Mitä oikeasti hyvää koiran omistamisessa on?
Itse näen vain vaivaa. Joka päivä on lähdettävä ulos 3 kertaa päivässä säällä kuin säällä, koti ja kaikki vaatteet haisee eläimelle ja joka paikka on täynnä karvoja, koira haukkuu, häiritsee ja hyppii ja joutuu olemaan kokoajan varuillaan jos paikalla on vaikka lapsia, eläinlääkärireissut maksaa, matkoille ei voi lähteä jos ei ole hoitopaikkaa.. Metsästyskoirat ja avustajakoirat ymmärrän, muuten en.
Kommentit (127)
Pyytetön,aito rakkaus ja ystävyys,tuki,turva,seura,personaltrainer,ihmisen paras ystävä.Ainoa huono asia on luopuminen,koirat kun elävät vähemmän aikaa.
Se on musertavaa💔
Koiran vanheneminen, luopuminen - niin raskaita aikoja, että en enää uutta lemmikkiä ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ulko-oven avaa haistaa heti koiratalouden, en pysty menemään sisään.
Kannattaa jutella lääkärille. Joko paha allergia tai psyykkinen ongelma.
tai sitten tuo edellinen ei vaan tykkää kusen ja paskan hajusta niin paljon, että viihtyisi siellä kauempaa kuin julkisessa vessassakaan.
Kannattaa jutella lääkärille. Selvästi psyykkinen ongelma kun on aistiharhoja.
Onko se oikeasti niin, että koiranomistajat eivät itse haista asuntonsa löyhkää?
Koirataloudessa ei löyhkää ellei ole vanha koira jolla hoitamattomana hampaat. Mutta kannattaa tosiaan jutella lääkärille noista aistiharhoista. PS
Koira on lähes täysin hajuton jos se pidetään puhtaana. Ei puhtaasta koirasta jää esim käsiin mitään vaikka sitä silittelee kuinka. Jos alkaa jotain jäämään koira pestään jonka jälkeen se tuoksuu kuukausia kukkaiselle shampoolle. Myöskin ei kukaan syötä koiralle jotain märkä ruokaa jota kokoajan kupissa haisemassa, sehän haisee ihan jäätävälle. Niinkuin kissanruoka. Kyllä kissa haisi paljon enemmän kun oli kissa.
Tutkimusten mukaan koiran omistajilla on usein parempi psyykkinen hyvinvointi ja he kokevat vähemmän yksinäisyyttä, stressiä ja masennusoireita kuin ihmiset, joilla ei ole lemmikkiä. Koira tarjoaa seuraa, sosiaalista tukea ja struktuuria päivään, mikä vahvistaa mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa päivässä? No ei, jos on oma piha.
Meidän koira saa kerran päivässä kunnon lenkin, muuten riittää ulkoilut omalla, isolla, aidatulla pihalla, jonne pääsee lähes rajattomasti. Ei meidän siellä tarvitse seisoa. Kesäaikaan toki ollaan muuten paljon pihalla, ja silloin on kiva leikkiä pallolla koiran kanssa.
Koira on meille kaikille tosi tärkeä. Siltä saa aina hyväntuulista seuraa, kumppanuutta, hellyyttä, rakkautta.
Lenkillä ei tarvitse käydä yksin, kun on koira seurana. Se on myös innokas kaveri missä tahansa touhussa, pihatöistä ikkunanpesuun, sienestykseen ja katiskoilla käyntiin.
Koiralta saa itse asiassa enemmän kuin ihmiskaverilta...
Se on harmi, että pihan takia aletaan laiskaksi. Koiralle on tärkeää hajut. Viekää se koiranne useammin lenkille.
Kannattaa ottaa kissa. Tutkimusten mukaan kissanomistajat ovat koiranomistajia älykkäämpiä. Ettehän te tietenkään muutu, mutta voitte huijata esim. naapureita ja työnantajia, saatte tietynlaista kunnioitusta, se äo kun kohoaa silmissä. Lisäksi kissanomistajilla on vähemmän suomalaisten perusvaivoja, sydän- ja verisuonitauteja masennusta ahdistusta sekä vitutusta. Noista viisi saattaa tulla niistä ripulipaskareissulenkeistä pienen pussin kanssa kaupunkiolosuhteissa. No heipä hei!
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitä hyvää on lasten saamisessa. Hirveä vaiva ja rahaa palaa ja silti osa siihenkin ryhtyy.
Käyvät töissä aikuisena ja maksavat eläkkeesi. Rakkisi ei ihan samaan pystyne.
