Olen terveyskeskuksessa ja vastapäätä lemuaa parfyymissä marinoitu nainen.. "tule tuoksutta" kyltin alla
Että jotkut kehtaa.
Varmaa sytyttää röökin ulkona heti pääoven edessä koska kiellot eivät koske häntä.
Kommentit (92)
Noita kieltolappuja on ollut vuosia.
Kehenkään ei pitäisi yllättyä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tyhmimmänkin jo tajuavan, että terveyskeskukseen, hammaslääkäriin ja sairaalaan ei mennä hajustettuna. Lisäksi muksujemme koulussa ja päikkärissä on tuoksut kieltävät kyltit, samoin eläinlääkärillä ja tallilla. Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja jopa suotavaa.
Muistat sitten käyttää maalaisjärkeä ja olla menemättä ensiapuun kun olet onnettomuudessa ja satut käyttämään tuoksua.
Yks hirvein tuoksu on hiuslakassa! Kestää kauan ennen kuin voin mennä pukuhuoneeseen kollegan suihkutettua kutrinsa lakalla 🤧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tyhmimmänkin jo tajuavan, että terveyskeskukseen, hammaslääkäriin ja sairaalaan ei mennä hajustettuna. Lisäksi muksujemme koulussa ja päikkärissä on tuoksut kieltävät kyltit, samoin eläinlääkärillä ja tallilla. Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja jopa suotavaa.
Muistat sitten käyttää maalaisjärkeä ja olla menemättä ensiapuun kun olet onnettomuudessa ja satut käyttämään tuoksua.
Sulla ainakaan tuota maalaisjärkeä ei ole.
Jopa se aggressiivisesti mainostava hajuvesifirma tehnyt nyt uuden mainoksen, jossa sanovat, että yksi suihkaus aamulla riittää koko päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin vasomotorisesta nuhasta ja hajuvedet saavat minut aivastelemaan ja nenäni vuotamaan kuin Niagara. On aika ikävä kun esim. kaupan kassajonossa, bussissa tai vaikkapa hississä on henkilö joka käyttää tuoksuja. Ihmiset luulevat että olen sairas ja katsovat pahasti. Sori, mutta en tartuta teitä, te tämän aiheutitte.
Tää on ihan hirveetä!!! T. Kohtalotoveri 🥺
Vierailija kirjoitti:
Noh, vähän hankala tilanne, kun sen kyltin näkee vasta kun on jo saapunut. Ensi kerralla ehkä viisaampi. Tosin ei se mikään kielto ole, joten sillekään ei oikein mitään voi, jos joku ei sitä pyyntöä halua noudattaa.
Sama jos vertaa ajanvarausvastaanottoa ja kiirevastaanottoa. Jos itse tykkää käyttää mutta hupsista tuli äkkilähtö niin ei voi kuin voivotella. Vs. voi varautua jo aamulla eikä laittaa ollenkaan juuri sinä päivänä.
Nykyään nuoret pojat käyttävät tuoksuja todella paljon ja jopa liikaa. Sitten ei kelpaa mikään muu kuin hemmetin kalliit luksusmerkit. Ystäväni purskahtivat nauruun kun näkivät poikani toiveet joululahjoiksi - suurin osa oli tuoksuja. Onneksi en ole tuoksuallergikko.
Pitää naputtaa sormilla kieltokylttiä, sen jälkeen määrätietoisesti lemuajan otsaa. Näin itse menettelen, myös huudan samalla: katso!!! osoittaen etusormella kylttiä.
Taas nirppanokat koolla, voi luoja. Itse kyllä käytän hyvin maltillisesti hajusteita ja esim. lääkärissä tuskin mitään, ainakaan kukaan ei varmasti sitä haista, jos ei ole nenä kiinni ihossa. En silti jaksa pöyristyä muiden hajusteista, enemmän käy nokkaan ihmisten epähygieenisyys, mutta ymmärrän että elämää se on vaan.
Miksi ihminen ei voisi tuoksua vain puhtaalta? Miksi hajuvedet ym. hajusteet esim. pesuaineissa?
