Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuavatko lapsettomat, miten helppoa heidän elämänsä on?

Vierailija
14.02.2026 |

Aiemmin ei edes keskusteltu lapsettomaksi jäämisestä. Se olisi ollut niin häpeällistä.

Kommentit (350)

Vierailija
321/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tajuan ja juuri siksi en ole lapsia tehnyt. Miksi minä sellaisen vankityöleirin itselleni olisin järjestänyt, mitä lapsiperhe-elämä on? Elämässä on tarpeeksi haasteita ilman, että niitä tietentahtoen haalii lisää lapsia hankkimalla. 

Lapset ovat aivan uskomattoman uuvuttavaa seuraa ainakin introvertille. Koko ajan täytyy olla läsnä ja valmiina vastaamaan tarpeisiin. Olen aivan poikki, kun vietän pari tuntia sukulaislapsen kanssa, enkä tajua, miten ihmiset jaksavat sitä 24/7/365.

Ovathan sinunkin vanhempasi jaksaneet sinua. Vai eivätkö jaksaneet?

Vierailija
322/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ihmiset ovat jotenkin kuin vajaita siltä osin, että heidän ei ole tarvinnut koskaan pitää huolta kuin itsestään, ja sen kyllä huomaa lapsettomista ihmisistä.  Itsekeskeisyys ei ihmistä "kaunista" vaan   päinvastoin se tekee joistakin  ihmisistä " hirviön".   Ihminen, jolla ei ole omaa lasta, ei koe koskaan pyyteetöntä rakkautta.  Naisena ja äitinä oman lapensa välinen rakkaus on aitoa.  Se vaan on ja leijuu äidin ja lapsensa välissä alati.  Toki itseriittoiselle "minä itse-ihmiselle" lapsettomuus sopiikin oikein hyvin.  Yksin ei ole ihmisen kuitenkaan hyvä olla etenkään  " elämänsä illassakaan".  Ja jos on luoja suonut hyvin kasvaneet aikuisetkin lapsensa, niin vanhuuskin tuntuu ihmisestä paljon paremmalta kuin ilman lapsiaan ja nahdollisia lapsenlapsiaan jne.

Minun äitini oli hirviö.

Äidin ja lapsen välinen rakkaus? Totta kai lapsi kiintyy ruokkijaansa ja hoitajaansa. En kaipaa mitään tahmatassua palvomaan minua, voin paremmin omassa rauhassani. Kuten jo aiemmin todettu, introvertin painajainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta lapset ja ongelmat. Keskityn työntekoon. M40

Mitä sillä työllä sen suurempaa merkitystä on? Vain suvunjatkaminen pitää ihmiskunnan elossa.

Miksi ihmiskunta täytyisi pitää elossa? Ihminen on kamalin laji mitä maan päällä tallustaa. 

-eri

Hävitäthän siis itsesi maan päältä. Kiitos.

En hävitä, mutta häviän maan päältä kun sen aika on. Aivan kuten sinäkin.

Vierailija
324/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on tarpeeksi vaikeaa ilman lapsia. Ei ne lapset ole kaikista rankinta elämässä, kuten elämäni on sen osoittanut. Toisethan saavat iloa omista lapsistaan, kun taas mun elämä ei iloa näe.

Vierailija
325/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, juuri siksi päätinkin jo nuorena etten lapsia tee, enkä ole katunut sekunttiakaan. 

Vierailija
326/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon saanut keskemenon 5 vuotta sitten ja oli elämäni kamalinta aikaa, en ole tullut raskaaksi sen jälkeen vaikka yritystä ollut, kesti pitkään tulla tästäkin raskaaksi ja olen vieläkin tästä asiasta apaattinen ja surkeana tilannetta ei auta se kun näen iloiset vanhemmat leikkipuistossa tai vauvanrattaat, sattuu aivan liikaa enkä haluaisi ollenkaan mennä yleisiin julkisiin tiloihin. 

Vierailija
327/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä työllä sen suurempaa merkitystä on? Vain suvunjatkaminen pitää ihmiskunnan elossa.

Miksi ihmiskunta täytyisi pitää elossa? Ihminen on kamalin laji mitä maan päällä tallustaa. 

-eri

Ihanan empaattista <3

Vierailija
328/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapset on pieniä ja riippuvaisia vain vähän aikaa. Lapseton kuumeinen tilaa ruuat kaupasta, lapsellinen äiti voi jo lähettää kouluikäisen lapsen tarvittaessa kauppaan. Ei ole niin mustavalkoista tämä."

Jos lapsia on useampi, helposti menee 10-15 vuotta niin, että on vähintään yksi täysin vanhemmista, riippuvainen taloudessa koko ajan. Minusta tuo on helkutin iso siivu ihmiselämästä. 

Plus 18 vuoden jälkeenkin nuori on riippuvainen vanhemmistaan, itse asiassa se on koko elämän kestävä projekti ja osa nuorista ei koskaan aikuistu oli ne sitten 18 tai 30,nykyvanhemmat petaa kaiken valmiiksi, onhan näitä suurin osa nuoria alle 30 vuotiaana "eläkkeellä" Koska ahdistaa, masentaa ja mitä nyt vielä, lääkkeitäkin joka lähtöön pitää syödä eikä ne kuitenkaan auta. Kun itse olin nuori niin ei puhettakaan että saa ahdistaa tai masentaa töihin ja kouluun oli mentävä sanottiin vaan että työ on parasta lääkettä murheeseen ja siis muutenkin oli ihmisillä enemmän työmoraalia, oltiin vaikka pää kainalossa töissä eikä poissa jos vähäänkään ahdistaa tai masentaa. 

