Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö hyvätuloiset ja rikkaat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa?

Vierailija
15.02.2026 |

Sanotaanko nyt näin että ymmärtääkö siis hyvätuloiset eli vaikkakin yli 4000e/kk tienaavat olevansa todella hyvässä asemassa yhteiskunnassa ja että lähes kaikilla menee asiat huonommin kuin heillä?

Ymmärtääkö hyvätuloiset ihmiset köyhyydestä tai rikkaudesta mitään? 

Todella moni suomalainen olisi todella tyytyväinen ja onnellinen jos he tienaisivat paremmin rahaa.

Kommentit (691)

Vierailija
601/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olen köyhistä oloista lähtöisin ja hyvin olisi voinut käydä niin, että köyhyyden loukkussa olisin itsekin. On se vaatinut kovaa työtä, mutta myös hyvää tuuria ja osin sattumalta tehtyjä hyviä valintoja työuran alkuvaiheessa, että nyt on vakityö ja määrittämäsi rajan ylittävä hyvä palkka.   Mieheni puolestaan ei aina oikein ymmärrä, kun on saanut elää vakaassa perheessä hyvätuloisten vanhempien lapsena. Hänelle tämä elintaso on ns. Itsestäänselvyys ja köyhäily mennyttä opiskeluaikaa, johon se "kuuluukin". 

Vierailija
602/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut eivät ole enää tasalaatuisia, niissä on suuria eroja. Tämä on illuusiota, kuten ajatus hyvinvointiyhteiskunnasta. Näistä on ikävä kyllä voitava puhua avoimesti.  Itse koulushoppailimme. Mitään ei ole saatu perintönä, kaikki on alusta asti itse luotu ja vanhemmille on kustannettu monet ulkomaanmatkat luoksemme. Köyhiä opiskelijoita olimme aikoinaan myös itse. Lapsilla useamman maan kansalaisuus. Meillä on aina kannustettu opiskelemaan ja stadin lääkikseen lapset menivätkin. Hienoa on todeta, että itse saavutimme kaiken. Mutta edelleen on työtä tehtävänä, vaikkapa sitten lapsenlapsien opastuksessa.

Ette ole saavuttaneet kaikkea itse. Kukaan ei saavuta mitään itse. Jokaisessa pienessäkin teossa on lukemattomien muiden ihmisten tekoja taustalla, joka on mahdollistanut juuri sen tietyn teon onnistumisen. Herätys nyt ihmiset oikeasti. Individualismi alkaa mennä jo ihan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten sillä vaivaisella 2500 e eläkkeellä miettiä miten jotkut saavat eläkettä 4000e. Siis he, jotka eivät kuormittaneet yhteiskuntaa eivätkä nostaneet tukia eivätkä maksaneet veroja. Eivät he tehneet pimeitä töitä. Eikä ole edes kyse perinnöstä. Kannattaa miettiä miten on mahdollista. Näistähän huudellaan jo uutisissakin mihin se todellinen eliitti on kadonnut. Jotkut on vaan älykkäämpiä.

Ei he ole älukkäämpiä, he ovat syntyneet oikeaan aikaan. Eläkejärjestelmä on rakennettu suurille ikäluokille, kaatuu lähivuosina kokonaan. Nykyiset keski-ikäiset ovat tehneet töitä maksaakseen eläkkeitä, jotka valuvat nykyisille eläkeläisille eikä he itse saa mitään. 

Ei se mihinkään kaadu ja kyllä mekin jotain saamme, mutta toki saamme vähemmän kuin suuret ikäluokat, va

Kyllä kaatuu. 

Vierailija
604/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hullu.

Laitetaanko lista valtion virastoista ja kaupungit mihin on otetettu niitä hulluja sukulaisia töihin.

Vierailija
605/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on sijoituksia niin ne alentaa 595 yleistuen määrää.

Vierailija
606/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, että he ovat syntyneet oikeaan aikaan. Kyse on siitä, että heillä on eläkkeet ja munat monessa korissa, useammassa valtiossa. Älyllä on paljonkin tekemistä asian kanssa. Luitko jo perheverotuksesta tai siitä, että on oikeastaan epänormaalia, että teet töitä ja loppuviimeksi saat hetken aikaa eläkettä ja kun kuolet niin eläkkeesi valuvat Suomi valtion pohjattomaan pussiin. Oletko selvillä asiasta? Etpä tietenkään. Aika moni suomalainen on täysin pihalla tästä asiasta. 

