Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ns. S-marketin bonuskorttia, mutta ei tiliä?

Vierailija
13.02.2026 |

Eli saadaan alennuksia... hym, ainaki yli 10v.. Olemmeko plussan puolella, jos oikein avaamme tilin. ko. laitoksee?

Kommentit (275)

Vierailija
201/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö bussi kulkee? Siihen oli vaikea osua kun se tuli kerran kuussa kaupan pihaan ja jonot oli pitkät. Kaikki heistäkään ei ehtineet asioitaan hoitaa kun se löi luukut kiinni ja läks pois.

Vierailija
202/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille inttäjille muidenkin pankkien käyttö ja toiminnan ymmärtäminen yhtä vaikeaa, kuin S-pankki on? Se on ihan normaali pankki. 

Ei. Kun se esim k plussa ominaisuus on niin yksinkertainen että minulle tulee palkkaa Osuuspankin tilille, menen kauppaan käytän sitä Osuuspankin korttia, se lukee samalla plussa alennukset, näyttää paljonko niitä on kertynyt, niillä voi myös maksaa ostoksia. Ei tarvitse siirrellä rahaa kuin lapselle toiselle tilille ja olla sitä varten erillisiä kortteja että voi maksaa. Eikait kenelläkään ole pelkästään s korttia ja sille tilille menee esim palkka suoraan. Onko edes mahdollista? Eihän s kuitenkaan mikään pankki ole. 

Pliis sano että tuo viimeinen osa viestistäsi oli vitsi. Mikä se S-Pankki on jos ei pankki???

Missä Suomessa on s pankkeja? Olen nähnyt vain Osuuspankkeja, onko enää meritaakaan, Danske bank. Missä on s pankin konttori? Joskus ennenvanhaan oli Säästöpankki. Paikallisosuuspankki. En ole koskaan nähnyt. Eikait se voi pelkästään verkossa olla?

Verkossa, Prismassa, Sokoksella. S-marketeissa on automaatteja, joilta voi tarkistaa saldon. S-marketin kassalta voit nostaa s-tililtä rahaa. Ei s-pankilla ole erillisiä pankkikonttoreita, vaan palvelupisteitä muiden palveluiden, kuten Sokosten yhteydessä.

Kyllä täällä, Lahti, on Prisman toisessa kerroksessa ihan pankin konttori. Infopiste erikseen ala-aulassa. Nykyisin näyttää olevan myös vartija pankin ovensuussa notkumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä systeemi on jostain syystä monelle vaikea ymmärtää. Normaalisti raha-asioissaan tarkka mieheni höyläili pitkälle aikuisuuteen äidilleen bonuksia. Ei tajunnut, että olisi voinut saada ne rahat itselleen.

Ja vaimo tietysti tällaisesta asiasta vihainen 😂😂 kun anopin prkele hyötyy 😂😂

Vierailija
204/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita googleen hauksi s-pankki tai ”missä s-pankki toimii”, niin johan alkaa löytyä.

Vierailija
205/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.

Ihan normi verkkopankki.

Niin että millainen kun niitä on monenlaisia?

Siellä näkyy kaikki tilit ja tilin saldo. Taidat olla edunvalvonnan asiakas, kun raha-asiat on näin vaikeita.

Voi onneton sinua. Esim nordean ja osuuspankin kirjautumiset on ihan erilaiset, mutta kun et tiedä sen vertaa että ymmärtäisit kysymyksen.

Minulla on Osuuspankki ja S-pankki ja ihan samanlailla toimivat.

Niin joo, siinäpä ne kaikki maailman pankit olikin.

Vierailija
206/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Osoite on edelleen muuttamatta, ollut nyt jo 6 vuotta 😀

Eli sulla on rinnakkaiskortti miehen tiliin, mutta ei omaa tiliä. Sun höyläämät bonukset menee miehen S-tilille.

Tässä ajatuksessa olen siis itsekin ollut, mutta asiakaspalveluun kun soitin niin sanoivat (tarkistuksen jälkeen), että mulla on oma tili, ja neuvoivat kirjautumaan pankin sivuille osoitteenmuutosta varten. 

Ja tosiaan mulle tulee tilinomistajan postia vähän väliä.

En missään kohtaa ole halunnut mitään omaa tiliä, niin en ihan ymmärrä.

Mä varaisin ajan pankkiin ja hoitaisin tämän asian kuntoon.

Vierailija
207/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä systeemi on jostain syystä monelle vaikea ymmärtää. Normaalisti raha-asioissaan tarkka mieheni höyläili pitkälle aikuisuuteen äidilleen bonuksia. Ei tajunnut, että olisi voinut saada ne rahat itselleen.

Ja vaimo tietysti tällaisesta asiasta vihainen 😂😂 kun anopin prkele hyötyy 😂😂

Kyllä se vituttaa, kun anopille menee monta kymppiä meille kuuluvia rahoja.

Vierailija
208/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille inttäjille muidenkin pankkien käyttö ja toiminnan ymmärtäminen yhtä vaikeaa, kuin S-pankki on? Se on ihan normaali pankki. 

Ei. Kun se esim k plussa ominaisuus on niin yksinkertainen että minulle tulee palkkaa Osuuspankin tilille, menen kauppaan käytän sitä Osuuspankin korttia, se lukee samalla plussa alennukset, näyttää paljonko niitä on kertynyt, niillä voi myös maksaa ostoksia. Ei tarvitse siirrellä rahaa kuin lapselle toiselle tilille ja olla sitä varten erillisiä kortteja että voi maksaa. Eikait kenelläkään ole pelkästään s korttia ja sille tilille menee esim palkka suoraan. Onko edes mahdollista? Eihän s kuitenkaan mikään pankki ole. 

Pliis sano että tuo viimeinen osa viestistäsi oli vitsi. Mikä se S-Pankki on jos ei pankki???

Missä Suomessa on s pankkeja? Olen nähnyt vain Osuuspankkeja, onko enää meritaakaan, Danske bank. Missä on s pankin konttori? Joskus ennenvanhaan oli Säästöpankki. Paikallisosuuspankki. En ole koskaan nähnyt. Eikait se voi pelkästään verkossa olla?

Verkossa, Prismassa, Sokoksella. S-marketeissa on automaatteja, joilta voi tarkistaa saldon. S-marketin kassalta voit nostaa s-tililtä rahaa. Ei s-pankilla ole erillisiä pankkikonttoreita, vaan palvelupisteitä muiden palveluiden, kuten Sokosten yhteydessä.

Kyllä täällä, Lahti, on Prisman toisessa kerroksessa ihan pankin konttori. Infopiste erikseen ala-aulassa. Nykyisin näyttää olevan myös vartija pankin ovensuussa notkumassa.

Ja muuallakin Suomessa. Ihan ne on "konttoreita" siinä kuin muutkin pankit.

Vierailija
209/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mulla tiliä vai ei. Ei tunnu tietävän ko. firmakaan. Otin aikanaan miehen tiliin toisen kortin, ja olen luullut että sillä mennään edelleen.

Sitten kun muutettiin ja olisin ilmoittanut omasta osoitteenmuutoksestani, käskivät minun kirjautua pankin sivuille ja muuttamaan osoitetieto sieltä. Kun yritin kirjautua pankkiin niin ei onnistunut, koska kuulemma minulla ei ole tiliä.

Ja edelleen minulle tulee postia "mitä tilinomistajan kannattaa tehdä". Vaikka mielestäni mulla ei ole tiliä, edelleenkään.

Eli sulla on rinnakkaiskortti miehen tiliin, mutta ei omaa tiliä. Sun höyläämät bonukset menee miehen S-tilille.

Tässä ajatuksessa olen siis itsekin ollut, mutta asiakaspalveluun kun soitin niin sanoivat (tarkistuksen jälkeen), että mulla on oma tili, ja neuvoivat kirjautumaan pankin sivuille osoitteenmuutosta varten. 

Minä en, koska sellaista ei ole lähimainkaan. 300 kilsaa mennen tullen on turhan pitkä matka minulle ajaa tällaisen asian takia. Koska osoitteenmuutos on tehty niin hankalaksi, mennään sitten vanhalla osoitteella.

Vierailija
210/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti esim. Prisman tai Sokoksen yhteydessä on S-pankin toimipiste. Ihan S-Pankin nettisivuilta pystyt selvittämään, mistä lähin toimipiste löytyy.

Vierailija
211/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on bonuskortti, mutta ei tiliä. Ala mitään satkua maksaa siitä, että saan bonuksia kerrytettyä muutama sata euroa viidessä vuodessa.

Saat takaisin sen laittamasi satasen kahteen kertaan, kun heti maksettuasi saat lahjakortteja satasella ja jos luovut myöhemmin kortista saat sijoittajamasi satasen takaisin. 

Kuukausittain maksettavien bonusten ohella sille tilille maksetaan kerran vuodessa toukokuussa ylijäämän palautus, joka voi olla noin 100 euroa  sekä osuusmaksun korko riippuen minkä Osuuskaupan alueella asuu.

Suomessa lähes kaikki ruokakaupat kuuluvat joko K- tai S-ryhmään, joten jo sen takia kannattaa olla molempien ryhmien kortit. Lisäksi S-bonusta ja K-plussaa voi saada mm. tietyistä ravintoloista ja urheiluliikkeistä.

