Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ymmärtääkö hyvätuloiset ja rikkaat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa?

Vierailija
15.02.2026 |

Sanotaanko nyt näin että ymmärtääkö siis hyvätuloiset eli vaikkakin yli 4000e/kk tienaavat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa ja että lähes kaikilla menee asiat huonommin kuin heillä?

Ymmärtääkö hyvätuloiset ihmiset köyhyydestä tai rikkaudesta mitään? 

Todella moni suomalainen olisi todella tyytyväinen ja onnellinen jos he tienaisivat paremmin rahaa.

Kommentit (700)

Vierailija
621/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme todellakin kyllästyneet maksamaan verorahoista palkkaa johtajien serkuille.

Tollasille johtaville asiantuntijoille saisi antaa potkut töistä. Pilaavat koko viraston maineen.

Vierailija
622/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai hullu.

Laitetaanko lista valtion virastoista ja kaupungit mihin on otetettu niitä hulluja sukulaisia töihin.

Sä oot sairas. Mene hoitoon. 

Ja inhottava ja kateellinen ihminen. Ruma sisältä. 

Itse olet sairas, hommaat tuttuja töihin. Onneksi potkulaki koskee myös valtion virkoja, kiitos kokoomuksen.

En hommaa, en ole tuntenut ketään yhdelläkään työpaikallani etukäteen, enkä ole ketään tuttua minnekään palkannutkaan. 

Sä olet vielä paranoidikin. Lääkkeet tekisivät hyvää. Mene hoitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken "itse" saavuttaneelle:

Miten opiskelet ilman opettajaa tai kirjoja tai materiaaleja? Ei ne tyhjästä tule. Joku on ne kouluttanut, maksanut, suunnitellut jne. Miten pidät itsesi hengissä opiskelua varten jos ei kukaan rakenna putkistoja, pidä niitä toiminnassa, viljele ruokaa, jalosta tai kuljeta sitä sinulle? Seisot valtavien ihmismassojen hartioilla hehkuttamassa itseäsi.

Vierailija
624/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut käyty. Hyvä työ, hyvä palkka.

Ymmärrän olevani hyvässä asemassa. Itse ansaittu hyvä asema.

Ylpeä siitä!

Tee perässä!

Opistoinsinööri koulutuksena. Vakityö, palkka 6 250€/kk + 1 200 OVE + Noin 750 000€ sijoitusomaisuus joka koostuu sijoitusasunnosta, osakkeista ja rahastoista. Velkaa ei ole. 
En koe olevani rikas tai hyväosainen. Omalla työllä ansaittu joka Euro. 25 V sitten eiollut säästössä mitään kun oli tuhlaileva vaimo mutta onneksi älysin erota ja sen jälkeen aloitin keräämään omaisuutta ja tässä ollaan.

Olen elämäni aikana maksanut lapseni korkeakouluopiskelut niin että hänen ei ole tarvinnut ottaa Euroakaan opintovelkaa.

Asun parisuhteessa avovaimon kanssa ja meilä molemmilla omat rahat ja yhteinen asunto.

Näin se menee.

Vierailija
625/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opiskelet ilman opettajaa tai kirjoja tai materiaaleja? Ei ne tyhjästä tule. Joku on ne kouluttanut, maksanut, suunnitellut jne. Miten pidät itsesi hengissä opiskelua varten jos ei kukaan rakenna putkistoja, pidä niitä toiminnassa, viljele ruokaa, jalosta tai kuljeta sitä sinulle? Seisot valtavien ihmismassojen hartioilla hehkuttamassa itseäsi.

Yhä typerää saivartelua. Yhteiskunta mahdollistaa, mutta yksilö kyllä aivan itse opiskelee. Kaikille tarjotaan samat mahdollisuudet opiskella. Toiset aivan itse pärjäävät paremmin kuin toiset. 

Vierailija
626/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten sillä vaivaisella 2500 e eläkkeellä miettiä miten jotkut saavat eläkettä 4000e. Siis he, jotka eivät kuormittaneet yhteiskuntaa eivätkä nostaneet tukia eivätkä maksaneet veroja. Eivät he tehneet pimeitä töitä. Eikä ole edes kyse perinnöstä. Kannattaa miettiä miten on mahdollista. Näistähän huudellaan jo uutisissakin mihin se todellinen eliitti on kadonnut. Jotkut on vaan älykkäämpiä.

