Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapäässä suonikohju?

27.09.2008 |

siis tää on tosi outoa, onko kellää näin?

muutama tunti sit alko ihan kauhee jomotus alapäässä, en pystynyt käveleekkää kunnolla. tuntu kun alapää ois ihan jotenki turvoksis ja mustelmilm ihan ku ois hakattu tai tyylii polkenu huonosatulaisel pyöräl 10 tuntia putkee. katoin peilil niin häpyhuulinen sisäl on ihan turvonnu ja sellai liilan värinen molemmin puolin, etenkin oik.puolel.

nyt siis rv 21+5.

menin päivystykseen tarkistutaa kohdunsuun tilanteen ettei tää kipu vaa oo mitää supistuksia, lääkäri katto ja kohdunsuu,kanavat ok ei auki tai mitään, mut sanoin kans et turvonnu on ja ihanku mustelman tapainen niinku suonikohju olis.ja valkovuotoa oli runsaasti.

sit sain lähetteen labraan tulehdusarvot,ja pissa näyte. no äsken soitin tulokset nii tulhedusarvois ei mitää, pissa ei viel tullu mut tuskin siin mitää on ku ei oo ainakaa mitää oireita.

mut en tajua tota et mitäs nyt, oonko täs kivussa nyt kuinka pitkää, kun eine päivystyksen lääkärit mitää ikinä sano, laittavat matkaan aina vaan että morjens.yritin netist ettii tietoa ja jotain löysinki et suonikohjut onkai tavallisiakin raskaudes, ekas raskaudes mul ei ollu kyl mitää tällläst ja miten nyt voi jo olla vaik vast puoles välis raskautta ni eikai vauvakaa voi painaa niin paljoa. ja onko ne näin kipeet, enhä mä pysty kunnol liikkuu ku jomottaa alapäähän vai onko tää jotai muuta? en mä oo kyl kenenkää raskaana olevan nähny kävelevän näin muutaku vast synnytyssalissa joten pitääkö mun vaa nyt tyytyä tähän niinku lääkäri sano et niit joskus tulee.tuntuu ettei lääkärikää ollu ihan varma ees mitä tää on.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toista lasta odottaessani "ihanat" suonikohjut alapäähän. Kipeitä olivat ja käveleminen oli kurjaa, tuntui kuin koko alapää olisi ollut turvoksissa. Oli vielä kuuma kesä, hikoilin ja kärsin. Lohdutukseksi voin kertoa, että vaiva hävisi hyvin pian synnytyksen jälkeen kokonaan! Itselläni on todettu jonkinasteinen kohdunlaskeuma, jonka arvelen olleen osasyy tilanteeseen (paine).

Vierailija
2/3 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös suonikohju alapäässä ja välillä se jomottelee todella kipeästi, riippuen paljon vauvankin asennosta eli kuinka paljon painaa.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla Hirudoid Fortea sillä se on auttanut kummasti jomotukseen. Voidetta saa siis apteekeista ilman reseptiä. :)

Koviin kipuihin voi myös kokeilla ottaa panadolia ja muistaa nostaa jalat ylös välillä verenkiertoa parantamaan. Vältä housuja mitkä hiukankaan kiristää tai niissä on ikäviä saumoja hankaamassa. Itsellä myös jomotukset saattaa pahentua yhdynnän jälkeen, mutta kuten edellinenkin vastaaja sanoi niin raskauden aikaiset suonikohjut usein häviää synnytyksen jälkeen ja jos ei täysin häviä niin ainakin huomattavasti olotila paranee kun vatsan paino poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teilläkin nämä kohjut tälläsiä tummia vähän niinku mustelman olosia? miten näin aikasin raskaudes voi tulla, et pitääkö mun tällläst jomotusta kestää viel pahimmillaa 4-5kk? luulis ettei kohtu viel paina niin paljoa. mulla on hiroidia kotona, saako sitä laittaa todella limakalvoille? luulis et noihin kohjuihin on jotain lääkettä mitä lääkärit määrää jos tosi kipee ja turvonnu alapää. viime raskaudes mul ei ollu mitään, ei ees turvotuksia jalois tai muuta raskausvaivoja.synnytyksen jälkeen tosin virsta karkailee aivastaessa.

enpähä vois kuvitella enää harrastavani seksiä jos tälläst koo ajan on vai onko tää vaa välil vai kook ajan, miten teil muilla? vai oonko nyt ihan rampana ku en pysty käveleekkä kunnol ni koko loppu ajan.

kiitos vastauksista.