Vanhojen tansseissa kaunis mekko ja rumat lenkkarit!
Katsoin juuri kuvia lukiomme vanhojen tansseista. Niin kauniita nuoria naisia, meikkeineen, juhlakampauksineen ja kalliine röyhelömekkoineen - ja sitten näkyy pyörähdyskuvassa LENKKARIT. Monella jopa oudon väriset nilkkasukat ja LIKAISET vanhat lenkkarit!
Vain murto-osalla kauniit juhlakengät.
Eivätkö nykynuoret tajua mitään?
Kommentit (116)
Vanhojen tanssien idea on pukeutua kauniisti ja juhlavasti. Osa tytöistä kertoi eri haastattelyissa suunnitelleensa pukuaan ja asusteitaan jo vuosia! Miten voi olla, että ei ymmärretä kenkien olevan tärkeä osa juhlapukeutumista?
Myötähäpeä.
Ps. Tuo papiljottivertaus oli osuva.
Sama olisi kaunis mekko, näyttävä meikki ja likainen, rasvainen, takkuinen tukka. Sen näköinen, ettei olisi viikkotolkulla kammannut hiuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa, kun nuoret eivät ala tuhoamaan jalkojaan jo lukioikäisinä. Eivät yhtään ajattele tulevaisuutta. Vanhana on niin mukava hoitaa vaivaisenluita ja muistella niitä kauniita kenkiä, joilla luut saatiin väärään asentoon.
Vielä pahempaa on, että tämä ei ole suomalainen ilmiö. Olen nähnyt hääkuvia ulkomailta ja mitäs siellä näkyy hääpuvun alla - tennarit sielläkin.
Ei jalat tuhoudu siitä, että kävelee ja tanssii korkkareilla yhtenä päivänä. Siihen vaaditaan vuosikausien korkkareitten käyttö. Vai meinaatko, että vanhojen tanssit on "porttihyyme" korkkareihin?
Mun tyttären vanhojentansseihin kuului mm. sellainen tanssi, jossa hypittiin tasajalkaa. Korkkarit olisi huono valinta tällaiseen. Eivät ne tanssi mitään pelkkää valssia ole, vaan osa tansseista on aika riehakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kauheaa, kun nuoret eivät ala tuhoamaan jalkojaan jo lukioikäisinä. Eivät yhtään ajattele tulevaisuutta. Vanhana on niin mukava hoitaa vaivaisenluita ja muistella niitä kauniita kenkiä, joilla luut saatiin väärään asentoon.
Vielä pahempaa on, että tämä ei ole suomalainen ilmiö. Olen nähnyt hääkuvia ulkomailta ja mitäs siellä näkyy hääpuvun alla - tennarit sielläkin.
Ei jalat tuhoudu siitä, että kävelee ja tanssii korkkareilla yhtenä päivänä. Siihen vaaditaan vuosikausien korkkareitten käyttö. Vai meinaatko, että vanhojen tanssit on "porttihyyme" korkkareihin?
Mun tyttären vanhojentansseihin kuului mm. sellainen tanssi, jossa hypittiin tasajalkaa. Korkkarit olisi huono valinta tällaiseen. Eivät ne tanssi mitään pelkkää valssia ole, vaan osa tansseista on aika riehakka
Niin? Hui kauhistus, yhdessä tanssissa tasajalkahyppyjä, nyt menee jalat pilalle! Vai miten olisi vaikka harjoitella miten hyppiä ilman, että kantapää paukahtaa korkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttären vanhojentansseihin kuului mm. sellainen tanssi, jossa hypittiin tasajalkaa. Korkkarit olisi huono valinta tällaiseen. Eivät ne tanssi mitään pelkkää valssia ole, vaan osa tansseista on aika riehakka
Onko teillä paskaiset lenkkarit ainoa vaihtoehto korkkareille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tajuaa. Suurin osa tajuaa, ettei budjetti riitä hankkimaan kaikkea. Panostetaan olennaiseen.
Kirpparilta saa edullisia juhlakenkiä.
Samalla saa kynsisienen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt kun olen kuvia nähnyt. Parhaimmat tilannekuvat saa silloin kun helmat heiluu ja silloin myös kengät näkyy. Ehkä nuoret luulee, että pitkä helma pitäisi ne piilossa ja aivan sama mitä jalassa on.