Ei he ole älukkäämpiä, he ovat syntyneet oikeaan aikaan. Eläkejärjestelmä on rakennettu suurille ikäluokille, kaatuu lähivuosina kokonaan. Nykyiset keski-ikäiset ovat tehneet töitä maksaakseen eläkkeitä, jotka valuvat nykyisille eläkeläisille eikä he itse saa mitään. 

Eläkejärjestelmä on ihan kunnossa ja niitä suuria ikäluokkiakin on jäljellä enää n 300 000. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua tuskin enää yhtään. Miksi se eläkejärjestelmä nyt kaatuisi, kun se on kestänyt tähänkin asti jopa niiden suurten ikäluokkien eläkkeiden maksun. Toki niiden nykyisten keski-ikäisten eläkkeet tulevat olemaan keskimäärin suurempia kuin edellisten ikäpolvien ja voihan se tietysti olla, että kun syntyvyys tästä vielä alenee, niin nimenomaan ne nykyisten keski-ikäisten eläkkeet ovat liikaa.

Vierailija
627/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä ajoissa tätä systeemiä. Ettei tule vanhana yllätyksiä miten ne kohtelevat vanhuksia ym ihmisiä. Haluatko äänestää samaa. Uskoa vääriin lupauksiin. Vai kaivaa yksityiskohtia ja tehdään inhimillisempi.

Vierailija
628/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat asiat on ollut tarjolla niille, jotka eivät ole mitään saavuttaneet. Mikä on sinun tekosyysi?

Vierailija
629/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ymmärrä eivätkä piittaa muista kuin itsestään. He pitävät omana ansionaan hyvätuloisuuttaan. Mitä yhteiskunta on heille tarjonnut he eivät pidä sitä minään. Eikä heillä ole sydäntä eikä empatiaa huonommassa asemassa oleville. 

Mitä yhteiskunta on heille tarjonnut mitä se ei ole tarjonnut niille huono-osaisille?

Ihmisillä on eri lähtökohdat elämässä. 

Toisilla on huonot lähtökohdat eli huonot vanhemmat. Osaamattomuus ja huonot tavat periytyvät.

Eivät periydy. 

Jos väität muuta niin kerro MITKÄ geenit aiheuttavat tämän periytymisen. 

Se että OPIT ja OMAKSUT vanhemmilta esimerkiksi paskan tavan hoitaa talouttasi EI OLE PERIYTYMISTÄ. 

Vierailija
630/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö suomalaisittain köyhä ihminen olevansa todella hyvässä asemassa verrattuna suurimpaan osaan maailman väestöstä?

Vastaus on aika lailla sama: Tavallaan, teoriassa.

Suurimmassa osassa maailmaa menee nykyään paremmin kuin Suomessa 50-vuotta sitten.

Vierailija
631/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä typerää saivartelua. Yhteiskunta mahdollistaa, mutta yksilö kyllä aivan itse opiskelee. Kaikille tarjotaan samat mahdollisuudet opiskella. Toiset aivan itse pärjäävät paremmin kuin toiset. 

Aivan itse? Ketään ei vanhemmat auta läksyissä? Kenelläkään ei vanhemmat valvota riidellen tai kännäten? Jokaisella on ystäviä jotka tukevat, ketään ei koskaan kiusata? Älyä kaikilla sama määrä? Samat lukihäiriöt ja neurokirjo kaikilla? Identtiset energiavarastot ja temperamentti joka sopii yhtä täydellisesti vallitsevaan yhteiskuntaan kuin kaikilla muillakin? Lääkitys kaikilla ajan tasalla ja kunnossa? Kiinnostunut ja motivoitunut opettaja, pätevä? Itsestä kaikki tämä kiinni?

Vierailija
632/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä, että he ovat syntyneet oikeaan aikaan. Kyse on siitä, että heillä on eläkkeet ja munat monessa korissa, useammassa valtiossa. Älyllä on paljonkin tekemistä asian kanssa. Luitko jo perheverotuksesta tai siitä, että on oikeastaan epänormaalia, että teet töitä ja loppuviimeksi saat hetken aikaa eläkettä ja kun kuolet niin eläkkeesi valuvat Suomi valtion pohjattomaan pussiin. Oletko selvillä asiasta? Etpä tietenkään. Aika moni suomalainen on täysin pihalla tästä asiasta. 