Vierailija
607/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintamme ei kohdistunut sinuun.

Otimme johtajan hullun sukulaisen määräaikaisiin töihin ja nyt vakituiseen virkaan, kun hänellä on jo kyseisistä töistä työkokemusta.

T. Suomen valtion virastot

Vierailija
608/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla nyt korostuu kaikki erilaisilla tukijaisilla ja köyhäinavulla eläjät. Ei ymmärretä että suurin osa aikuisista elää ihan normi elämää, lomalla käydään ulkomailla pari kertaa vuodessa, syödään terveellisesti, harrastetaan liikuntaa, eletään mukavasti ja auto(t) on uusia ja turvallisia 

Itse en edes tiennyt että on semmoinenkin tuki kuin toimeentulotuki ennen kuin tälle palstalle eksyin. Oma talous varmaan tukiaisilla eläjän mielestä hullun prameaa....kk-tulot n 8k/kk ja ainakin kerran vuodessa bonari joka yleensä 5-numeroinen. Lisäksi reilu 2k osinkotuloja kuukautta kohden. Ei sillä vielä ferrareita ostella eikä yksityiskoneella lennellä, ihan samalla tavalla jonotan äs marketin kassalla kuin kaikki muutkin.

Potkulaki on voimassa. Juu, et todellakaan saa tukia irtisanomistilanteessa vaan joudut myym

Kukaan yrittäjä ei luovu hyvistä työntekijöistä. Kun mädät saa potkasta kelkasta ulos, niin voi nostaa palkkaa ja antaa kannustimia niille hyville. 

Vierailija
609/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvirasto

Sukulaisia töihin. Ensin määräaikaisena ja sitten vakituiseksi.

Vierailija
610/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten sillä vaivaisella 2500 e eläkkeellä miettiä miten jotkut saavat eläkettä 4000e. Siis he, jotka eivät kuormittaneet yhteiskuntaa eivätkä nostaneet tukia eivätkä maksaneet veroja. Eivät he tehneet pimeitä töitä. Eikä ole edes kyse perinnöstä. Kannattaa miettiä miten on mahdollista. Näistähän huudellaan jo uutisissakin mihin se todellinen eliitti on kadonnut. Jotkut on vaan älykkäämpiä.

Ei he ole älukkäämpiä, he ovat syntyneet oikeaan aikaan. Eläkejärjestelmä on rakennettu suurille ikäluokille, kaatuu lähivuosina kokonaan. Nykyiset keski-ikäiset ovat tehneet töitä maksaakseen eläkkeitä, jotka valuvat nykyisille eläkeläisille eikä he itse saa mitään. 

Ei se mihinkään kaadu ja kyllä mekin jotain saamme, mutta toki saamme vähemmän kuin suuret ikäluokat, vaikka olemme maksaneet enemmän. Ei pidä kuitenkaan liioitella, eläkkeet ovat tärkeä etu ja järjestelmä on hyvin luotettava, vaikka onkin kitsas meille. 

Minä olisin mielelläni mukana sitä kaatamassa. Olisi ikävä omalle sukupolvelleni, mutta seuraavat sitten pärjäisivät paremmin kun säästäisivät aivan oikeasti itse ne eläkkeensä. Jonkun sukupolven on pakko tässä asiassa uhrautua jotta tulevaisuudessa olisi paremmin...tämän hetkiset eläkeläiset itsekkäinä eivät suostu eläkkeitä sopeuttamaan niin minun ikäisteni todennäköisesti täytyy uhrautua. 

Eläkesysteemi ei tule kestämään. 

Vierailija
611/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja. Samoin vuoden työsopimukset.

