Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemusta Marvelonista ennen IVF:ää

30.04.2007 |

Osaisko kukaan sanoa että onko jotain hyötyä/haittaa Marvelonista ennen IVF:ää.

Päätettiin tehdä IVF ja tässä odotellaan yksi kierto. aika normaalin kaavan mukaan mennään (jos olen oikein ymmärtänyt): sumutus, puregon, pregnyl. punktio varmaan osuu kesäkuun ekalle tai tokalle viikolle. Sain kuitenkin tähän alkuun tälle kierrolle Marvelonia (ihmettelin vähän näin jälkikäteen että jos tässä raskaaksi halutaan niin miksi e-pillereitä...).

Ajatuksen oli sen verran sekaisin lääkärikäynnillä että en tajunnut kysellä enempää, mutta muistelen että lääkäri sanoi että kun mulla on ollut vähän epäsäännöllinen kierto niin määräsi mulle Marvelonia kolme viikkoa ja menkat pitäsi tulla sitten varmasti siinä pian sen jälkeen kun ne oo lopettanut (e-puillerit oon jättänyt pois kaks vuotta sitten mutta silti en enää oikein muista että mites se nyt toimikaan...).

Jäi vain vähän ihmetyttämään että syön nyt kolme viikkoa Marvelonia ja aloitan parin viikon päästä sumutukset eli yhtäaikaa niitä molempia. Mut kaipa sitä pitää vaan luottaa asiantuntijoihin...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minä olen kahdesti aloittanut sumut e-pillerikiertoon. Ideana oli rauhoitella monirakkaulaisia munasarjojani ennen ivf:ää ja näin yrittää ehkäistä hyperiä. Mulla ei myöskään ole kiertoa ilman lääkkeitä, joten pillerit varmistivat vuodon.

Homma meni muistaakseni niin, että söin pillereitä kp1-20 ja kp 21 aloitin Synarelan. Vuoto tuli muutaman päivän kuluttua ja noin 2,5 viikon sumujen jälkeen aloitettiin sitten piikittelyt. Kummallakin kerralla munasoluja tuli muutama kunnollinen. Hyperin sain toisen hoidon jälkeen, mutta siitä hoidosta tuli sitten lapsikin :) Nyt ivf tehtiin ilman e-pillereitä ja käyttökelpoisia soluja tuli vain yksi; tiedä sitten, vaikuttiko pillerittömyys asiaan.

Huvitti silloin pilleripaketin ohjeita lukiessani kohta " jo yhdenkin pillerin unohtaminen voi johtaa raskauden alkamiseen" . En kyllä kokeillut ;)

Onnea matkaan sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla