Kutsuin kaverin kahville ja heti hän otti esiin dieettinsä... taas
Kutsuin dieetillä olevan kaverin kahville ja tarjouduin laittamaan jotain pientä syötävää. Vastauksena sain: "Olen edelleen dieetillä, joten en ota a) yhtään b) mitään. Itsellesi voit toki laittaa, mutta minulle riittää pelkkä kahvi. Kiitti kutsusta, tulen." Hän on oikea syömiskieltäytymisen kuningatar.
Onko tämä nyt kohteliaisuutta vai tylyyttä kahvilautasen suhteen? Kenellä muulla on kokemusta tästä kahvi riittää -mentaliteetista?
Kommentit (20)
No hän ei vain halua että vaivaudut hänen vuokseen
Toisaalta se on hyväkin. Voit luvan kanssa olla näkemättä vaivaa. Itse olen pahoittanut mielen siitä kun olen laittanut 7 sortin pöydän ja on arvosteltu ettei nälkä lähde ja eikö ole sitä ja tätä.
Pyydän tätä ihan vakavissani. Kirjoita ihan sanoilla, mikä tässä tilanteessa on se ongelma. Kirjoita vaikka ranskalaisin viivoin. Jos sulla on vain epämääräinen olo siitä, että tässä on nyt joku ongelma, kirjoita sekin.
Miksi et ymmärrä, että kaverisi on dietillä?
Eikö pääasia ole, että tapaat kaveriasi eikä mitä te kahvi kanssa syötte?
Hienoa, että ilmoittaa etukäteen. Sen vuoksi tässä ei pitäisi olla ap:lle minkäänlaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pääasia ole, että tapaat kaveriasi eikä mitä te kahvi kanssa syötte?
Tämä.
Tämä on sitä, että ahmitaan vain salaa, kun kukaan ei näe. Noita on työpaikalla useita. Tekevät aina numeron siitä, että ovat laihdutuskuurilla ja siksi eivät syö tarjottua. Kukaan ei kuitenkaan koskaan laihdu, päinvastoin.
Ootko sä itse semmonen pullukka mikä tyrkyttää pullaa kaikille ja taivastelee kun ei kelpaa?
Miksi ei voi juoda vaan kahvia?
Ei sekään ole kovin kohteliasta että tuputtaa vieraille sitä ainaista pullavaa ja kuvittelee että joku olisi tyytyväinen sitä syödessään.
Ap, kaltaisesi ihmiset voivat olla oikeasti raivostuttavia ja pahimpiin tapauksiin on pakko ottaa etäisyyttä jos laihduttaa. Tee hänelle nyt oikeasti palvelus ja kunnioita hänen toivettaan, älä tarjoa äläkä tuputa vaan anna hänen juoda se kahvinsa ilman kommentointia asiasta, ellei hän itse ota asiaa esille. Kuten huomaat hän itsekin kirjoitti sinulle että voit toki syödä, häntä ei haittaa. Eli varsin mutkaton kaveri tuntuu hän olevan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä, että ahmitaan vain salaa, kun kukaan ei näe. Noita on työpaikalla useita. Tekevät aina numeron siitä, että ovat laihdutuskuurilla ja siksi eivät syö tarjottua. Kukaan ei kuitenkaan koskaan laihdu, päinvastoin.
Miksi tuo tekee asiasta numeron? Ei siitä mitään numetoa synny ellei siihen kiinnitä mitään huomiota.
En edes ole dieetillä mutta en tajua miksi kahvin kanssa pitää aina mässyttää jotain.
Inhottavaa, jos painostetaan syömään. Joskus syy voi olla muukin kuin dieetti, mutta dieetti on neutraali ja ei loukkaava syy, joskus esim olen käynyt jossain kylässä, missä emäntä kertoo koko perheen olleen flunssassa ja vatsataudissa ja oikein kierteessä. Niin arvaa vaan, tekeekö mieli syödä kakkuja? Tai jos kakuista vilkkuu kissan- ja koirankarvoja? Joskus koko koti vaikuttaa saastaiselta ja se herättää epäilyksiä. Jotkut vaan ovat vähän herkkiä tällaiselle.
Muut on yleensä vähän kateellisia dietiillä oleville ja vituaa kun näyttävät hyvältä ja syövätkin niin terveellisesti. Osaisinpa minäkin... tuoltako tuntuu ap?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ahmimiset ei kuulu sulle pätkääkään. Jos joku ei halua ottaa tarjoiluitasi niin heillä on siihen ihan täysi oikeus.
Kuten arvelinkin, aloittaja on provo.
Vierailija kirjoitti:
Kuten arvelinkin, aloittaja on provo.
Mistä niin päättelit? Olisin itsekin voinut kirjoittaa tuollaisen vastauksen jollekin. Jos menisi jakeluun.
Olet fiksu jos et tarjoa mitään kun on noin selvästi sanottu. Minulla on tuttu jolla on tarjoamisvimma. Kerran sitten kutsuin hänet minun luokseni, koska ajattelin että nyt hän ei ainakaan voi tuputtaa kun ollaan minun asunnollani. No eikö mitä: hän laittoi viestiä ennen kuin oli tulossa että "minä tuon pullat". Silloin vastasin että en ota nyt pullaa ja itsellesi voit tuoda, mutta minä en ota ja tarjoan kyllä suolaiset. Luojan kiitos hän ei tuonut pullaa. Toi kuitenkin leivän ja kahvipaketin. Pitää seuraavalla kerralla antaa täyskielto (paitsi kahvipaketti).
Siis mikä ihme tuossa on sulle ongelma? Jos on dieetillä on dieetillä. Ei siitä tarvitse kohteliaisuuden takia poiketa.