Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pippa loukkaantuu lehdessä, kun häntä sanottiin salilla hoikaksi

Vierailija
16.02.2026 |

Joku tuli sanomaan, että hän on hoikka. Nyt hän on siitä tuohtunut ja lehdessä on ihan juttu.

Ajatuksia?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.

Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus. 

Vierailija
82/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kehuminen tulkittiin negatiiviseksi kommentiksi? 

Vain lihava voi luulla, että laihaksi sanominen on kehumista. Se loukkaa tosi paljon.

Eikä loukkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Wokeismin mukaan kommentin antajan aikeella ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kommentin saajan tuntemuksilla."

Emme tosiaan ainakaan Ilta-Sanomien jutun perusteella tiedä, onko kommentoija salilla ollut nainen vai mies. Emmekä tiedä, onko hoikkuutta kommentoitu kiittävään vai negatiiviseen sävyyn.

Minua ainakin ahdistaa juuri tuo "oikeus loukkantua" lähes mistä vain. Esimerkiksi Yhdysvalloissa ihmiset ovat yleensä ylpeitä juuristaan, ja vaikkapa kysymys vanhempien etnisestä taustasta on ihan säähän verrattavissa oleva keskustelunaihe. Meillä tuollainen keskustelunavaus tulkitaan täysin rasistiseksi, vaikka kysyjä tarkoittaisi pelkkää hyvää.

Itse olen kuitenkin huomannut, että ehkä noin 90 % ihmisistä kuitenkin nauttii ulkonäköään koskevista positiivisista kommenteista. Jos tulen siinä sivussa loukanneeksi sitä kymmentä prosenttia, so be it.

Osa nauttii myös siitä, että saa taas hetken julkisuudessa uusien kuvien kanssa kertoessaan uhrina asiasta. 

Vierailija
84/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko sitten outo kun mua ei loukkaa yhtään jos ja kun mua sanotaan hoikaksi tai laihaksi. Tää kroppa on ison työn tulos ja ihan kiva jos joku hoikkuudestani huomauttaa. Olen aina ollut hoikka, mutta vaihdevuosien ainaan tupsahti yli 10kg ekstraa. Nyt olen laihduttanut, liikkunut ja olen taas omassa normaalipainossani. 60+

No niin, tuollaista et tule kuule tänne palstalle kirjoittelemaan noin vain. Laita nyt heti parhaat vinkit kehiin! Lähtikö ne extrakilot syömällä vsi liikkumalla vai mikä siinä oli käänteentekevää. Itse syön terveellisesti, olen jättänyt karkit ja alkoholin, mutta liikuntaa pitäisi varmaan lisätä.

N57 

Vierailija
85/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla ei käydä kommentoimaan kenenkään ulkonäköä tai muutakaan. Ainoastaan hyvää suoritusta voi kehua. Mutta huomasin, että Pippa oli Instagramissa tehnyt postauksen, kun joku oli kommentoinut hänen saunakuvaa, jossa hän poseeraa edullisessa asennossa. Ja senkyn poseeratkoon, mutta hieman särähtää, kun terveydenhuollon ammattilainen, joka puhuu hyvinvoinnista edistää kauneusihanteita ja nettisotii kommentteja vastaan. Kyllähän hänen somensa on aika kuvastollista ja selfiekeskeistä. Vähän kuin missi, joka osallistuu kauneuskilpailuun valittaisi ulkonäkökommenteista. Jos haluat luoda someuraa hyvinvointiprofiilina, mieti vähän tarkemmin kuvasisältöä tai lopeta jeesustelu.

Vierailija
86/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa harrastaa liikuntaa ihan simona ja ilmeisesti haluaakin säilyttää nykyisen langanlaihan kroppansa. Sitten on vain siedettävä jos joku hoikaksi kehaisee. 

Nykyihmiset ovat lumihiutaleita jotka eivät kestä mitään 🤦 

Vierailija
87/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi some postaukset oikeuttaa kommentointiin?

Vierailija
88/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippa harrastaa liikuntaa ihan simona ja ilmeisesti haluaakin säilyttää nykyisen langanlaihan kroppansa. Sitten on vain siedettävä jos joku hoikaksi kehaisee. 

Nykyihmiset ovat lumihiutaleita jotka eivät kestä mitään 🤦 

Tuli sellainen humble brag olo.

Vierailija
89/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: miksi pitää postata someen?

Vierailija
90/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.

Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus. 

Sivusta kommentoin, että onkohan astman ja ruokavalion/laihduttamisen yhteys taas yksi uusi huuhaateoria, jota netissä liikkuu? Sitä en ollut ennen kuullutkaan. 

Astma on vahvasti perinnöllinen sairaus. Ruokavalio, lihominen tai laihtuminen ei aiheuta eikä paranna sitä.

