Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pippa loukkaantuu lehdessä, kun häntä sanottiin salilla hoikaksi

Vierailija
16.02.2026 |

Joku tuli sanomaan, että hän on hoikka. Nyt hän on siitä tuohtunut ja lehdessä on ihan juttu.

Ajatuksia?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on täysin normaalia, että ulkonäöstä huomautellaan. Minulla on erityisen pitkät hiukset. Niistä tuntemattomat kommentoivat vaikka sitten puolipukeisena uimahallin pukkarissa, tai bussissa. Ihmiset vain ovat sellaisia. Ap

Pipan hoikkuutta verrattiin huumeaddiktiin, ihanko oikeasti se on sinusta täysin normaalia käytöstä? Mikä tarve kenelläkään on huomautella toisten ulkonäöstä yhtikäs mitään?

Vierailija
62/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei pidä kommentoida epäkohteliaasti missään, se nyt on selvää. Siinä yhteydessä tulee mieleen onko kommentoinnin kohde itse noudattanut samaa mitä muilta vaatii. Ohjelmaformaatti missä hän on päätähtenä perustuu pitkälti sille, että ihmistä arvostellaan julkisesti eli se on osa kulttuuria, joka on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa sekä ruokkii ikävää käytöstapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on täysin normaalia, että ulkonäöstä huomautellaan. Minulla on erityisen pitkät hiukset. Niistä tuntemattomat kommentoivat vaikka sitten puolipukeisena uimahallin pukkarissa, tai bussissa. Ihmiset vain ovat sellaisia. Ap

Ei se ole normaalia vaan huonoa käytöstä. Toki se on liian yleistä ja kohdistuu aina naisiin. Vai oletko joskus kuullut, että lihavalle äijälle olisi sanottu, että oletpas sinä läski, laihduta.

Se on yksiselitteisesti yhtä väärin kuin sekin, että käy kourillaan kiinni toiseen. 

Miehille ei sanota juurikaan tuntemattomien toimesta mutta lähipiirissä voi olla ihmisiä jotka puhuvat siitä vuodesta toiseen. Sekin on vahingollista, lisää häpeää ja laskee itsetuntoa.

Vierailija
64/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole normaalia vaan huonoa käytöstä. Toki se on liian yleistä ja kohdistuu aina naisiin. Vai oletko joskus kuullut, että lihavalle äijälle olisi sanottu, että oletpas sinä läski, laihduta.

Se on yksiselitteisesti yhtä väärin kuin sekin, että käy kourillaan kiinni toiseen. 

Miehille ei sanota juurikaan tuntemattomien toimesta mutta lähipiirissä voi olla ihmisiä jotka puhuvat siitä vuodesta toiseen. Sekin on vahingollista, lisää häpeää ja laskee itse

Niin, tämä mummojen "oletpas sinä lihonut" -juttu onkin ihan oman ketjun arvoinen aihe.

Vierailija
65/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Wokeismin mukaan kommentin antajan aikeella ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kommentin saajan tuntemuksilla."

Emme tosiaan ainakaan Ilta-Sanomien jutun perusteella tiedä, onko kommentoija salilla ollut nainen vai mies. Emmekä tiedä, onko hoikkuutta kommentoitu kiittävään vai negatiiviseen sävyyn.

Minua ainakin ahdistaa juuri tuo "oikeus loukkantua" lähes mistä vain. Esimerkiksi Yhdysvalloissa ihmiset ovat yleensä ylpeitä juuristaan, ja vaikkapa kysymys vanhempien etnisestä taustasta on ihan säähän verrattavissa oleva keskustelunaihe. Meillä tuollainen keskustelunavaus tulkitaan täysin rasistiseksi, vaikka kysyjä tarkoittaisi pelkkää hyvää.

Itse olen kuitenkin huomannut, että ehkä noin 90 % ihmisistä kuitenkin nauttii ulkonäköään koskevista positiivisista kommenteista. Jos tulen siinä sivussa loukanneeksi sitä kymmentä prosenttia, so be it.

Vierailija
66/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipan hoikkuutta verrattiin huumeaddiktiin, ihanko oikeasti se on sinusta täysin normaalia käytöstä? Mikä tarve kenelläkään on huomautella toisten ulkonäöstä yhtikäs mitään?

Eli salilla joku kehui laihaksi ja Instagrammin herutuskuvaan joku kommentoi jotain muuta mitä Pippa halusi kommentoitavan? 

Mikä tässä on uutinen? 

Vierailija
67/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli salilla joku kehui laihaksi ja Instagrammin herutuskuvaan joku kommentoi jotain muuta mitä Pippa halusi kommentoitavan? 

Mikä tässä on uutinen? 

Ylitti ihan uutiskynnyksen.

Vierailija
68/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantumistutka säädetty herkälle? 

Vierailija
69/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuntematon nainen sanoi uimahallissa, että olisipa hänkin noin hoikka kuin sinä. Minä otin sen kehuna, tosin keskustelimme aiheesta hetken ja hän kertoi yrittäneensä laihduttaa monta kertaa tuloksetta ja ylipainoa oli aika paljon.

Vierailija
70/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kehuminen tulkittiin negatiiviseksi kommentiksi? 

Saako siis sulle tulla sanomaan vartalokommenttia salilla? Ihan koska vain? 

