriutuvat nyt maalittamisesta vai onko aloitus joku vitsi? :,D

Intersektionaalinen feministi uhriutuu varjoaan nopeammin.

Vierailija
34/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö näiden nimet nyt tietää? Ketä nämä ovat? Jotain rekkakuskeja vai ketä? Temppareista?

Toinen on moukarinheiton sm kolmonen vuodelta 2009 ja toinen tekee kehopositiivista Ofää.

Vierailija
35/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi Hazard joku tsoukki.

Tää taitaa olla niitä hazardihommia vaan 😄

Vierailija
36/342 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on moukarinheiton sm kolmonen vuodelta 2009 ja toinen tekee kehopositiivista Ofää.

Ok. Arvasin.

Vierailija
37/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hazard oli joskus aivan uransa alkuaikoina fiksun oloinen ihminen. Teräväsanainen kyllä mutta hauskalla ja oivaltavalla tavalla eikä mennyt henkilökohtaisuuksiin. Tony Halme -kirjoituksesta alkoi alamäki ja nykyään Hazard ei vaikuta muuta osaavankaan kuin tarpeetonta kettuilua. Klemola taas on aina ollut kuohahtelevan oloinen ja sellainen, jolla vaikuttaa olevan koko ajan paha olo jostain. 

Sinänsä tämmöinen kommentointi ei tullut yllätyksenä, koska taide- ja kulttuurialalla ei osata antaa asiallista ja rakentavaa kritiikkiä. Aina pitää päästä lyömään vyön alle ja olla muutenkin mahdollisimman ilkeä. Alalla on muutenkin normalisoitu kaikenlainen ongelmallinen käytös. Harvalla vaikuttaa olevan tervettä itsetuntoa, normaaleja sosiaalisia taitoja sekä toimivaa tunteidensäätelykykyä.

Vierailija
38/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun miehet esim. Tervo  sai ihan vapaasti podcastissa arvostella marinin kirjaa ja nimenomaan mainostaa että ei ole lukenut sitä. Eipä ollut otsikoissa tämä? 

Vierailija
39/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat olivat patriarkaalinen sortorakenne joka ravisteltiin.

Kulttuurivallankumouksella on sivuvaikutuksia.

Vierailija
40/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että jos ei tykkää jostain kirjasta, sen voi sanoa ääneen. Ei kai nyt jumankauta meillä kaikilla ole velvollisuutta tykätä kaikesta? Pitää olla sairaalloisen hyvin asiat jos ei kestä sitä, että jonkun mielestä Satu Rämön tuotanto ei ole priimaa. En ole itse lukenut tai katsonut yhtään teostaan, joten en osaa henkilökohtaisesti sanoa hänestä mitään, mutta jos itse joutuisin televisioon ja erehtyisin siellä sanomaan mitä ajattelen aika monestakin kulttuurialan teoksesta, niin eihän se pelkkää suitsutusta olisi.

Olisi tietysti hyvä jotenkin olla tutustunut teokseen, ennen kuin alkaa dissaamaan kansikuvan ja kirjailijan verotettavien tulojen pohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi