Miten voi auton ostaminen olla näin vaikeaa?
Nettiautossa kun laittaa kriteeriksi tieliikennekelpoinen, tuloksissa on valtavasti sellaisia, mitkä ei todellisuudessa ole tieliikennekelpoisia. On tyyliä myydään projektiksi, ei käynnisty, myydään varaosiksi, leima umpeutunut kuukausi sitten ja kuvissa mukana pitkä vikalista. Pitäisi löytää lyhytaikaiseen käyttöön mahdollisimman halpa ja ajokelpoinen vehje, paljon vaikeampaa kuin kalliimman ja käyttökelpoisen etsiminen.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin pitäisi kiesin löytyä?
Aika laaja alue, kunhan löytyy sopiva. Muutama ehdokas on ja koeajot sovittu. Vaati vaan paljon työtä seuloa kaiken varaosapaskan seasta oikeasti tieliikennekelpoiset autot.
Olisi Kaustisella Stilo 650 euron pyynnillä. Noin vuoden leima.
Nyt on taas semmonen ostaja ettei todellakaan kannata myydä. Etsii tieliikennekelpoista mutta pitäisi saada priimaa.Lyhytaikaiseen käyttöön. Niitä ei todellakaan tarvi sopia ja miettiä ja koeajella jos vähänkin leimaa jäljellä.Ostaa pois.
Ja kas kummaa kun ne ajokilometrit unohtuu usein laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas semmonen ostaja ettei todellakaan kannata myydä. Etsii tieliikennekelpoista mutta pitäisi saada priimaa.Lyhytaikaiseen käyttöön. Niitä ei todellakaan tarvi sopia ja miettiä ja koeajella jos vähänkin leimaa jäljellä.Ostaa pois.
Tonnilla saa yleensä auton jolla pääsee ajelemaan normi raksa-ajot työmaan ja rautakaupan väliä. Tonnin peli kestää yleensä 6 kk - 12 kk tai 40 000 km. Jos autoa tarvitsisin, niin tuo Kaustisen Stilo tai vastaava kulkine olisi minun valintani. Sillä saattaa sohia ensi kevääseen.
No jos katsot jotain satasien autoja nettiautosta niin kai nyt vähemmälläkin järjellä ymmärtää ettei ne ole mitään uusia tai tikissään olevia.
Nostat hintaluokan 10-20k€ tasolle jos vähän vanhempi auto kelpaa niin alkaa löytyä paremmassa kunnossa olevaa.
Melko helppo homma jos sanot pääkriteerit?
Ja sen lisäksi kun ostat auton mieheltä (nainen olen itse) joka ikinen valehtelee ja huijaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos katsot jotain satasien autoja nettiautosta niin kai nyt vähemmälläkin järjellä ymmärtää ettei ne ole mitään uusia tai tikissään olevia.
Nostat hintaluokan 10-20k€ tasolle jos vähän vanhempi auto kelpaa niin alkaa löytyä paremmassa kunnossa olevaa.
Kyse oli väliaikainen käyttö ja halpa. Onko sitä mitä esitit?
Mikset vuokraa, jos lyhytaikaiseen käyttöön meinaat.
Tai osta uusi auto ja myy puolen vuoden päästä vähän ajettu auto hyvällä hinnalla.
ei vaikeaa, valitse merkki ja malli, mene merkikiliikkeen sivuille, konfiguratiivista kokoat sellaisilla ominaisuuksilla kuin itse haluat. Mene liikkeeseen , käy myyjän kanssa läpi em. asiat , tee tilaus.
Niin on se jännä, kun viidelläsadalla eurolla ei saa alle kymmenen vuotta vanhaa ja alle sataatonnia ajettua ruosteetonta autoa. On todella törkeitä ja ahneita, kun minun pitäisi vain nopeasti vähän ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin on se jännä, kun viidelläsadalla eurolla ei saa alle kymmenen vuotta vanhaa ja alle sataatonnia ajettua ruosteetonta autoa. On todella törkeitä ja ahneita, kun minun pitäisi vain nopeasti vähän ajaa.
Saa olla vaikka 300 tuhatta tai enemmän ajettu, ihan sama kuinka kolhuinen, ruosteinen ja ruma, kunhan on katsastettu ja ajokuntoinen. Ihmettelen vaan, että kun pistää kriteeriksi tieliikennekelpoinen, ensimmäisestä kahdestakymmenestä vaihtoehdosta vähintään puolet ei ole tieliikennekelpoisia.
Mistä päin pitäisi kiesin löytyä?