Mitä oikeasti hyvää koiran omistamisessa on?
Itse näen vain vaivaa. Joka päivä on lähdettävä ulos 3 kertaa päivässä säällä kuin säällä, koti ja kaikki vaatteet haisee eläimelle ja joka paikka on täynnä karvoja, koira haukkuu, häiritsee ja hyppii ja joutuu olemaan kokoajan varuillaan jos paikalla on vaikka lapsia, eläinlääkärireissut maksaa, matkoille ei voi lähteä jos ei ole hoitopaikkaa.. Metsästyskoirat ja avustajakoirat ymmärrän, muuten en.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat itserakkaitten ihmisten suosiossa. Ei välitetä muista, kuin omasta likaisesta navasta, mikä haisee koiralle, kuselle ja paskalle. Karvoja lilluu joka nurkassa.
Koiraihmiset ovat saamattomia nahjuksia.
Milloin kielletään koirat kerrostaloissa.
Miksi annetaan häiritä muita kerrostalossa asuvia, kysyn vaan???
Tämä.
Nimenomaan se että sinne ulos on lähdettävä jonka seurauksena elämänlaatu paranee. Esim itse innostuin lenkkeilemään koiran avulla, kävelen yli 100km joka kuukausi ja olen päässyt normaalipainoon, olo on todella hyvä, ei ole enää koskaan esim selkä kipeä töissä, aina tosi virkeä ja hyvä olo. Ilman koiraa ei lenkkeile kuin hullut. Lisäksi puhdas koira on lähes täysin hajuton, kissakin haisee todella paljon enemmän. Kun koiran ruokinta on kunnossa koira on niin puhdas ettei sitä silittäessä jää käsiin mitään. Meidän koira talouden oven kun aukaisee. Ei tuoksu koira, vaan sellainen uuden kodin tuoksu. Robotti imuroi tottakai joka päivä.
Kun ulko-oven avaa haistaa heti koiratalouden, en pysty menemään sisään.
Koira kommunikoi koko päivän kanssani eri tavoin. Koiran kehonkieltä ja ääniä oppii lukemaan. Se osallistuu päivän askareisiin niin paljon, kun sen antaa osallistua. Se tulee viimeistään aamulla viereen ja todellakin nuolee, NAAMAN! Antaa aamupesun, joka ei ole erityisen miellyttävä, mutta se on sellaista laumakäyttäytymistä koiralta. Sitten köllötellään vierekkäin vähän aikaa, rapsutellaan ja heräillään rauhassa. Sellainen aamu on hieno aamu. Sitten lähdetään ulos, muuten ei tulisi lähdettyä ulos ja jäisi paljon luonnonihmeitä kokematta. Sitten on ruokailut ym. Riippuen työtilanteesta etä- tai lähitöitä tai sitten ei mitään töitä. Sitten on koiran iästä riippuen koirantasoista koulutusta. Tykkään tosi paljon opettaa koiralle temppuja. Siinä katsotaan miten minä löydän koiralle sopivan tavan opettaa ja koira etsii tapaa oppia. Kohtaamme jossain välissä ja silloin koira hoksaa mitä ajan takaa. Se on valtavan hienoa, että minä ihmisenä ja koira koirana pystymme löytämään yhteisen aaltopituuden, jossa kommunikoimme ymmärretysti toistemme kanssa. Koira tietysti saa huimat herkkupalkkiot. Päivän aikana tulee paljon tällaista kommunikointia eri asioiden ympärillä ja arvostan sitä. Ihmiset ovat negatiivisia kommunikoijia. mutta koiran kanssa kaikki kommunikointi on positiivista. Se tulee pyytämään mukaan leikkiin useamman kerran päivässä, tulee rapsuteltavaksi ja koira rentouttaa jo pelkällä olemuksellaan. Sitten kaikki leikkihyppelyt ja hassutukset saavat nauramaan monta kertaa päivässä. Häntä heiluu riemuissaan ja hyvä fiilis tarttuu. Eikä tarvitse olla yksin. Jos jättää oven auki ja menee vessaan, niin koira tulee vaikka sinnekin seuraksi :D Sitten harrastellaan koiramaisia harrastuksia jne. jne. On myös kivaa katsella, kun koira lenkillä tai koulutuksessa tapaa omia koiraystäviään. Kaiken kaikkiaan tykkään koiran seurasta, koirien kanssa on kiva olla. Vaivatonta, kepeää ja iloista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jutella lääkärille. Joko paha allergia tai psyykkinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat itserakkaitten ihmisten suosiossa. Ei välitetä muista, kuin omasta likaisesta navasta, mikä haisee koiralle, kuselle ja paskalle. Karvoja lilluu joka nurkassa.