Vierailija
212/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

Ei sitä avaamista sinulta kysyttykään.

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

Oletko tarkoituksella tyhmä?

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

Ei kI se Lidlin tai K-ryhmän bonusrahakaan tule kotiin käteisenä?

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

No käytä sitä K-plussaa sitten, äläkä nyyhki S-ryhmän bonuksen perään.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla. 

Minullakin on Osuuspankin Visa jossa on tottakai k-plussa ja toimii automaattisesti joka ostoksesta. Miksi s-ei voisi olla samanlainen? Pankkikortissa ihan siinä käyttötilissä. Ilman että täytyy erikseen ostaa erillinen tili ja siihen laittaa aina rahaa että saa maksettua ostoksia. Hankala sanon minä.

No sehän on just samanlainen, mutta sen ominaisuuden saa vain S-ryhmän pankkikorttiin. 😅

Voitko sä käyttää plussarahasi sillä pankkikortillasi missä tahansa? Ai vain K-ryhmän kaupoissa? Kamalan hankalaa, miksei voi olla niin kuin S-bonus, että se on oikeaa rahaa, mitä voi sillä pankkikortilla käyttää missä vaan?

Osuuskauppa ja K-ryhmä on toimintaperiaatteiltaan erilaiset. Osuuskaupan asiakasomistajuus ja sen kerrytämä bonus on eri asia kuin K-ryhmän kanta-asiakkuus ja sen kerryttämä etu. Järjestelmät toimivat eri lailla.

Niitä k-ryhmän kauppoja on nykyään aika paljon, useat huolto-asemat, hotellit ja muut, kaikista kertyy myös plussa pisteitä ja ne ovat suoraan rahaa, ostat jotain josta saat plussa alennusta, teet seuraavan ostoksen kortti näyttää että sinulla on 50€ k plussasta kertynyttä rahaa haluatko käyttää niitä. Aika paljon kertyy sitä rahaa ja sen näkee aina paljonko on. Ilman että pitäisi kirjautua johonkin pankkiin.

Mutta k-ryhmän plussaraha niin sanotusti virtuaalirahaa, se ei ole millään tilillä rahana, vaan sen voit käyttää vain plussakorttiostosten yhteydessä k-ryhmän sisällä.

Ässän bonusrahan voit nostaa rahana ulos tai siirtää toisen pankin tilille.

Vierailija
213/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en, koska sellaista ei ole lähimainkaan. 300 kilsaa mennen tullen on turhan pitkä matka minulle ajaa tällaisen asian takia. Koska osoitteenmuutos on tehty niin hankalaksi, mennään sitten vanhalla osoitteella.

Asut jossain Lapissa?

Vierailija
214/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
215/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko s-pankilla millainen pankkitunnussydeemi. Ei jaksa niitä appeja. Toinen tili ois kyllä kätevä.

Ihan normi verkkopankki.

Niin että millainen kun niitä on monenlaisia?

Siellä näkyy kaikki tilit ja tilin saldo. Taidat olla edunvalvonnan asiakas, kun raha-asiat on näin vaikeita.

Voi onneton sinua. Esim nordean ja osuuspankin kirjautumiset on ihan erilaiset, mutta kun et tiedä sen vertaa että ymmärtäisit kysymyksen.

Minulla on Osuuspankki ja S-pankki ja ihan samanlailla toimivat.

Niin joo, siinäpä ne kaikki maailman pankit olikin.

Suomessa toimii myös Danske Bank (ex-Postipankki, ex-Leonia. ex-Sampo) ja Nordea (ex-KOP, ex-SYP, ex-Merita).

Vierailija
216/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain Lapissa?

Tai Kainuussa. Onhan näitä. Ei Sokoksia joka kylällä ole.

Vierailija
217/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kaikki ymmärrä että on olemassa myös pieniä paikkakuntia. Ja niiden s-kaupoissa on kehotettu menemään hoitamaan pankkiasiat 60 km päähän toiselle paikkakunnalle. Ehkä siksi asiat on monelta jääneet aikoinaan hoitamatta.

Vierailija
218/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, meillä on ns. se kortti, mutta emme edelleenkään ole avanneet ns. tiliä. ko pankkiin. Oliko nyt selkeesti sanottu?

On tili jolta ei voi käyttää rahaa koska on annettu kortti jolla voi vain kerätä rahaa tilille jota ei tiennyt olevan olemassa. Jolle tarvitaan toisenlainen kortti jolla ehkä voi joissakin paikoissa nostaa rahaa. 

