Pippa loukkaantuu lehdessä, kun häntä sanottiin salilla hoikaksi
Joku tuli sanomaan, että hän on hoikka. Nyt hän on siitä tuohtunut ja lehdessä on ihan juttu.
Ajatuksia?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei pidä kommentoida epäkohteliaasti missään, se nyt on selvää. Siinä yhteydessä tulee mieleen onko kommentoinnin kohde itse noudattanut samaa mitä muilta vaatii. Ohjelmaformaatti missä hän on päätähtenä perustuu pitkälti sille, että ihmistä arvostellaan julkisesti eli se on osa kulttuuria, joka on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa sekä ruokkii ikävää käytöstapaa.
Mutta pitää muistaa, että ihmiset osallistuu tuohon ohjelmaan ihan omasta vapaasta tahdostaan tietäen, että heitä kritisoidaan julkistesti. Mun mielstä tuo on vähän sama, kun ihminen osallistuisi kauneuskilpailuun tai fitness-kisaan. Molemmissa arvostellaan ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentoija oli vaan huolissaan Pipan terveydestä. Juurihan se Pipuli valitteli lehdissä sitä, että maksansa on pskana. Ehkä jatkuvan laihduttamisen vuoksi rääkkää kroppaansa kovaa, ei syö kunnolla vaan vetää vain jotain lisäaineilla kyllästettyjä proteiinipirtelöitä.
hänellä aina hyv't elintavat- sairastui ja se kuihdutti hänet. hän ei harasta diettejä, osa laatia ruokavalionsa. ikinä puhunutkaan, että laihduttaisi. ja ennen sairautta h'n olik hieman tukeva ja viihtyi siinä kuosissa.
h'n sanoi just, että niin tervellistä elämää viett'nyt- miten voikin sairastua niin pahoin.
hänen sairaus ei johdu ruuasta tai treenistä. ja tasapainoinen henkilö
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia ettei halua kuulla omasta kehosta kommenttia. Siellä hississä tai salilla ei olla siksi että toinen kävijä saisi oikeuden kommentoida. Jokaisella on vartalo. Se ei ole ruokakaupassa arvostelua varten.
Ruokakaupassa kuntosali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi mielestäni ammattietiikkaan kovin hyvin jos lääkärinä esittelee silminnähden hyvin alipainoista vartaloaan ihailua kerjäävillä kuvilla. Hän näyttää tätä nykyä sairaalta. Oli syy mikä hyvänsä, ihmiset tekevät omat johtopäätöksensä ja epäammattimainen asenne kääntyy häntä itseään vastaan uskottavuuden puutteena.
Pitäisikö hänen siis sairauden vuoksi laihduttuaan pistää itsensä piiloon? Miksi? Jos jollakin on syöpä ja hän lihoo syöpähoitojen takia, niin pitääkö hänenkin pysyä piilossa?
Hän markkinoi omilla kuvillaan painonpudotusohjeita. Kyllä tässä on jonkinlainen kyseenalainen viba.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan on sinut kroppansa kanssa, mutta jos olisi, ei olisi avautunut lehteen. Ilmeisesti tuosta omasta hoikkuudesta kumminkin on epävarma. Ei tietysti tarvii kommentoida päin naamaa mutta on sitä itsekin joskus kuullut kaikenlaista, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja elämä jatkuu..
Mulle tuli tällainen päivitys ehdotuksena Instagrammiin eikä siinä ollut mitään linkkiä lehteen. Joten lienee ollut somessa tämä juttu ja joku lehti siitä kopsannut, vai miten on alun perin julkaistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.
Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus.
Ei kyse ole siitä onko se elintasosairaus vaan jotkut ruoka-aineet voi provosoida astmaa ja jotkut vastaavasti voi vähentää oireita jos saa laskettua matalaa tulehdusta ja parannettua elimistön bakteerikantaa.
Silti astma on sairaus, jota vaan harvoin parannetaan ruokavaliolla ja silloinkin kyse on usein plasebosta. Olen astmaatikko ja suku on niitä täynnä. Perinnöllinen sairaus, johon ei auta, että on hoikka ja liikunnallinen eikä esim. syö sokeria tai roskaruokaa. Astma on ja pysyy ja olisin viikossa sairaalassa, jos lopettaisin lääkkeet. Joten älkää pliis levittäkä misinformaatiota.
https://www.eeva.fi/jutut/pippa-laukka-ihanajuurinain
Muutama vuosi sitten oli toinen ääni kellossa:
"Pippa Laukka uskoo parantuneensa syömishäiriöstään: Vaikka saan kommentteja, että minun pitäisi olla lihaksikkaampi tai laihempi, ne eivät mene ihon alle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentoija oli vaan huolissaan Pipan terveydestä. Juurihan se Pipuli valitteli lehdissä sitä, että maksansa on pskana. Ehkä jatkuvan laihduttamisen vuoksi rääkkää kroppaansa kovaa, ei syö kunnolla vaan vetää vain jotain lisäaineilla kyllästettyjä proteiinipirtelöitä.
hänellä aina hyv't elintavat- sairastui ja se kuihdutti hänet. hän ei harasta diettejä, osa laatia ruokavalionsa. ikinä puhunutkaan, että laihduttaisi. ja ennen sairautta h'n olik hieman tukeva ja viihtyi siinä kuosissa.
h'n sanoi just, että niin tervellistä elämää viett'nyt- miten voikin sairastua niin pahoin.
hänen sairaus ei johdu ruuasta tai treenistä. ja tasapainoinen henkilö
Mikäs sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.
Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus.
Ei kyse ole siitä onko se elintasosairaus vaan jotkut ruoka-aineet voi provosoida astmaa ja jotkut vastaavasti voi vähentää oireita jos saa laskettua matalaa tulehdusta ja parannettua elimistön bakteerikantaa.
Silti astma on sairaus, jota vaan harvoin parannetaan ruokavaliolla ja silloinkin kyse on usein plasebosta. Olen astmaatikko ja suku on niitä täynnä. Perinnöllinen sairaus, johon ei auta, että on hoikka ja liikunnallinen eikä esim. syö soke
Sinulla se on tuollainen ja jollakin toisella se on erilainen. Minäkin olen astmaatikko. Ei tarvitse sinunkaan vähätellä (plasebo??) muiden tapoja tulla toimeen sairautensa kanssa.
Eikö tuo ole itsestään selvää, ettei halua kuulla muiden mielipidettä kehostaan. Hyvä juttu, kun hän pyysi laittamaan lapun kehorahasta.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan on sinut kroppansa kanssa, mutta jos olisi, ei olisi avautunut lehteen. Ilmeisesti tuosta omasta hoikkuudesta kumminkin on epävarma. Ei tietysti tarvii kommentoida päin naamaa mutta on sitä itsekin joskus kuullut kaikenlaista, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja elämä jatkuu..
Ei, vaan hän joutuu työssään lääkärinä hoitamaan traumautisoituneita omasta kehostaan esim . syömishäiriöisiä ja siksi hänellä on oma tv ohjelma.
Pippa Laukka on lääkäri ja erikoistunut lääkärinä
" ravitsemukseen, syömisen ongelmiin ja painonhallintaan liittyvät haasteet eri ikäryhmissä. Lähestyn näitä kokonaisuuksia aina yksilöllisesti ja tieteelliseen näyttöön perustuen, oli kyse liikkujasta tai ei" sekä erikoistunut urheilulääkäri.
Eikö tuollekin kommentille olisi vain voinut kohauttaa hartioita? Itsehän hän tuohtumisesta ja ylireagoinnista joutuu kärsimään.
No, saa loukkaantua. Usein paino on herkkä alue ihmisille ja ulkomuodon arvostelu. Silleen että kuuluuko se muille aina.
Vierailija kirjoitti:
Kerro millä ruokavaliolla pääsee astmalääkkeistä eroon? Olen kokeillut kaikenlaista, mutta mielellään otan vinkkejä vastaan.
Kysyn siis ihan tosissani, en kettuillakseni:)
No, mä en harrasta mitään sellaista, jossa kroppaa pitäisi suurennuslasilla tarkastella ja arvostella. Mun keho on mun keho, eikä se kuulu muille.