HS: Purra ehdottaa: Maahanmuuttajat palkattomiin töihin sosiaalitukien saamiseksi
Kommentit (512)
Miksi Purra puuhaa väestönvaihtoa? Haluaa vaihtaa suomalaiset työntekijät ilmaisiin ulkomaalaisiin? On se kumma juttu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa on työvelvoite, mutta Suomen vasemmisto saa tämän näyttämään orjuudelta ja fasismilta.
Siellä on myös korkeammat tuet. Työttömiä tuetaan paremmin työllistymään, eli siellä panostetaan koko järjestelmään enemmän. Suomessa työtön jätetään oman onnensa nojaan ihan täysin. Välillä muistetaan vähän potkia.
Eli mikäli tänne haluataan Tanskan tavoin työvelvoite, tulisi kopioida muutakin tuosta mallista. Esimerkiksi sosiaaliturvan suuruus ja panostus työnhakijan työllistymiseen.
No muuta sinne tanskaan!
Miksi muuttaisin?
Koska tyrannit kieltävät käyttämästä äänioikeutta asioiden muuttamiseksi parlamentaarisesti.
purra on niin tyhmä ettei kannata mitään!
Työttömät tekevät valtion virastoissakin arkistojen skannausta ja pitää merkitä meta tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Lisään edelliseen vielä että meillä työaikaa oli noin 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa vuoden ajan.
Koska se oli tukityöllistämistä sitä ei saanut tehdä pidempään mutta itse työllistyinkin ihan siitä saatavan kontaktin kautta vakituiseen työhön kaupungille.
Täytyy sanoa että kyllä tämä työllistymishommakin, silloin kun tällaisia on tarjolla on aika monella motivaatiosta kiinni ja se näkyy kyllä jos sitä motivaatiota ei vaan kertakaikkiaan ole!
Ja nämä täysin kielitaidottomat siis tekee hommia, kuka heitä ohjaa siellä töissä? Mistä ne tietää mitä tehdä, jos ei ole yhteistä kieltä. Onhan se tuokin tapa työllistää, kun tarvitaan perään katsojia organisoimaan sitä risujen keräämistä ja siivoamista. Jonkun pitää varmaan se siivoustyö opettajakin, että mitä tarkoittaa puhtaasta likaiseen aseptinen työjärjestys tai mitkä pesaineet millekin pinnoille. Ja sitten kun noita risuja keräilään, niin jonkun ne pitää varmaan poiskin kuljettaa, jos ollaan kaupunkialueella. Tuossa tulee mieleen se kun omat lapset partiolaisina keräsivät meren rannoilta roskis pois joka kevät ha syksy, kymmeniä jätesäkillisiä, niin ei sekään mitään ilmaista puuhaa ollut, kun ne roskat pitää ajaa kaatopaikalle ja maksaa joka säkillisestä jätemaksut. Työhanskat ja jätesäkit toki vanhemmat lahjoittivat, ettei mene partiolaisten rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pistäisin rouva Purran kanssa Orpon tekemään välillä "likaisia" duunarin töitä: keräämään roskia ja siivoamaan niin jo loppuis kansan kyykyttäminen ja kun ei enää miellyttäisi työnantajaa niin potkastaan pihalle!
Mä pistäisin teidät työttömät varusmiespalvelukseen.
Et sitten itse ole töissä?
Ku lukee tätä väninää täällä että on ihan kauheaa jos joutuu tekemään jotaki ilman palkkaa niin tulee mieleen et eikö ne oo ollu armeijassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pistäisin rouva Purran kanssa Orpon tekemään välillä "likaisia" duunarin töitä: keräämään roskia ja siivoamaan niin jo loppuis kansan kyykyttäminen ja kun ei enää miellyttäisi työnantajaa niin potkastaan pihalle!
Mä pistäisin teidät työttömät varusmiespalvelukseen.
Ku lukee tätä väninää täällä että on ihan kauheaa jos joutuu tekemään jotaki ilman palkkaa niin tulee mieleen et eikö ne oo ollu armeijassa
Työkokeiluun työttömyyskorvauksella voidaan laittaa eläkeikään asti esim. jos olet valtion viraston johtaja ja sut irtisanotaan. Ei työkokeilussa ole yläikarajaa eikä haittaa, jos olet ollut 30 vuotta sitä ennen tes-palkkatyössä.
Palkkatukea saa kaupungille edelleen nuoret tai vanhat, vastavalmistuneet, juuri työttömäksi jääneet.
Juu, varmaan järkevää maassa jossa ei edes meinaa löytää tavallista palkkatyötä vesittää työmarkkinoita entisestään ilmaistyöllä, josta ei kerry palkkaa, lomaa eikä eläkettä tai mtn. :D
Jos sut irtisanotaan julkiselta 50-vuotiaana eli olet ollut vakituinen 30 vuotta niin työkkäri voi silti laittaa sut työkokeiluun työttömyyskorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut sairaalassa tuo palkkapapereiden silppurointi. Sairaalat on hyvinvointialueen. Kyseessä oli kaupungin yksikkö.
Voi voi. Että ihan palkkapapereita. Uskokoon ken tahtoo. Palkkapaperit on palkkatoimistolla.
Kyllå kaupungillakin on kaiken maailman ulosotto-ja maksusuunnitelmapapereita, joita voi nähdä palkattomat harjoittelijat tai vankilasta vapautuneet vangit.
Nykyään ei oo enää 90-luku jollon olit viimeks vähän aikaa työelämässä että tarvis printattua paperia mihinkään
Ei, kyllä tämä esimerkki on paljon myöhempää. 90-luvulla itse olin vasta koululainen.
Ei sullakaan oo sit elämä kovin putkeen menny. Mikset muuta ulkomaille töihin?
Purra vihjaa, että siivous ei ole oikeaa työtä. Voin kokemuksesta kertoa, että hän on väärässä!
Yhtä ihmistä voidaan kierrättää aina palkkatuessa ja harjoitteluissa sekä muissa tempputyöllistämisissä niin ettei koko elämänsä aikana saa kertaakaan normaalia työtä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan julkiselta 50-vuotiaana eli olet ollut vakituinen 30 vuotta niin työkkäri voi silti laittaa sut työkokeiluun työttömyyskorvauksella.
Ei työkokeilussa ole ikärajaa. Eli vanhuuseläkeikään asti voidaan laittaa. Sama oli kuntouttavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooh, purra on keksinyt orjuuden! How genious!
Ei taida olla Purran keksintö, Tanskassahan tuo malli on jo käytössä ja saadut kokemukset siitä hyviä.
Kumma että perskokkareet haluavat Tanskan mallista vain sen kepin, mutta vaikenevat kokonaan porkkanasta ja yritysten vastuusta kyseisessä mallissa...
Vierailija kirjoitti:
Yhtä ihmistä voidaan kierrättää aina palkkatuessa ja harjoitteluissa sekä muissa tempputyöllistämisissä niin ettei koko elämänsä aikana saa kertaakaan normaalia työtä.
Voi olla välillä myös normaalissa työssä ja sitten taas palkkatuella.
Siivous on nimenomaan oikeaa työtä, kovaa ammattimaista bisnestä, jossa heikoimmat eivät pärjää.
Tarjoaako purra maahanmuuttajille ohitus kaistaa kotimaan työttömien ohi. Ilmaistöiden teettäminen ei kuitenkaan ole ilmaista.
Olen ollut valtion virastossa palkkatuella ja perään sain sijaisuuden. Täysin sama työ.