Vierailija
612/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutusta sellaiseen konseptiin kuin progressiivinen verotus. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän sulta menee veroa, jolloin vähemmän tienaavat saa itse asiassa yhteiskunnalta terveydenhuollon, edullisen asunnon ym avustuksia, jotka se hyvätuloinen joutuu maksamaan kaikki itse. Muuten olen kyllä samaa mieltä - keskiluokka Suomessa haravoin myöntää etuoikeutensa. Jos jaksaa valittaa jostain lapsen 400 euron jalkapalloharrastuksesta ja asuu perityssä asunnossa, jossa asumisesta ei aiheudu mitään kuluja, on todellisuustaju oikeasti hämärtynyt.

en tunne YHTÄÄN asumismuotoa josta ei aiheutuisi MITÄÄN KULUJA.  

taitaa SINULLA olla todellisuustaju hämärtynyt kun noin luulet. 

Vierailija
613/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki koskee myös julkisen työpaikkoja. Samoin vuoden työsopimukset.

Kokemuslisät ja 38 lomapäivää. Olet kallis työntekijä. Halvempi uusi tilalle.

Vierailija
614/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut eivät ole enää tasalaatuisia, niissä on suuria eroja. Tämä on illuusiota, kuten ajatus hyvinvointiyhteiskunnasta. Näistä on ikävä kyllä voitava puhua avoimesti.  Itse koulushoppailimme. Mitään ei ole saatu perintönä, kaikki on alusta asti itse luotu ja vanhemmille on kustannettu monet ulkomaanmatkat luoksemme. Köyhiä opiskelijoita olimme aikoinaan myös itse. Lapsilla useamman maan kansalaisuus. Meillä on aina kannustettu opiskelemaan ja stadin lääkikseen lapset menivätkin. Hienoa on todeta, että itse saavutimme kaiken. Mutta edelleen on työtä tehtävänä, vaikkapa sitten lapsenlapsien opastuksessa.

Ette ole saavuttaneet kaikkea itse. Kukaan ei saavuta mitään itse. Jokaisessa pienessäkin teossa on lukemattomien muiden ihmisten tekoja taustalla, joka on mahdollistanut juuri sen tietyn teon onnistumisen. Herätys nyt ihmiset oikeasti. Individualismi alkaa mennä jo ihan

Typerää saivartelua. Aivan itse ihmiset opiskelevat ja oppivat ja jatko-opiskelevat ja kehittävät osaamistaan. Yhteiskunta antaa heille mahdollisuuden niin toimia, mutta kukaan muu ei noita asioita sen yksilön puolesta tee. 

Vierailija
615/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut hyvätuloinen, mutta varakas, koska tulen sellaisesta perheestä. Silti oli tavallinen lapsuus, eikä koskaan mitään ökyelämää. Vasta nyt yli kolmekymppisenä olen ymmärtänyt, miten paljon tausta on tasoittanut polkua. Ei raha kaikkea ratkaise, mutta helpottaa asioita. 

Vierailija
616/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulen ns. hyvästä perheestä, meilläkin oli tosi tiukkaa lapsuuteni ajan. Tili tuli ja tili meni. Arvostan kuitenkin sitä, että perinteisesti suvussani arvostetaan opiskelua ja kilvoittelua, ja näillä eväillä olen päässyt itse opiskelemaan ja hyvään taloudelliseen asemaan. Minusta tällainen psykologinen perintö on tärkeämpää kuin mitkään suhdetyöpaikat (jollaista en ole koskaan saanut).  Se henkinen perintö kieltämättä ei varmaankaan ole kaikkien ulottuvilla.

Vierailija
617/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintamme ei kohdistunut sinuun.

Johtaja otti sukulaisensa määräaikaiseksi ja koska sitten viraston työkokemusta niin vakituiseen virkaan muiden hakijoiden ohi.

Hr rekrytyypit voi irtisanoa, valinnat on jo tehty etukäteen.

Vierailija
618/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai hullu.

Laitetaanko lista valtion virastoista ja kaupungit mihin on otetettu niitä hulluja sukulaisia töihin.

Sä oot sairas. Mene hoitoon. 

Ja inhottava ja kateellinen ihminen. Ruma sisältä. 

Itse olet sairas, hommaat tuttuja töihin. Onneksi potkulaki koskee myös valtion virkoja, kiitos kokoomuksen.

Vierailija
619/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme todellakin kyllästyneet maksamaan verorahoista palkkaa johtajien serkuille.

Vierailija
620/691 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on kesäduuni, josta saa ylitöillä 4000 euron kuukausipalkan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän