Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellakaan kokemusta homeopaattisesta kivunlievityksesta? (ov)

09.08.2006 |

Minulla on takana kaksi synnytysta epiduraalin kanssa, enka halua sita enaa kolmatta kertaa. Olen ajatellut kokeilla homeopaattista kivunlievitysta. Onko kukaan kokeillut, millaisia kokemuksia on, auttoiko?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia viestiketjuja, kunhan laitat tarpeeksi pitkän hakuajan (vuosi). Tämä foorumi tosin ei ole ehkä kaikkein hedelmällisin paikka etsiä tietoa homeopatiasta tai mistään muustakaan vaihtoehtoisemmasta kivunlievityksestä tai muusta synnytykseen liittyvästä asiasta. Useimmiten vaihtoehtoiset käytännöt leimataan vastuunttomien ja elämyshakusiten äitien huuhaaksi.

Oletko tutkinut esim babyidean ja lapsiperhe piste netin sivut?

Vierailija
2/4 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin Tammisaaressa ja siellä saa homeopaattisia lääkkeitä kipuun. En kyllä valitettavasti muista mitä kaikkea sain, mutta suppareihin ja etenkin selkäkipuun sain jotain homeopatiaattista lääkettä, jonka lisäksi mulla oli kaksi akuneulaa selässä ja niillä pärjäsin siihen asti, kunnes olin 7 cm auki. Oksensin 4 kertaa aukeamisvaiheessa ja sain pahoinvointiin myös homeopatiaa

Sen jälkeen tuskat koveni (eka synnytys) ja otin kohdunkaulanpuudutteen pari kertaa. Synnytyksen jälk.ummetukseen sanoin myös homeop. ja se toimi todella hyvin.

Valitettavasti mulla ei ole tietoa syömistäni homeop.lääkkeistä, mutta kokemus oli hyvä. Jos pääet Tammisaareen synnyttään, niin suosittelen! Siellä saa juuri homeopatiaa, akupunktioo, vyöhyketerapiaa perinteisen kivunlievityksen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pitää sanoa että se joka näin ajattelee, on henkilö joka ei tiedä aiheesta oikeasti yhtään mitään ja/tai omaa todella suppean elämän katsomuksen, surullista sinänsä. ---- " Useimmiten vaihtoehtoiset käytännöt leimataan vastuunttomien ja elämyshakusiten äitien huuhaaksi. " ----

Ja sitten asiaan :-) Suosittelen että käyt homeopaatin vastaanotolla hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Hän osaa kertoa juuri oikeat lääkkeet sinun käyttöösi. Varsinkin jos vasta aloittelet homeopaattisten lääkkeiden käyttöä, ammattilaisen apu on paras apu.

Ainut lääke jota uskallan suositella ilman että käyt vastaanotolla on Arnica Montana ja vähintään potenssissa C30 tai C200. Sitä voi ottaa lähes rutiininomaisesti synnytyksen yhteydessä - ennen ja jälkeen. Miedommat potenssit saat unohtaa, synnytyshän on akuuttitilanne jossa miedoilla ns. luontaistuotekaupan-homeopatialla ei saa aikaiseksi kuin itselleen harmaita hiuksia, näin karkeasti sanottuna.

Itse olen varannut lähes 10 erilaista lääkettä tulevaan synnytykseen ja lapsivuodeaikaan. Tosin kokemusta minulle on lääkkeistä kertynyt jo useamman vuoden ajalta; takana on yksi synnytys ja esikoisen olen hoitanut vain homeopaattisilla lääkkeillä.

Googlettamalla löytyy aiheesta paljon tietoa, homeopaatit.org sivuilta löydät lähimmän homeopaatin ja nuo Babyidean sivut myös antavat viitteitä siitä mitä lääkkeitä voi ottaa mukaan synnytykseen.

Vierailija
4/4 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Belladonnaa. Kaikenlaisia muitakin olisi, mutta nuo minulle tärkeimmät. Ilman Arnicaa pelkäisin enemmän synnytykseen menemistä. Estää mm. verenvuotoa ja nopeuttaa paranemista. Koulutetulta homeopaatilta kannattaa todellakin tiedustella, ei käyttää omin päin. Arnicaa itse otan c10 000 laitokselle lähtiessä ja synnytyksen jälkeisenä päivänä c1000. Belladonnaa käytin ekassa synnytyksessä ja toiseen verrattuna (jolloin en sitä ottanut) kivut olivat lievemmät. En tiedä johtuiko tuosta lääkkeestä, tällä kertaa kokeilen uudestaan. Lisäksi chamomillaa rauhoittamaan.

Itseä hoidan homeopaattisesti niin paljon kuin mahdollista. Lapsille koen lääkkeiden antamisen olevan hiukan hankalaa, joten heille vähempi. Mutta esim. korvatulehduksia olen saanut homeopatialla parannettua.

Huuhaata toisille, toisille todella tärkeää ja osa elämää. Itse pääsin homeopatian avulla aikanaan eroon mm. ympärivuotisista allergialääkkeistä (en ole kesälläkään käyttänyt tämän jälkeen).