S-ryhmän asiakasomistajapisteissä ja S-pankkipisteissä voit nostaa käteiskortillasi kerryttämät varat ihan henkilöllisyystodistuksella (ajokortti ei käy). Näitä pisteitä on Prismoissa, Sokoksissa ja isommissa S-Marketeissa (todennäköisemmin siellä, mistä Prismaan ja Sokokseen on pitkä matka).

Jos haluat nostaa rahaa kassalta missä tahansa S-ryhmän kaupassa tai käyttää tilisi rahaa maksamiseen missä tahansa, sinun täytyy hankkia Debit-ominaisuudellinen pankin kortti.

On k-plussa paljon kätevämpi. Paljon. Minulla on oikea pankki en olisi tarvinut toista pankkitiliä, joka pakotettiin. Oletko tyhmä vai leikitkö itse.

Jos se henkkarin kanssa Prismassa tai Sokoksessa käyminen on kerryttämiensä rahojen eteen kohtuuton ponnistus, niin ehkä niitä rahoja ei sit tarvi. 

P.S. Sulla oli jo ennen S-pankkia S-tili, jolle sun bonusrahat meni ja josta sä käytit niitä. Pankki toi sulle vain monipuolisemmat mahdollisuudet käyttää niitä rahoja eri välineillä (esim. Visa Debit -kortti, jolla voit maksaa missä vaan, vaikka siinä on ässä kannessa)

Monella on sama ongelma, systeemissä on vikaa. Tuon sitä esille. Suomessa on enemmän paikkakuntia joissa ei ole prismaa ja sokosta, kuin niitä joissa ne on. On vain pieni s- kauppa. Koko bonussysteemi on turha kun tarkemmin ajattelee, se nostaa hintoja koska pyörii niin isoilla rattailla. 

Minullakin on Osuuspankin Visa jossa on tottakai k-plussa ja toimii automaattisesti joka ostoksesta. Miksi s-ei voisi olla samanlainen? Pankkikortissa ihan siinä käyttötilissä. Ilman että täytyy erikseen ostaa erillinen tili ja siihen laittaa aina rahaa että saa maksettua ostoksia. Hankala sanon minä.

No sehän on just samanlainen, mutta sen ominaisuuden saa vain S-ryhmän pankkikorttiin. 😅

Voitko sä käyttää plussarahasi sillä pankkikortillasi missä tahansa? Ai vain K-ryhmän kaupoissa? Kamalan hankalaa, miksei voi olla niin kuin S-bonus, että se on oikeaa rahaa, mitä voi sillä pankkikortilla käyttää missä vaan?

Osuuskauppa ja K-ryhmä on toimintaperiaatteiltaan erilaiset. Osuuskaupan asiakasomistajuus ja sen kerrytämä bonus on eri asia kuin K-ryhmän kanta-asiakkuus ja sen kerryttämä etu. Järjestelmät toimivat eri lailla.

Niitä k-ryhmän kauppoja on nykyään aika paljon, useat huolto-asemat, hotellit ja muut, kaikista kertyy myös plussa pisteitä ja ne ovat suoraan rahaa, ostat jotain josta saat plussa alennusta, teet seuraavan ostoksen kortti näyttää että sinulla on 50€ k plussasta kertynyttä rahaa haluatko käyttää niitä. Aika paljon kertyy sitä rahaa ja sen näkee aina paljonko on. Ilman että pitäisi kirjautua johonkin pankkiin.

Mutta k-ryhmän plussaraha niin sanotusti virtuaalirahaa, se ei ole millään tilillä rahana, vaan sen voit käyttää vain plussakorttiostosten yhteydessä k-ryhmän sisällä.

Ässän bonusrahan voit nostaa rahana ulos tai siirtää toisen pankin tilille.

Tai maksaa S-Pankin kortilla niillä bonusrahoilla ihan missä tahansa, missä korttimaksu toimii. Ei tarvitse olla S-Ryhmän paikka siis edes. Koska se S-tili on ihan tavallinen pankkitili ja siihen liitetty maksukortti on ihan tavallinen debit- tai debit/credit-kortti.

Vierailija
219/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä K-ryhmän paikkoja löytää jos väkisin etsii ja haluaa kaikesta maksaa enemmän. Itse maksan mieluummin halvempia hintoja, JA saan silti bonusta.

Vierailija
220/275 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kaikki ymmärrä että on olemassa myös pieniä paikkakuntia. Ja niiden s-kaupoissa on kehotettu menemään hoitamaan pankkiasiat 60 km päähän toiselle paikkakunnalle. Ehkä siksi asiat on monelta jääneet aikoinaan hoitamatta.

Jep. Tai 150 km päähän 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi