Minulle laitettiin eilen kierukka, ja täytyy sanoa että kokemus oli aivan eri maailmasta, kuin ensimmäisellä kerralla
Sain puudutteen, ihana lääkäri selitti koko ajan mitä tapahtuu, ja jutteli niitä näitä. Ei kipua, vain pieni "tunne" että jotain laitettiin, ja se oli siinä. Olin pelännyt todella paljon sen takia, mitä ekalla kerralla tapahtui, mutta hän osasi rauhoitella.
Kun taas sitten 16 vuotta sitten: jotain meni todella pieleen. Kierukan asennus sattui valehtelematta enemmän kuin molemmat synnytykseni yhteensä. Silloin ei mistään puudutteista kierukan laitossa puhuttukaan, mutta lääkäri oli myös erittäin tympeä, ja jatkoi vain, vaikka itkin vain ja sanoin että sattuu ihan kamalasti. Lähdin vastaanotolta viiltävän kivun kanssa, joka vain kasvoi seuraavina päivinä. Verta tuli kamalasti. Kestin muutaman päivän, ja sitten kierukka otettiin pois.
Nyt kun tässä on mukavakin kokemus taustalla, niin pohdin entistä enemmän tuota ensimmäistä asennuskertaa. Mitä ihmettä siinä tapahtui, ja miksi minulle kävi niinkuin kävi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että halveksin salaa naisia jotka alentuu tuohon. Onko pakko olla niin saakelin munankipeä?
Ei sillä että yhtään välittäisin sinun halveksumisesta, mutta minulle kierukka laitettiin hoitamaan endometrioosikipua.
Arvasin että joku kaltaisesi tulee tähän. Suurin osa ottaa kierukan munan vuoksi. Miksi? Lyökö mies jos ei suostu kierukkakidutukseen?
Miksi ap menit? Eikö mies suostu hoitamaan asiaa? Nipsnaps?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että halveksin salaa naisia jotka alentuu tuohon. Onko pakko olla niin saakelin munankipeä?
Ei sillä että yhtään välittäisin sinun halveksumisesta, mutta minulle kierukka laitettiin hoitamaan endometrioosikipua.
Arvasin että joku kaltaisesi tulee tähän. Suurin osa ottaa kierukan munan vuoksi. Miksi? Lyökö mies jos ei suostu kierukkakidutukseen?
Päinvastoin, kierukka estää ettei tule lapsia. Liian paljon on ihmisiä vain panon seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostutte?
En ymmärrä. Panemisen takia?
Mies hakkaa jos ei suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, kierukka estää ettei tule lapsia. Liian paljon on ihmisiä vain panon seurauksena.
Ai, sulla on monta vaihtuvaa miestä joten vasektomia ei ole ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap menit? Eikö mies suostu hoitamaan asiaa? Nipsnaps?
Varmaan prosentilla miehistä on tarpeeksi munaa mennä näyttämään veitselle kassejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapa vaan, kunnes saatte jotain epämiellyttäviä haittavaikutuksia, kuten pesäkkeen maksaan tms. Hormonaalisesta ehkäisystä.
Ei hormonaalinen ehkäisy aiheuta mitään pesäkkeitä minnekkään 😂
Kyllä aiheutti minulla, idiootti! Heti lääkärille mennessä kysyi, syönkö e-pillereitä. Vastasin myöntävästi. Kertoi pesäkkeen johtuvan pillereistä ja jos en heti lopeta tai aloitan uudelleen, olisi voinut kehittyä syöväksi. Microluton pillerit oli, niitä ei ole vuosiin enää ollut markkinoilla.
Kovasti askaruttaa nyt ehkäisyasiat jotain pikku-jonnea. Koulun terveystiedon tunnilla niistä puhutaan sitten yläkoulussa.
Rintasyöpä: Tutkimuksissa on havaittu lisääntynyt rintasyöpäriski hormonikierukan käyttäjillä, erityisesti jos kierukkaa käytetään kaksi viisivuotiskautta peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti askaruttaa nyt ehkäisyasiat jotain pikku-jonnea. Koulun terveystiedon tunnilla niistä puhutaan sitten yläkoulussa.
Kyllä varmasti jotain jonnea haittaakin naisen kokema kärsimys että mies pääsee panemaan paljaalla. Minusta vaikuttaa ennemmin joltain raivokkaalta naiselta jota ärsyttää kun miehen takia tällaista naiset alentuu tekemään.
Kyllä varmasti jotain jonnea haittaakin naisen kokema kärsimys että mies pääsee panemaan paljaalla. Minusta vaikuttaa ennemmin joltain raivokkaalta naiselta jota ärsyttää kun miehen takia tällaista naiset alentuu tekemään.
En ole alentunut. Ehkäisykapseli käsivarressa tai pillerit. Kuka hullu rikkoo paikkansa tuolla tavoin..
Nainen
Seköpää lääkäri, joku sadisti, ensimmäisellä kerralla. Näitäkin valitettavasti on.
Vastuulliset lääkärit, hammaslääkärit ja hoitajat kuitenkin ymmärtävät, ettei tarpeettoman kivun aiheuttamisella ole mitään lisäarvoa terveydenhoidossa ja sen aiheuttaminen potilaille voi jopa myöhemmin aiheuttaa sitä, ettei hoitoon uskalleta hakeutua, tai se viivästyy pelkotilojen ja traumojen vuoksi.
Eihän kukaan täysipäinen eläinääkärikään aiheuttaisi tarpeetonta ja turhaa kipua eläimille, vaan puudutteita ja kipulääkkeitä käytetään, kun niitä nykyaikana on olemassa.
No hui kamala puudutuksen kanssa sama kuin joku papa-koe. Kolme lasta synnyttäneenä ei tunnu missään jos lääkäri osaa laittaa. Ehkäisyä sitä paitsi käyttää jokainen joka ei halua lapsia, onhan tämä nyt ylivoimaisesti kätevin tapa, paikallinen ja kestää 8 vuotta. Hirveetä kärsimystä joo.
En ikinä antaisi moista vehjettä itseeni asentaa...
Hyvä silti, että ap sai hyvän kokemuksen. Ihmettelen kyllä, miten uskalsit enää edes ottaa kierukan tuon edellisen kokemuksesi jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Penetrointi naisen pilluun on tylsää. Naisen peräaukkoon penetroituminen on parasta
Kiva tietää, homo.
Vierailija kirjoitti:
Munan takia pitää kärsiä.
Mulle laitettiin runsaiden kuukautisvuotojen ja kuukautiskipujen takia kierukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle laitettiin runsaiden kuukautisvuotojen ja kuukautiskipujen takia kierukka.
Ja sitten kierukka aiheuttaa lisää kipuja ja vuotoja. Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kierukka aiheuttaa lisää kipuja ja vuotoja. Kannattiko?
Mitä hittoa! Ei ole aiheuttanut. Ei ole kipuja ja ei ole vuotoa. Sinä et tiedä mitään näistä asoista! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla anemisoivan vuodon takia. Hemoglobiini oli 86 ja ferritiini 3. Miestä ei ole ollut 5 vuoteen. Outoa kuinka pihalla naiset ovat vielä nykyäänkin tyypillisistä naisten sairauksista ja niiden hoitomuodoista. En sentään halveksi, kunhan ihmettelen.