Miksi se pitäisi ottaa niin vakavasti? Eri

Pidä nuo typerät ajatuksesi ihan oman pääsi sisällä. Ota se toinenkin aivosolusi käyttöön.

Et pystynyt edes vastaamaan kysymykseen.

Siinähän se vastaus oli, et vaan tajunnut. Se on sitä typeryyttä, ettei tajua olevansa idiootti kommentoidessaan muiden ulkonäköä. Vierittää vastuun omasta huonosta käytöksestään muille sanomalla: "Älä ota sanomisia vakavasti." 

Vierailija
71/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä? Hiukset on ihan eri asia kuin paino. 

Vierailija
72/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siis sulle tulla sanomaan vartalokommenttia salilla? Ihan koska vain? 

Eipä naisilla ole minkäänlaisia pidäkkeitä asian suhteen ollut tähänkään saakka, taitavat tuntea kommenttioikeuden etuoikeudekseen.

Jännä, minulle kommentteja tulee lähes yksinomaan miehiltä.

Ja minulle naisilta.  Jännää kertakaikkiaan, mistähän lie johtuukin.  Ei voi ymmärtää?!

Vierailija
73/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lihava voi luulla, että laihaksi sanominen on kehumista. Se loukkaa tosi paljon.

Vierailija
74/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei sanota juurikaan tuntemattomien toimesta mutta lähipiirissä voi olla ihmisiä jotka puhuvat siitä vuodesta toiseen. Sekin on vahingollista, lisää häpeää ja laskee itse

Kyllä sanotaan.  Se ettet ole huomiota herättävä ulkomuodoltasi ei tarkoita että kaikki miehet olisivat kaltaisiasi harmaavarpusia joita naiset eivät huomaa.

Naisilla ei ole pidäkkeitä arvostella miesten ulkomuotoa julkisesti.

Vierailija
75/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyt "Humble brag" tyyppinen ulostuloa. Sama kuin minä itkeskelisin lehdessä kuinka naiset aina kehuu penistäni suurimmaksi ja kauneimmaksi mitä ovat koskaan nähneet ja miehet vaipuvat epätoivoon sen nähdessään.  Ja onhan tuo ferrarikin ikävä näin talvella, eikä huvijahti mahdu satamaan :(

Vierailija
76/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt "Humble brag" tyyppinen ulostuloa. Sama kuin minä itkeskelisin lehdessä kuinka naiset aina kehuu penistäni suurimmaksi ja kauneimmaksi mitä ovat koskaan nähneet ja miehet vaipuvat epätoivoon sen nähdessään.  Ja onhan tuo ferrarikin ikävä näin talvella, eikä huvijahti mahdu satamaan :(

Harmillista kertakaikkiaan. :)

Vierailija
77/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokeismin mukaan kommentin antajan aikeella ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kommentin saajan tuntemuksilla.

Ja siis Pippa Laukka tekee jotain laihdutusta käsittelevää tv-sarjaa?

Tämä taitaa olla asian ydin.

Hän kertoi sairastuneensa maksatulehdukseen pari vuotta sitten, joka oireili laihtumisella. Sen jälkeen on kuitenkin pysynyt yhtä hoikkana. 

Toivon, että sairaus on saatu kuriin, mutta joku minuakin häiritsee sairaalloisen laihan kehon esittelyssä. Jos kyseessä on sairaus hänen tulisi kertoa siitä, etenkin koska hän juontaa laihdutusohjelmaa ja hän on selvästi normaalipainon alapuolella. On paha juttu, jos laihdutukseen tai elämäntapamuutokseen kannustava ihminen näyttää itse siltä että homma on lähtenyt lapasesta ja joku pahasti vialla. 

Vierailija
78/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko sitten outo kun mua ei loukkaa yhtään jos ja kun mua sanotaan hoikaksi tai laihaksi. Tää kroppa on ison työn tulos ja ihan kiva jos joku hoikkuudestani huomauttaa. Olen aina ollut hoikka, mutta vaihdevuosien ainaan tupsahti yli 10kg ekstraa. Nyt olen laihduttanut, liikkunut ja olen taas omassa normaalipainossani. 60+

Vierailija
79/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI Pippa laittaa itsestään näin vähäpukeisia kuvia instaan jatkuvalla syötöllä? Hän on nyt kuitenkin viisikymppinen nainen, joka työskentelee lääkärinä eli taloudellisessakaan mielessä ei tarvitsisi tissivakoaan myydä.

Siinä hän on toki oikeassa, että kehorauha kuuluu kaikille. Hänellä on syömishäiriötausta, mikä ehkä vaikuttaa ajatukseen, että kun on treenannut itsensä hoikaksi, niin sitten on välttämätöntä ja jotenkin lohduttavaa sitä bodya esitellä. Ei tarvitse. Kaikkea hyvää!

Vierailija
80/140 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heroin chic tarkoittaa anorektista laihuutta ihannoivaa kaukeustrendiä. Sehän onkin taas ilmiö suuressa maailmassa Ozempicin ansiosta. 
Vaihdevuosi-ikäinen nainen ei näytä sellaiselta, jos elää terveellisesti. Pippa Laukka tekee työkseen terveysneuvontaa lääkärin asiantuntemuksella ja on siksi julkisuudessa. 

Vaikkei siltä ehkä nykyään enää tunnukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan