Pippa loukkaantuu lehdessä, kun häntä sanottiin salilla hoikaksi
Joku tuli sanomaan, että hän on hoikka. Nyt hän on siitä tuohtunut ja lehdessä on ihan juttu.
Ajatuksia?
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Wokeismin mukaan kommentin antajan aikeella ei ole mitään merkitystä, ainoastaan kommentin saajan tuntemuksilla."
Emme tosiaan ainakaan Ilta-Sanomien jutun perusteella tiedä, onko kommentoija salilla ollut nainen vai mies. Emmekä tiedä, onko hoikkuutta kommentoitu kiittävään vai negatiiviseen sävyyn.
Minua ainakin ahdistaa juuri tuo "oikeus loukkantua" lähes mistä vain. Esimerkiksi Yhdysvalloissa ihmiset ovat yleensä ylpeitä juuristaan, ja vaikkapa kysymys vanhempien etnisestä taustasta on ihan säähän verrattavissa oleva keskustelunaihe. Meillä tuollainen keskustelunavaus tulkitaan täysin rasistiseksi, vaikka kysyjä tarkoittaisi pelkkää hyvää.
Itse olen kuitenkin huomannut, että ehkä noin 90 % ihmisistä kuitenkin nauttii ulkonäköään koskevista positiivisista kommenteista. Jos tulen siinä sivussa loukanneeksi sitä kymmentä prosenttia, so be it.
<
Eli sananvapautta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi some postaukset oikeuttaa kommentointiin?
Ohis: miksi pitää postata someen?
Saahan se hyvin huomiota sillä työlleen. Some on mainostamista toki myös sen myötä tietynlaista huomionhakua, mutta oikeuttaako se kommentoimaan ulkonäköä?
Kuva someen -> haluaa huomiota ja hyväksyntää.
Se että saa huomiota muttei hyväksyntää on kertakaikkiaan harmillista.
Jokainen voi hyväksyä tai olla hyväksymättä mutta ihan kaikkea ei ole ok kommentoida.
Hän on laihtunut jonkin sairauden myötä hieman liikaakin. Todennäköisesti kommentoija viittasi siihen että hän on jo liiankin laiha vaikka sanamuoto saattoi olla toinen. Näin muistaakseni hän on aiemmin puhunut nykyisestä habituksestaan.
Miksi Pippa on terveyttä korostavassa tv-ohjelmassaan usein meikattu todella vahvasti -> tulee mieleen noita-akka.
Jos Pippaa haittaa nykyinen painonsa niin siitä vaan kyljystä naamariin. Eipähän enää hoikaksi haukuta vaan kehutaan normaalipainoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuntematon nainen sanoi uimahallissa, että olisipa hänkin noin hoikka kuin sinä. Minä otin sen kehuna, tosin keskustelimme aiheesta hetken ja hän kertoi yrittäneensä laihduttaa monta kertaa tuloksetta ja ylipainoa oli aika paljon.
Minusta tuollainen olisi todella kiusallista.
Onko muitakin ongelmia?
Hänellä on ollut sairaus jonka vuoksi on tahattomasti laihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.
Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus.
Ei kyse ole siitä onko se elintasosairaus vaan jotkut ruoka-aineet voi provosoida astmaa ja jotkut vastaavasti voi vähentää oireita jos saa laskettua matalaa tulehdusta ja parannettua elimistön bakteerikantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kehuminen tulkittiin negatiiviseksi kommentiksi?
Vain lihava voi luulla, että laihaksi sanominen on kehumista. Se loukkaa tosi paljon.
Eikä loukkaa!
Oletko siis aina ollut hoikka ja toivoisit, että ihmisten siitä kommentointi voisi jo vihdoin loppua? Et voi tietää mitä joku kokee.
Tuo Pippa näyttää minusta syömishäiriöiseltä. On tosi kuiva eikä näytä ihan terveeltä. Kaulassa iho roikkuu kun kehossa ei ole yhtään rasvaa. Olet mitä syöt -ohjelmassa selitti miten oma keho on itsetunnon perusta. Voi Pippa raukka. Ei kukaan oikeasti tunne-elämältään terve ihminen perusta tervettä itsetuntoa kehoon ja ulkonäköön. Ainoastaan tosi pinnalliset ihmiset. Keho menee kaiken lihan tietä. Myös hänellä. Onko aikuiseksi kasvaminen jäänyt tapahtumatta?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Jos Pippaa haittaa nykyinen painonsa niin siitä vaan kyljystä naamariin. Eipähän enää hoikaksi haukuta vaan kehutaan normaalipainoiseksi.
No tämä just.
Kun hänelle tuntuu se oman hoikkuuden korostaminen olevan kauhean tärkeä asia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumalla pääsee monesta lääkkeestä eroon. Ruokavaliolla astmalääkkeistä. Mutta ihmiselle tapojen muuttaminen on vaikeaa.
Vähän eri mieltä tuosta astmasta. Sitä ei kyllä välttämättä mikään ruokavalio pelasta. Koska astma ei ole aina mikään elintasosairaus.
Sivusta kommentoin, että onkohan astman ja ruokavalion/laihduttamisen yhteys taas yksi uusi huuhaateoria, jota netissä liikkuu? Sitä en ollut ennen kuullutkaan.
Astma on vahvasti perinnöllinen sairaus. Ruokavalio, lihominen tai laihtuminen ei aiheuta eikä paranna sitä.
Osalla on ja osalla ei. Ihan samalla tavalla kuin diabetes2 on joillakin perinnöllinen ja osalla itse aiheutettu. Aika moniin elimistön asioihin me voidaan vaikuttaa itse jos vain ymmärretään se. Minä olen saanut vähennettyä astmalääkettä ruokavaliolla. Kokonaan se ei lähde pois ja edelleen saan kohtauksen jos bussissa joku haisee hajuvedelle tai voimakkaasti hielle. Suvussa ei ole astmaa.
Ihmiset nyt sanoo paljon pahempiakin asioita, ilkeilevät, haukkuvat ja ivaavat. Joku hoikaksi mainitseminen on pikku juttu josta ei kannattaisi märistä. Joku luurangonlaiha anorektikko voi aiheesta pahoittaa mielensä kun laihaksi kutsutaan, mutta Pippa ei ole sairaalloisen laiha, ja tietää varmasti kuinka kroppa pidetään kunnossa. Ihan turhaa julkisuushakuisuutta taas!
Hyvien tapojen mukaan ei kommentoida ulkonäköä hyvässä eikä pahassa. Mutta sitten kun on julkisuuden henkilö, joka ymmärtääkseni vetää juuri laihdutusohjelmaa niin tilanne on vähän erilainen, jolloin en sanoisi että on kovin paha, että hänen hoikkaa ulkonäköään kehutaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän on laihtunut jonkin sairauden myötä hieman liikaakin. Todennäköisesti kommentoija viittasi siihen että hän on jo liiankin laiha vaikka sanamuoto saattoi olla toinen. Näin muistaakseni hän on aiemmin puhunut nykyisestä habituksestaan.
Ja parantaako siitä sanominen hänet? Vai voisiko olla, että siitä tulee paha mieli jos sille hoikkuudelle ei itse mitään voi? Miettikää nyt hetki tätä asiaa.
Taas jälleen kerran muistutus miksi koko some pitäisi lakkauttaa.
Maksatulehdus aiheuttaa ruikahaluttomuutta ja juuri syömättömyys laihduttaa, ei itse tauti.
Minusta tuollainen olisi todella kiusallista.