Vierailija
91/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko sitten outo kun mua ei loukkaa yhtään jos ja kun mua sanotaan hoikaksi tai laihaksi. Tää kroppa on ison työn tulos ja ihan kiva jos joku hoikkuudestani huomauttaa. Olen aina ollut hoikka, mutta vaihdevuosien ainaan tupsahti yli 10kg ekstraa. Nyt olen laihduttanut, liikkunut ja olen taas omassa normaalipainossani. 60+

No niin, tuollaista et tule kuule tänne palstalle kirjoittelemaan noin vain. Laita nyt heti parhaat vinkit kehiin! Lähtikö ne extrakilot syömällä vsi liikkumalla vai mikä siinä oli käänteentekevää. Itse syön terveellisesti, olen jättänyt karkit ja alkoholin, mutta liikuntaa pitäisi varmaan lisätä.

N57 

No voi voi voi ja anteeksi. Mitäs minä teinkään? Sokeri pois, rasva minimiin, alkoholi minimiin, paljon kaninruokaa ja marjoja. Kävelysauvojen ulkoiluttaminen tai kuntopyörällä huristelu joka päivä paitsi ei ihan joka päivä. Hulavanteen hetkuttelu 15min. per päivä Salkkareiden aikaan. Joo ja yritys pitää säännölliset ruoka-ajat sekä napostelun välttäminen. Joko sain anteeksi? Ai niin, kokovartalopeilin hankkiminen kannattaa myös. 

Vierailija
92/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siis sulle tulla sanomaan vartalokommenttia salilla? Ihan koska vain? 

Miksi se pitäisi ottaa niin vakavasti? Eri

Niin että saa tulla sanomaan lihavaksi? Elä ota sitä vakavasti.

Vierailija
93/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siis sulle tulla sanomaan vartalokommenttia salilla? Ihan koska vain? 

Miksi se pitäisi ottaa niin vakavasti? Eri

Niin että saa tulla sanomaan lihavaksi? Elä ota sitä vakavasti.

Jos on hoikka, katsojassa on vikaa, ja jos on lihava, se on totta.

Vierailija
94/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan se hyvin huomiota sillä työlleen. Some on mainostamista toki myös sen myötä tietynlaista huomionhakua, mutta oikeuttaako se kommentoimaan ulkonäköä?

Vierailija
95/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipasta näkee ettei enää ruusu, velttoa nahkaa sekä naamassa että käsivarsissa.

Eikö hänellä jo ikääkin ole? Ap

Vanha pystyynkuivuva feministi siis. Ilmankos katkero.

Sinustakin tulee joskus pystyynkuivanut. Vain sillä erotuksella, että sinä tuskin olet yhtä kaunis tai komea kuin pippa.

Vierailija
96/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni tämä sama nainen kirjoitti hesarissa vuosia sitten että lihavien tulisi itse maksaa omat sairaanhoitokulunsa. Missä kehorauha oli silloin?

Sehän on ihan eri asia, eikö ole kyse kehorauhasta, vaan yhteiskunnan kustannuksista veronmaksajille. Lihavuus on kallista hoitaa, kyllähän tämän kaikki tietää. 

Vierailija
97/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salimaket  kehuvat toistensa lihasten kehittymistä. Onko se piilohomoilua, josta tiedostavan tulee loukkaantua?

Vierailija
98/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan se hyvin huomiota sillä työlleen. Some on mainostamista toki myös sen myötä tietynlaista huomionhakua, mutta oikeuttaako se kommentoimaan ulkonäköä?

Kuva someen -> haluaa huomiota ja hyväksyntää.

Se että saa huomiota muttei hyväksyntää on kertakaikkiaan harmillista.

Vierailija
99/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kommentoija oli vaan huolissaan Pipan terveydestä. Juurihan se Pipuli valitteli lehdissä sitä, että maksansa on pskana. Ehkä jatkuvan laihduttamisen vuoksi rääkkää kroppaansa kovaa, ei syö kunnolla  vaan vetää vain jotain lisäaineilla kyllästettyjä proteiinipirtelöitä.

Vierailija
100/145 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Wokeismin mukaan kommentin antajan aikeella ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kommentin saajan tuntemuksilla."

Emme tosiaan ainakaan Ilta-Sanomien jutun perusteella tiedä, onko kommentoija salilla ollut nainen vai mies. Emmekä tiedä, onko hoikkuutta kommentoitu kiittävään vai negatiiviseen sävyyn.

Minua ainakin ahdistaa juuri tuo "oikeus loukkantua" lähes mistä vain. Esimerkiksi Yhdysvalloissa ihmiset ovat yleensä ylpeitä juuristaan, ja vaikkapa kysymys vanhempien etnisestä taustasta on ihan säähän verrattavissa oleva keskustelunaihe. Meillä tuollainen keskustelunavaus tulkitaan täysin rasistiseksi, vaikka kysyjä tarkoittaisi pelkkää hyvää.

Itse olen kuitenkin huomannut, että ehkä noin 90 % ihmisistä kuitenkin nauttii ulkonäköään koskevista positiivisista kommenteista. Jos tulen siinä sivussa loukanneeksi sitä kymmentä prosenttia, so be it.

Ajatteletko sinä siis, että kuulija kokisi sen kohteliaisuutena, että sanotaan hoikaksi? Entä jos se satuttaa syvästi? Ylipäänsä hoikaksi sanominen on yhtä ikävästi sanottu kuin lihavaksi sanominen. Voisiko tämän vihdoin ymmärtää ja lopettaa siitä sanomisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän