Minkä v:n takia Scandicin piti tuoda Suomeen tämä typerä "aamiainen ei sisälly hintaan"-systeemi?
Ulkomailla v*tuttaa, kun hotellin aamiaishuoneessa aina joku gestapo tivaamassa huoneen numeroa.
Suomessa ei tällaista ole ennen ollut.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä, hinnoitellaanko yöpyminen ja aamiainen yhteen vai erikseen, jos ne molemmat kuitenkin haluat ottaa? Saman verranhan se maksaa. Jollain toisella voi olla tilanne, että ei ehdi aamiaiselle, jos lähtö on jo hyvin varhain, ja silloin on ikävä joutua turhaan maksamaan aamiaisesta.
Jos olisikin näin, ei ongelmaa olisi. Mutta kun ennen aamiainen sisältyi huoneen hintaan. Nyt huoneen hinta on edelleen sama, mutta aamiaisesta maksat erikseen. Eli ihan pelkkää hintojen korotusta eikä mitään muuta..
Niin, no, mitäs pahaa on hintojen korottamisessa? Asiakas sen päättää, paljonko on valmis maksamaan. Jos saa muualta paremman tai saman edullisemmin, niin valintahan on selvä.
Kuinka niin Scandic tuonut? Milloin? Radissonillahan tämä käytäntö on ollut Suomessa jo vuosia.
"Kyllä ne eritellään täälläkin koska ne on eri alv-kannassa raportoitavia."
Nykyään on sama ALV.
Vierailija kirjoitti:
En mene enää yhteenkään hotelliin jossa aamupala ei kuulu huoneen hintaan.
Se kuuluu hintaan kun sen paikan ruksittaa varatessa.
Ei mitään mutta on niitä isoja hotelleja mihin kun menee niin luullaan prostituoiduksi heti yökerhossa . Tai laivoilla kun tyrmäystippaa tulee henkilökunnankin kautta . Melkoinen meno tarjoilijoilla kuin stuerteilla saati hyttiemännillä. Huh. Tarinat kertoo . Omiakin kokemuksia on toki.
Paras päätös Scandicilta. Just noin pitää toimia, antaa asiakkaan päättää mitä haluaa ja maksaa siitä mitä käyttää. Itse en syö koskaan aamupalaa, ja minunlaisiani on paljon. Miksi meidän pitäisi maksaa hotellihuoneen hinnassa palvelusta, jota me ei käytetä?
Rovaniemellä on ainakin aika hyvää ruokaa aamulla hotellissa oltiin . Leipä oli hyvää ja leipäjuusto.
Riippuu mikä uskonto omistaa hotellin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku syy, että miksi?
Sen takia siis.
Jos hotellissa yöpyy 100 henkeä. Heistä 60 ostaa aamupalan ja 40 ei. Hotellin ei tarvitse tehdä sadalle aamupalaa ja heittää neljänkymmenen ruokia roskiin.Ei se ennenkään ole niin tehnyt. Siellä on tilastot, paljonko ruokaa kuluu, kun hotellissa on esim. 100 majoittujaa.
Jep, varmasti on tilastot. Mutta olisiko oikein, että nämä 40, jotka eivät syö aamiaista, maksaisivat yhtä paljon kuin ne 60, jotka syövät aamiaisen?
Vierailija kirjoitti:
No asiakkaat vaihtaa hotelliin missä on aina aamupala . Ja missä on kylpyammeet.
Tolla perusteella mun ei tartte lähteä himasta koskaan.
:DDD
Itse en käy edes paskalla hotellihuoneessa niin haluaisin halvemman missä ei ole vessaa
En ole hintoja vertaillut, mutta yövyn niin harvoin hotellissa, että aamupala täytyy ehdottomasti saada. Joskus on kyllä kiireen vuoksi meinannut jäädä aamupala välistä, mutta kun joskus ja jouluna pääsee valmiille aamupalalle niin ette usko sitä, kuinka pienestä ihminen on onnellinen. Siis valitsen hotellin sen perusteella, että aamupala on varmasti tarjolla.
Toi olis sopinut mulle nuorena, kun nukuin aina pommiin aamupalat. Silloin ne aina kuului hotellin hintaan tietty.
Minulta on kysytty kotimaassa henkkarit aina. Ensimmäisen kerran olen ollut suomalaisessa hotellissa reilu 10v sitten kun aloimme mieheni kanssa viettää staycationeita.
Minua keliaakikkona ketuttaa suuresti maksaa hotelliaamiaisesta, jossa minulle on tarjolla 30% siitä, mitä muut saavat. Siksi olen tyytyväinen siihen, että aamiainen on valinnanvarainen.
Tästä tuli mieleen kun menin ulkomailla paikkaan, jonka nimi oli Bed & Breakfast jotain ja sitten kun kysyin, että moneltako aamiainen on, niin se sanoi ihan pokkana, että ei heillä ole aamiaista. Vähän oli kyllä hölmistynyt olo siinä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta saa ongelman jos niin haluaa, ja voihan sitä loukkaantua mistä vain. En olisi uskonut, että joku kokee loukkaavana sen, kun aamiaiselle mennessä hotelli haluaa varmistaa, että on yöpynyt kyseisessä hotellissa. Laittakaa vain hotelli pystyyn ja kaikille kaduntallaajille avoin buffet sinne, sitten kun maine leviää ettei kukaan koskaan kysy mitään, niin ihan hyvän suosion saatte aamiaisbuffetille.
Tämä.
Ennen oli ennen. Nyt on uusi käytäntö. Ui tai uppoa eli sopeudu uusiin systeemeihin tai osta eväät.
Tykkään, kun voi valita maksaako aamupalan vai ei. Jos on hidas aamu, niin otan aamupalan. Jos taas on meno aikaisin tai esim aamulento, niin en halua maksaa tyhjästä. Hyvä päätös. Vaikuttaa myös hävikkiin.
Shampanjapullo voisi myös kuulua Huoneen hintaan ja 200g kaviaaria.
Ihmiset olisi onnessaan. Me saadaan ne ilmaiseksi! Ne kuuluu huoneen hintaan!
Ei se ennenkään ole niin tehnyt. Siellä on tilastot, paljonko ruokaa kuluu, kun hotellissa on esim. 100 majoittujaa.