Mitä ihmettä sä selität? Nykyisillä eläkeläisillä ei ole munia missään korissa, koska ei tarvitse. He saavat eläkettä tekemästään työstä. 10 vuoden päästä eläköityvät saavat puolet siitä, 20-30 vuoden päästä ei ole mitään.

Vierailija
633/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutusta sellaiseen konseptiin kuin progressiivinen verotus. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän sulta menee veroa, jolloin vähemmän tienaavat saa itse asiassa yhteiskunnalta terveydenhuollon, edullisen asunnon ym avustuksia, jotka se hyvätuloinen joutuu maksamaan kaikki itse. Muuten olen kyllä samaa mieltä - keskiluokka Suomessa haravoin myöntää etuoikeutensa. Jos jaksaa valittaa jostain lapsen 400 euron jalkapalloharrastuksesta ja asuu perityssä asunnossa, jossa asumisesta ei aiheudu mitään kuluja, on todellisuustaju oikeasti hämärtynyt.

en tunne YHTÄÄN asumismuotoa josta ei aiheutuisi MITÄÄN KULUJA.  

taitaa SINULLA olla todellisuustaju hämärtynyt kun noin luulet. 

Kas, siinä hyväosainen uhriutumassa taas ensimmäisenä. Kyllä näissä kuvioissa yleensä eletään niin, että se kumppani maksaa ne asumisen pienet kulut ja toisella ei niitä menoja ole. On se nyt ihan oikeasti eri asia joutua maksamaan yksin asuvana 900 euroa vuokraa yksiöstä kuin joku max 300 euroa oktalon kuluja neljälle hengelle kuussa. Jotain rehellisyyttä nyt peliin tai sitten olet oikeasti aloituksessa kuvailtu stereotyyppi, joka ei vain tajua.

Vierailija
634/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai hullu.

Laitetaanko lista valtion virastoista ja kaupungit mihin on otetettu niitä hulluja sukulaisia töihin.

Sä oot sairas. Mene hoitoon. 

Ja inhottava ja kateellinen ihminen. Ruma sisältä. 

Itse olet sairas, hommaat tuttuja töihin. Onneksi potkulaki koskee myös valtion virkoja, kiitos kokoomuksen.

En hommaa, en ole tuntenut ketään yhdelläkään työpaikallani etukäteen, enkä ole ketään tuttua minnekään palkannutkaan. 

Sä olet vielä paranoidikin. Lääkkeet tekisivät hyvää. Mene hoitoon. 

Mene itse. Haukut muita hulluiksi ja paranoideiksi eli olet itse sekopää.

Vierailija
635/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö suomalaisittain köyhä ihminen olevansa todella hyvässä asemassa verrattuna suurimpaan osaan maailman väestöstä?

Vastaus on aika lailla sama: Tavallaan, teoriassa.

Suurimmassa osassa maailmaa menee nykyään paremmin kuin Suomessa 50-vuotta sitten.

Ei mene. Ja muuten sitä EI KIRJOITETA 50-vuotta, vaan 50 vuotta sitten. ILMAN MITÄÄN HELVETIIN VIIVOJA VÄLISSÄ. 

Vierailija
636/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se valtion viraston johtava asiantuntija haukkuu heidän asiakkaita täällä hulluksi. 

Vierailija
637/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se valtion viraston johtava asiantuntija haukkuu heidän asiakkaita täällä hulluksi. 

Ruokatauolla ja kokouksissa haukkuvat asiakkaita. Asiakaspuhelut äänitetään, siellä on asiakkaiden huuto nauhalla.

Vierailija
638/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan itse? Ketään ei vanhemmat auta läksyissä? Kenelläkään ei vanhemmat valvota riidellen tai kännäten? Jokaisella on ystäviä jotka tukevat, ketään ei koskaan kiusata? Älyä kaikilla sama määrä? Samat lukihäiriöt ja neur

Yhäkin, auttaminen ja mahdollistaminen ei poista sitä faktaa, että aivan itse se oppilas oppii ja opiskelee. Jokaisella on Suomessa mahdollisuus opetella asioita. Kukaan muu ei voi oppia sen lapsen puolesta. 

Vierailija
639/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraston johtava asiantuntija sanoi, että se hullu asiakas, joka huutaa puhelimessa.

Vierailija
640/700 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te, että kun te huudatte puhelimeen ja haukutte ties mitä niin se puhelu äänitetään ja pääsette viraston hullu asiakas listalle.