Minulla on oma piha. Näin kovilla pakkasilla käydään ulkona vain 1-2 kertaa päivässä. Koira tykkää juoksennella omallakin pihalla. Eli ulkonakäynti ei ole pakko, mutta haluan sitä itsekin kun olen tottunut siihen. Koira on paljon parempi asuinkumppani kuin ihminen. Olen sitäkin kokeillut. Koirassa on vikoja, mutta ne ei ole mitään sen rinnalla, mitä hyvää koira minulle antaa. Lenkkikaveri, juttujeni väsymätön kuuntelija, seurakoira, joku jota rakastaa ja josta pitää huolta. Minä tarvitsen koiran, en ihmisiä.
Tuohon hyppimiseen. Minulla on ollut monta koiraa eikä ne ole ollut mitenkään viimeisen päälle koulutettuja kukaan. Ne hyppii kyllä vieraiden päälle mutta ei koskaan minun. Yksikään koira ei ole hyppinyt minun päälleni koskaan :) Kun ollaan omalla porukalla kotona niin aikuisen koirat lähinnä nukkuu. Ei niistä ole mitään vaivaa.
Joo noi paskspussit. Voi elämän kevät. Milloin kukakin kantaa paskaa pussissa, vain siis jos joku näkee sen koiran paskantavan, sit siivotaan, muuten ei. Koiranpaskaa on kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Koiria voi kouluttaa, ihan tiedoksi. Ne voi opettaa olemaan kerjäämättä, hyppimättä, haukkumatta jne. Koirasta saa koulutettua itselleen kivan kumppanin, luottamus rakennetaan molemminpuoliseksi ja yhteiselo on upeaa.
Joo mut kaikki ei vaan osaa..
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hyppimiseen. Minulla on ollut monta koiraa eikä ne ole ollut mitenkään viimeisen päälle koulutettuja kukaan. Ne hyppii kyllä vieraiden päälle mutta ei koskaan minun. Yksikään koira ei ole hyppinyt minun päälleni koskaan :) Kun ollaan omalla porukalla kotona niin aikuisen koirat lähinnä nukkuu. Ei niistä ole mitään vaivaa.
Aikuiset koirat nukkuu, ei aikuisen!
Minä lähden ulos neljä kertaa päivässä säällä kuin säällä, en näe siinä ongelmaa, olen aina tykännyt olla ulkona säällä kuin säällä. Parempaa elämää elän koiran kanssa kuin ilman koiraa
Vierailija kirjoitti:
Joo noi paskspussit. Voi elämän kevät. Milloin kukakin kantaa paskaa pussissa, vain siis jos joku näkee sen koiran paskantavan, sit siivotaan, muuten ei. Koiranpaskaa on kaikkialla.
Minulla ei ole siitä kiinni näkeekö joku vaan siitä minne koira ulostaa. Kaikki ei ole niin epärehellisiä kuin sinä. Ihmiset jotka pitää muita aina epärehellisinä on sitä yleensä itse. Eli olet itse läpimätä ja siksi oletat samaa muista.
Koirat on parhaita. Niiden kanssa voi liikkua ja pelleillä, ne pitää seuraa ja ne voi ehdottaa inhottavaa vierasta hienovaraisesti poistumaan ja kertoa muista vaaroista.
Hyvää on juuri aloittajan listaamat asiat. Koira kävelyttää meidät kolmesti päivässä, altistaa terveellisille mikrobeille ja ylläpitää tervettä immuunijärjestelmää. Koirasta on iloa ja se lievittää stressiä. Se muokkaa elämäntapoja terveellisemmiksi ja auttaa nukkumaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitä hyvää on lasten saamisessa. Hirveä vaiva ja rahaa palaa ja silti osa siihenkin ryhtyy.
Käyvät töissä aikuisena ja maksavat eläkkeesi. Rakkisi ei ihan samaan pystyne.
Miksi valita. Minulla on kaksi lasta ja koira.
Koirien kautta olen saanut uuden harrastuksen ja sen myötä paljon uusia tuttavuuksia ja jopa ystäviä. Onhan koirassa kova hoitaminen ja vastuuta, mutta sellaista ystävyyttä ei helposti muualta löydä.
Onneksi kenenkään ei ole pakko hommata koiraa, ja jos yhtään arveluttaa, niin älä hanki! Koira ansaitsee omistajan, joka arvostaa sitä elävänä olentona ja ottaa sen tarpeet huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Koiran vanheneminen, luopuminen - niin raskaita aikoja, että en enää uutta lemmikkiä ota.
Kyllä minun jokainen koira on antanut enemmän minulle elämällään. Luopuminen on aina vaikea paikka, mutta ei koskaan ollut syy olla ottamatta uutta tulevaisuudessa.
Se auttaa liikkumaan, antaa seuraa, antaa jotain mistä huolehtia ja hoitaa, kumppanuutta minkälaista ei muualta saa, sen rapsuttelu ja läheisyys rauhoittaa. Sen kouluttaminen palkitsee, ne kaipaa ja on iloisia. Se suojeleekin vielä. Ja onhan ne sulosia. 🥰