Vierailija
329/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, monien lapsettomien elämä ei ollut helppoa, kiitos muiden ihmisten. Pitäisi ehkä olla.

Vierailija
330/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ihanan empaattista <3

Näitä samoja ohjeita antavat sit omille lapsilleen, jotka sitten hakkaavat mm vanhuksia, ryöstävät ihmisiä ja pe"seilevät muuten vaan. 

Vierailija
331/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tajuan ja juuri siksi en ole lapsia tehnyt. Miksi minä sellaisen vankityöleirin itselleni olisin järjestänyt, mitä lapsiperhe-elämä on? Elämässä on tarpeeksi haasteita ilman, että niitä tietentahtoen haalii lisää lapsia hankkimalla. 

Lapset ovat aivan uskomattoman uuvuttavaa seuraa ainakin introvertille. Koko ajan täytyy olla läsnä ja valmiina vastaamaan tarpeisiin. Olen aivan poikki, kun vietän pari tuntia sukulaislapsen kanssa, enkä tajua, miten ihmiset jaksavat sitä 24/7/365.

Olivatko vanhempasi aivan uupuneita, kun olit lapsi?

Sivusta: jotkut vanhemmat jättävät lapsen oman onnensa nojaan ja tämä pärjää itse eikä mitään kiintymystä tapahdu. Ja vanhemmat elävät ihan erillistä elämää. Kuin olisivat lapsettomia.

Vierailija
332/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Minusta riittää ettei lisäänny. -ohis

Vierailija
333/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan liity aloitukseen mutta keskusteluun jollain lailla kuitenkin; osa niistä lapsettomista jotka vastaavat/ilmoittavat etteivät ole koskaan halunneet lapsia eivät ole aivan rehellisiä (tämä ei ole moite), niitä on voitu haluta ja kovastikin mutta on itsesuojelua sanoa etteivät ne olleet toive eikä myöntää kovasydämisille vanhemmille joiden mielestä ihminen ei ole aikuinen ilman lapsia eikä nainen ole oikeasti nainen jos ei ole äiti että tämä ei ole oma valinta ja se tekee kipeää.

... että mitä että?...

Vierailija
334/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus ei ole aina oma valinta, ja vaikka olisikin, vaikeuksia kyllä riittää kaikille.

Mutta niillä kellä on oma valinta niin on hiekkaa vitussa.  Joka asiasta itkua parkua.

Enemmän te porsineet kyllä itkette ja parutte, ilmeisesti valintanne kaduttaa :D

Onhan sinunkin äitisi porsinut sinut. Tiedät kyllä että häntä kaduttaa.

Miten kukaan voi olla näin ilkeä? Tuntuuko susta hyvältä, että mulle on lapsesta asti tehty erittäin selväksi, että olin virhe ja äitiäni toden totta kaduttaa. Se on susta niin mahtavaa, että pitää täällä päteä omalla vanhemmuudellasi? Revitellä toisten huonolla ololla? Olet sairas.

Onko ihan varma, ettet kadu lapsiasi, kun olet noin katkera ja kamala? Toivon kyllä, että sulla ei lapsia ole. Arvaa, onko mulla? Ja miksei ole?

Vierailija
335/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovathan sinunkin vanhempasi jaksaneet sinua. Vai eivätkö jaksaneet?

Taisin just vastata sulle tossa yllä, joten en oo lukenut juttuja tästä välistä, mutta ootko haukkunut täällä koko ketjun ajan niitä, joiden äidit eivät olleet täydellisiä? Mitä saat tuosta?

Taidat katua porsimistasi, mutta kärsi nyt, kun meillä sun haukkumillasi ihmisillä on niin helppo elämä. 

Huh mikä marttyyri ja varajeesus oot.

Vierailija
336/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon aggressiivisen oloisia veloja täällä VAUVApalstalla. . .

Ette taida ollakaan niin sovussa asian kanssa.

Vierailija
337/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kerro nyt lisää itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
338/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kerro nyt lisää itsestäänselvyyksiä.

Toki, jos niin haluat. Kehoitus "itsensä hävittämiseen" on peräti omituinen, kun keskustelun aiheena on lisääntyminen tai halu olla lisääntymättä., ei siis its3murha. 

Vierailija
339/350 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos niin haluat. Kehoitus "itsensä hävittämiseen" on peräti omituinen, kun keskustelun aiheena on lisääntyminen tai halu olla lisääntymättä., ei siis its3murha.

Mutta sinuahan se ihmisyys ja ihmiset niin bal gauhiast ahristaa.

Jaksamisia.

Vierailija
340/350 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon aggressiivisen oloisia veloja täällä VAUVApalstalla. . .

Ette taida ollakaan niin sovussa asian kanssa.

Aijaa, outoa kun lukee kommentteja niin saa käsityksen että se on toistepäin, kuten toi joka kehoittaa hävittämään itsensä tai se koliikkivauvan vanhempi joka syytti lapsettomia huonoista yöunista. Taitaa olla niin että näitä vanhempia kaduttaa lapset ja ovat tehneet muiden ihmisten painostuksesta lapsia ja siitä ovat katkeria vela elämän valinneille jotka ajatelleet omilla aivoillaan ja valinneet itselleen mieleisen elämän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi