Kuinka moni on tietoisesti lopettanut kuluttamisen Suomessa?
Minä ainakin. Mitään muuta kuin ruokaa en osta täältä. En kuluta myöskään senttiäkään yhteenkään suomalaiseen kulttuuripropagandaan. En kuuntele suomalaista musiikkia tai lue kirjallisuutta suomeksi. Elokuvia tai sarjoja En ole katsonut vuosiin. Urheilua En katso kotona tai paikan päällä. Hukkukaa paskaan persut!
Kommentit (18)
Minä. Juureksia saatan hake torilta mutta muuten käytän lähinnä ulkomaisia verkkokauppoja. Ei hukkuva laiva minun roposilla pelastu.
Hyvä idea, minä lopetan myös. Muut tavarat kuin ruuan voi ostaa Kiinastakin. Tai niinhän jo teenkin. Myös ruokavalinnoissa voi valita ulkomailta tulleet tuotteet ja jättää kotimaiset hyllyyn. Mullahan on vapaus valita.
Minäkin ostan kaiken minkä halvemmalla saa ulkomailta. Postikuluineenkin usein voittaa Suomen hintatason. Suomi on hylännyt kansalaisensa. Ja miksi en muuta? Lapset on kouluikäisiä enkä halua rikkoa heidän ystävyyssuhteitaan. Jos saisin työn muualta voisin muuttaa. Varmaan kannattaisikin koska tämä vaan pahenee.
On ihan pakostikin joutunut vähentämään kulutusta. Elän niin pienillä rahoilla, ettei karkkeihin tai suklaaseen ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Juureksia saatan hake torilta mutta muuten käytän lähinnä ulkomaisia verkkokauppoja. Ei hukkuva laiva minun roposilla pelastu.
Ja kun kaikki ajattelee noin on katastrofi valmis. Kansantaloutemme tarvitsee kaikkien myös kulutuspanoksen. Suosikaa kotimaista ja kehittäkää vientituotteita folks!
Omaan nilkkaan se kyllä käy. Kukaan ei pysty ulkoistamaan itseään taloussysteemistä, jossa elää. Mutta tämä aloitus taisikin tulla idästä päin. Ovelia ovat.
Hep, täällä yksi.
Joskin pari kirjaa olen ostanut, ja teatterissa käyn.
Mutta kaikki vaatteet (ellei nyt jostain syystä tarvitse saman päivänä aikana vaikka sukkahousut rikkoutuneiden tilalle tmv.) tilaan netistä, Huom: en Temusta vaan yleensä Saksalaisista ja Puolalaisista kauposta, tai sitten ostan matkoilta.
Hiukset värjään itse, värin tilaan Ruotsalaisesta nettikaupasta, kuten myös muun kosmetiikan. Kampaajalla on pakko käydä, mutta 'pidensin' mallia niin että jatkossa riittää 2 kertaa/vuosi, aiemmin kävin 3-4 kertaa.
Ulkona käyn syömässä kerran pari vuoteen (Suomessa) aiemmin kävin kerran kuussa, useamminkin jos sattui olemaan juhlapäiviä tmv. saman kuun aikana.
Ruuat ostan 80% Lidlistä, ja olen halpuuttanut ruokia, lohikeitto vaihdettu nakkikeitoksi jne.
Harkitsen ostosreissua Ruotsiin, eli ostaisin myös elintarvikkeita muualta, säilyviä sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostan kaiken minkä halvemmalla saa ulkomailta. Postikuluineenkin usein voittaa Suomen hintatason. Suomi on hylännyt kansalaisensa. Ja miksi en muuta? Lapset on kouluikäisiä enkä halua rikkoa heidän ystävyyssuhteitaan. Jos saisin työn muualta voisin muuttaa. Varmaan kannattaisikin koska tämä vaan pahenee.
Ja mistä luulet Onnelan löytäväsi?
Ei ole varaa kuluttaa Suomessa eikä muissakaan maissa. Ruokaa on pakko ostaa mutta kohta senkin joutuu varastaan.
Istunet myös puussa sahaamassa omaa oksaasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et muuta pois Suomesta?
Nyhdän sen vähäisen sosiaaliturvan mitä vielä saa. Haluan kuluttaa valtion rahoja mahdollisimman paljon. Teen myyrän työtä kaikkialla missä mahdollista. Ulkomailla ei sama onnistuisi.
Olette säälittäviä! Nauraa naurismaan aidatkin.
En minä ainakaan. Ongelma on pikemminkin se, että tavaroiden ja vaatteiden laatu on niin heikkoa, ettei löydy ostettavaa. Edelleen tarvitsen vaatteita, kenkiä yms.
Ruoka ja asuminen, ei muuta Suomesta.
Puolet omaisuudesta siirretty ulkomaille missä toinen koti. Täältä myös tarvittavat hankinnat, palvelut jne. Se hyvä elämä mikä jokaiselle työnsä tehneelle kuuluu
Ap ei kovin mielekästä elämää elä...
Mikset muuta pois kokonaan?
Turha sun täällä on omiin muroihisi kust....
Vierailija kirjoitti:
Täällä ne lapset sit nauttii olostaan, kun kun kaikki elämä on pois suljettu...
Miksi et muuta pois Suomesta?