Vierailija kirjoitti:
Taas nirppanokat koolla, voi luoja. Itse kyllä käytän hyvin maltillisesti hajusteita ja esim. lääkärissä tuskin mitään, ainakaan kukaan ei varmasti sitä haista, jos ei ole nenä kiinni ihossa. En silti jaksa pöyristyä muiden hajusteista, enemmän käy nokkaan ihmisten epähygieenisyys, mutta ymmärrän että elämää se on vaan.
Tuoksuista todella kärsitään. Se ei ole nirppanokkaisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään laki, vaan kehoitus.
Nykyaikana tuo kuuluu peruskohteliaisuuteen. Ei maksa paljoa pitää kotona hajustamatonta Linna-shampoota ja saippuapalaa. Kainaloihin voi laittaa käynnille vaikka perunajauhoa.
on paljonkin hajusteettomia deorantteja ja hiuskiinnettä, ei ongelma. lv deokin esim
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen ei voisi tuoksua vain puhtaalta? Miksi hajuvedet ym. hajusteet esim. pesuaineissa?
No mietipä sitä. Olisko koska tuoksuvat hyviltä? Itsellä on pari sataa parfyymia ja osaan arvostaa hienoja tuoksuja. Osaan kyllä käyttää niitä oikein enkä lotraa niiden kanssa, enkä varsinkaan terveyskeskukseen mene tuoksuvana. Elämä ilman tuoksuja olisi ankeeta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä kauheaa, kun ei itse voi lähteä pois siitä tilasta. Kerran olin keskussairaalan sydänosastolla kaksi viikkoa, ja siellä kävi mummoaan (?) katsomassa keski-ikäinen mies, joka oli kaatanut päälleen ämpärillisen partavettä. Jouduin aina menemään tippatelineen kanssa käytävälle siksi aikaa, ja haju myös säilyi huoneessa pitkään miehen lähdettyä. Vakavasti harkitsin sairaalasta karkaamista, mutta en uskaltanut irrottaa kanyylia itse.
Vähän sama ongelma työpaikalla, kun tulee näitä vanhan eltaantuneen parfyymin suurkuluttajia asiakkaiksi. Pakko vaihtaa työskentelypaikkaa, jos vaan pystyy, kun iskee päänsärky ja pahoinvointi siitä löyhkästä. Ja se haju säilyy pitkään. Henkilökunta kyllä velvoitetaan olemaan hajusteitta, mutta milläs sanot asiakkaille? Jonkun lähiomainen saisi kyllä huomauttaa näille.
Kävin kerran iho- ja allergiasairaalassa, jossa todellakin oli noita kylttejä paljon. Se on oikeastaan ainoa paikka, jossa olen haistanut vanhemman rouvan, joka oli myös kylpenyt jossain hajuvedessä. Aika huono paikka tulla tuollaisena hajupommina paikalle, sairaala täynnä astmaatikkoja allergisia ihmisiä..... minusta tuo täti olisi pitänyt lähettää ovesta ulos.
Tuoksuherkkyysden oireita ovat mm. kasvojen punoitus, silmien vuotaminen, punoitus ja kirvely, väsymys, nuha, nenän kutina, astma, hengenahdistus, yskä, kurkun karheus, aivastelu, päänsärky, pahoinvointi, sydämentykytys ja huimaus.
Hajusteallergian oireita ovat mm. ihon punoitus, kutina, ihottuma ja hilseily.
Vierailija kirjoitti:
Pitää naputtaa sormilla kieltokylttiä, sen jälkeen määrätietoisesti lemuajan otsaa. Näin itse menettelen, myös huudan samalla: katso!!! osoittaen etusormella kylttiä.
Siellä taas yksi oman elämänsä tohvelisankari voimaantumisfantasiansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään laki, vaan kehoitus.
Nykyaikana tuo kuuluu peruskohteliaisuuteen. Ei maksa paljoa pitää kotona hajustamatonta Linna-shampoota ja saippuapalaa. Kainaloihin voi laittaa käynnille vaikka perunajauhoa.
Voin tulla tuoksutta, mutta en todellakaan laita mitään perunajauhoja kainaloihin.