Jospa heidän mielestään OLI aivan sama, mitä jalassa on? Heidän päivänsähän se on. Vanhojentanssien idea on, että nuorilla on kiva päivä ja voivat osallistua pitkään perinteeseen, ja jokainen tekee sen sitten, kuten haluaa. Mun lapsen lukiossa oli tosi monenlaisia vanhojentanssipukuja, tyyli oli todellakin hyvin vapaa, ja juuri se näytti tosi hienolta. Olennaista on se, että nuorilla on hauskaa ja saavat viettää mieleenjäävän vanhojenpäivän, ihan yhdentekevää, onko kaikki jonkin etiketin mukaista.
Ei, katsos kun päivästä tuli ap:lle aihe valittaa joutavasta.
Osalla on lenkkarit, koska vanhojen tanssit järjestetään muualla kuin koulussa, missä korkokengät voivat jäädä lattian reikiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Osalla on lenkkarit, koska vanhojen tanssit järjestetään muualla kuin koulussa, missä korkokengät voivat jäädä lattian reikiin kiinni.
Eli jäähallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jäähallissa.
Eikö jäähalliin voisi laittaa parkettilattian 😂?
Lenkkarit ovat söpöt, nätit ja paritanssissa kätevät.
Jos on pakko laittaa lenkkarit siitä syystä, ettei osaa kävellä muilla, niin pitäisi olla uudet juuri pakasta vedetyt. Siistit ei riitä, ne näyttää juhlapuvun kanssa kuitenkin paskaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko laittaa lenkkarit siitä syystä, ettei osaa kävellä muilla, niin pitäisi olla uudet juuri pakasta vedetyt. Siistit ei riitä, ne näyttää juhlapuvun kanssa kuitenkin paskaisilta.
Ei, lenkkarit koekäytetään navetassa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Satoja euroja muuhun tanssiasuun ja oleellisin puuttuu, eli tanssikengät.
Se nyt vaan on tällä hetkellä nuorten tapa pukeutua. Boomerit, Get over it.
Tuo, joka kysyi minulta, onko lenkkarit ainoa vaihtoehto korkokengille - ei ole, ja vastaukseni koskikin vain korkokenkiä. Omasta puolestani on ihan sama, missä kengissä nuoret tanssivat, pääasia että tanssi sujuu ja heillä on kivaa. Jos joku haluaa laittaa lenkkarit, niin laittakoon. Jos joku haluaa laittaa jotkut muut kengät, niin laittakoon. Mutta niille, jotka ajattelevat, että kyllä nyt yhden päivän voi tanssia korkokengissä, niin välttämättä ei voi kaikkia tanssia tanssia korkkareissa. Tämä oli oma pointtini.
Ne ovat ammattilaisen kengät. Käyppä katsomassa tanssilavalla. Tanssin harrastajat käyttävät tosi paskasia kilpatanssilenkkareita.
Mä oon köyhästä perheestä eikä todellakaan ollut meikkiä, kampausta tai kaunista pukua. Halvin mahdollinen vuokraamosta eli musta pitkä mekko. En todellakaan muista mitkä kengät oli jalassa mutta aivan sama ei mua siellä kukaan kattellu muutakun halveksuen. Onneksi oli sentään 9.8 keskiarvo;)
Vierailija kirjoitti:
Vi**u yhet tanssit mitään jalkoja tuhoa tai vaivasenluita aiheuta. Pullamössöjä nykysukupolvi jos ei korkokenkää voi hetkeä käyttää.
Samaa mieltä ap.
Yksi kamalimmista mitä itse olen nähnyt oli eräät ristiäiset. Kyseessä nuoret vanhemmat. Lapsen äidillä ja kummitädillä oli vesirajapituiset ylikireät bilemekot, jalassa valkoiset likaiset tennarit ja bilemeikit isoine tekoripsineen. Näky yli yhtäaikaa mauton ja huvittavakin. Lapsen isällä ja kummisedällä oli sentään siistit juhlavaatteet.
Nuorten vanhojentanssithan OVAT rento tapahtuma.