MIstä hyvät rukkaset??????
Alkaa jo ottaa niin päähän, kun en löydä pojalle 1v 10kk hyviä hanskoja....kriteerit olisivat että ne olisi helppo pukea, pitäisivät hieman vettäkin ja lämpimät, ei kuitenkaan liian lämpimät eli karvavuorta ei vielä tarvitsisi olla. Meillä nyt jonathanin kosteussuojarukkaset, jotka olisivat niin hyvät muuten, mutta kun niitä ei saa puettua. Kahtena aamuna "kiireessä" niitä olen yrittänyt laittaa...mutta nyt luovutin. ranteen kohdalta niin kapea, että ei mene ja vuori miten sattuuu....AArg. Nyt olleet käytössä lapaset + välikausihanskat...monia hanskoja inhottava laittaa päällekkäin.Reimatecin hanskat olisivat varmaan hyvät, mutta mielestäni kuitenkin liian kalliit. Olisiko kellään mitään muuta hyvää hanskaa suositella?
Kommentit (6)
Lassie on meilläkin hyväksi havaittu. Tämän talven Lassietec-hanskat on ihan älyttömän hyvät! Ovat käytössä 4v pojalla ja menevät hyvin käteen.
Pikkukakkosella 1v4kk on käytössä Reiman Minitec -talvirukkaset. Niissä on vetoketju sisäsivulla ja ne helpottaa käteen laittamista tosi paljon. Pikkuinen vielä vänkää peukkua miten sattuu, niin vetskan kun saa auki niin on helppo itse asettaa peukku paikoilleen. Suosittelen!
Tähti Jonathan rukkaset on todettu meilläkin hankaliksi..ehkä isompi osaisi pukea ne itse, mutta pikkuiselle on yleensä hikinen homma niitä pukea ja tuskastuu ainakin äiti... ;) Hyvät rukkaset ovat kyllä sitten olleet, kun ne on viimein saatu käteen.
Noista vuorista muuten vielä, että aika monessa eri merkkisessä rukkasessa olen törmännyt sellaisiin ns. "maanantaikappaleisiin" joissa vuorit ei istu kunnolla. Niissä kiertää ja pyörii eikä peukku mene kunnolla, kun vuorit on rutussa jne. Tosi tuskastuttavaa! Kannattaa siis aina sovittaa rukkaset käteen ennen ostopäätöstä! Pidä kuitti ja laput kiinni ja sovita aina ensin, niin voit tarvittaessa palauttaa/vaihtaa, jos rukkasissa jokin mättää. Joskus niissä vaan sattuu kohdalle epäonnistunut kappale ja toiset samanlaiset rukkaset on sitten ihan Ok.
Hans&co, Emil&Ida, Lindex, Rasavil, Stockan omat, Elsa Pitkänen, Lenne.
Meillä oli pienikokoisella 2-vuotiaalla viime vuonna Peukalopotit pienintä kokoa, Lennen pienintä kokoa pari paria ja lisäksi vielä Bogin sellaiset joissa kumia sisäsivu. Kaikki oli hyviä.
ollut tuon ikäisellä hyvä kuin Rasavillin peukalopotti.
Piti vettä, oli tosi lämmin, mutta hengittävä.
Hintaa on n 23-26e mutta suosittelen ehdottomasti.
Jonathanin hanskoissa olen huomannut saman huonon puolen, mutta toisaalta.. tuo ikä on myös sellainen että varmaankin monet hanskat ovat vaikea laittaa käteen :D
ja tykkään niistä kovasti edelleen! Istuvat käteen lapselle todella hyvin.
Tänä talvena kokeillaan ensimmäistä kertaa myös Legon rukkasia, Legotec niissä lukee. Yllättävän hyvät ovat nämäkin olleet käytössä ainakin näin alkuun! Hintaa oli 20e verran - Peukalopotit ovat himpun arvokkaammat.
Ostin kerran Prisamsta vahingossa Elsa Pitkäsen hanskat, jotka olivat mielestäni aivan älyttömän hyvät. Pitivät kädet kuivana paremmin kuin monet kalliit kosteussuojatut hanskat ja olivat lämpöiset. Kyseessä oli kyllä talvihanskat, en tiedä onko ko. tuottajalla vk-hanskoja.
Nyt ostin kuopuksellekin ko. hanskat ja hyvin uppos käteen, ikää 1 v 5 kk. Kiristysnauha on vain kämmeselän puolella, joten sormet eivät jää siihen jumiin. Ja hintaa näillä oli muistaakseni 11,90.
Rasavilin peukalopotit ovat myös toiset hyvät.
Reimatecin rukkasista, mutta täydellä hinnalla (n. 30 €) aika hintava. Olenkin ostanut aina alesta -40 tai 50%.
Viime talvena 1 v. 10 kk ikäisellä oli käytössä erittäin hyvä ja edullinen vaihtoehto; Lassietec. Vedenpitävä, mukavan ohut nykytalveen, rannekiristys ja hinta vaan n. 10 €. Rukkaset ovat käytössä vieläkin eli kestävätkin ovat. Varsinkin mies valitsi ne aina, sillä peukku meni niihin (kuten reimateciinkin) aina oikein.