Koiraihmiset ovat saamattomia nahjuksia.
Milloin kielletään koirat kerrostaloissa.
Miksi annetaan häiritä muita kerrostalossa asuvia, kysyn vaan???
Tämä.
Omiin viesteihin vastaaminen on noloa😂
Jos sinusta koira olisi tuolla tavalla pelkkä riesa, niin hyvä, ettei sinulla ole koiraa.
Toisten mielestä se kolme kertaa päivässä ulkoilu on vain hyvästä. Joillekuille koira on ystävä, jonka läsnäolo ei häiritse. Rahaa voi laittaa paljon turhempaankin kuin ystävän hyvinvointiin. On niitä, joille toisesta olennosta huolehtiminen antaa paljon. Ajan ja vaivan panostaminen tuo hyvää mieltä ja sitoo ystäviä, siis ihmistä ja koiraa, enemmän ja tiiviimmin yhteen.
On niitä, jotka yksinkertaisesti rakastavat koiria. Sinä selvästi et, joten et ymmärrä. Sinun mielipiteelläsi ei ole paljon väliä, koska jokainen koiraansa rakastava välittää siitä koirastaan paljon enemmän kuin satunnaisesta ventovieraasta ihmisestä. Usko pois.
Minulla ei edes ole koiraa, minulla on kissa. Mutta rakastan koiria silti. Ja voisin hyvin ottaa koiran, jos tämä nykyinen nelijalkainen perheenjäseneni sellaisen hyväksyisi.
Lopuksi: Koko aika ei ole yhdyssana edes taivutettuna. Koko ajan näkee tuota kummalista sanaa "kokoajan".
Olen aina tykännyt koirista, mutta exille ei ole 1-2 koiraa yleensä riittänyt vaan niitä on pitänyt olla vähintään 5-6. Siihen ravaamiset näyttelyissä, mätsäreissä, agilityssä ja muissa kissanristiäisissä. Kaikki ylimääräinen raha meni eläinlääkäreihin ja muihin ylläpitokuluihin.
Sain niin pahan yliannostuksen koko touhusta etten koiria enää elämääni halua. Ihan tavallinen koiran kanssa touhuaminen ja lenkkeily olisi riittänyt minulle. Nykyinen kumppanini ei harrasta koiria, vaan hänellä on kissa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan se että sinne ulos on lähdettävä jonka seurauksena elämänlaatu paranee. Esim itse innostuin lenkkeilemään koiran avulla, kävelen yli 100km joka kuukausi ja olen päässyt normaalipainoon, olo on todella hyvä, ei ole enää koskaan esim selkä kipeä töissä, aina tosi virkeä ja hyvä olo. Ilman koiraa ei lenkkeile kuin hullut. Lisäksi puhdas koira on lähes täysin hajuton, kissakin haisee todella paljon enemmän. Kun koiran ruokinta on kunnossa koira on niin puhdas ettei sitä silittäessä jää käsiin mitään. Meidän koira talouden oven kun aukaisee. Ei tuoksu koira, vaan sellainen uuden kodin tuoksu. Robotti imuroi tottakai joka päivä.
"Kävelen yli 100km joka kuukausi", "ilman koiraa ei lenkkeile kuin hullut"
Terveiset kissalliselta koiria rakastavalta ihmiseltä, joka on ilmeisesti hullu. Kävelen joka kuukausi 200 - 300 km. Ja ilman sitä koiraa. Kyllä hyvin mahtuisi koira tuohon viereeni, saisi samalla ihan hyvät lenkkimatkat minun kanssani.
Soisi meitä hulluja olevan enemmänkin, jotka ilman koiraakin lenkkeilevät.
AP on kai eilen syntynyt, kun ei tiedä, että ihmiset tykkää eri asioista.
Kiinnostaisi, mihin "järkevämpiin" asioihin hän kuluttaa aikansa, energiansa ja rahansa.
Itselläni oli joskus kolmekymppisenä kaksi koiraa. Eniten kärsin:
- ulkoilulenkit 1) toisten koiraihmisten idioottimaiset puheet nimestä ja iästä rodusta, aina ttu samat jorinat, oli aivot räjähtää pellolle. Välttelin lähinnä muita koiraihmisiä, en koiria.
- ulkoilulenkit 2) aina mentävä, säällä kuin säällä, tilanteessa kuin tilanteessa
- ulkoilulenkit 3) koira ei todellakaan siis osaa edes pissata ilman ihmisen uhrauksia ja apua, sitä on vaikea käsittää - kissa sentään selviää joskus jos töiden jälkeen päätän poiketa päivän piristykseksi vaikkapa taidenäyttelyyn tai museoon , ei, koiran pissarakko ei siitä selviä
- ulkoilulenkit 4) niiden paskapussien raahaaminen. Hirveä haju ja kuvottavaa kaivaa niitä ripuliläjiä jostain ruohikon seasta
- ulkoilulenkit 5) koiranomistajana se liikunta oli aina sitä samaa narun perässä kävelyä. Itse olisin tykännyt vaihtuvista jumpista, zumbatunneista tms. Mutta ei. Kun et jaksa. Kun kaksi keskikokoista-isoa koiraa vaativat kuitenkin sen liikunnan joka päivä. Jos olisin harrastanut JOTAKIN MUUTAKIN LIIKUNTAA, en olisi enää ehtinyt opiskella/ lukea/ harrastaa mitään luovaa, käsitöitä tms. AINa vaan sitä samaa iänikuista lenkkeilyä
Ikinä en enää ota koiraa. Rakastin niitä omiani kyllä, kuolivat aikanaan. Tykkään väliin nytkin jutella vastaantuleville koirille, jopa koiraihmisille (!) nyt, kun mun ei enää tarvitse sietää sitä rallia ja samoja puheenaiheita joka päivä.
Kissoja mulla on tuon kokemukseni jälkeen ollut jo 20 vuotta aina pari kerrallaan. Paljon helpompaa on oma elämä, ja saman määrän rakkautta ja hellyyttä saan kisuleiltanikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai sitten tuo edellinen ei vaan tykkää kusen ja paskan hajusta niin paljon, että viihtyisi siellä kauempaa kuin julkisessa vessassakaan.
On joku jolle lässyttää, kun puolisokin on ymmärtänyt lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai sitten tuo edellinen ei vaan tykkää kusen ja paskan hajusta niin paljon, että viihtyisi siellä kauempaa kuin julkisessa vessassakaan.
Kannattaa jutella lääkärille. Selvästi psyykkinen ongelma kun on aistiharhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeasti niin, että koiranomistajat eivät itse haista asuntonsa löyhkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeasti niin, että koiranomistajat eivät itse haista asuntonsa löyhkää?
Koirataloudessa ei löyhkää ellei ole vanha koira jolla hoitamattomana hampaat. Mutta kannattaa tosiaan jutella lääkärille noista aistiharhoista. PS. Minulla ei koiraa eikä löyhkää koiran omistajien asunnoissa. Kissa talouksissa joskus haiseen jätökset.
Mä hommasin koiran just sen takia, että kävisin ulkona edes sen kolme kertaa päivässä. Ja onhan tuosta seuraa, aika kiva iltasella makoilla sohvassa ja kattella telkkua koira siinä kainalossa. Kun on ystäviä niin hoitopaikkakin onnistuu ihan helposti reissujen ajaksi, meillä koira käy tuttavilla kylässä ihan ilman meitäkin ja vaikka ollaan itse kotosalla:)
Koirani ovat olleet moneksi kuten lemmikki, harrastuskaveri, suojelija, paimen, laumanvartija, ystävä, perheenjäsen jne. 7 koiraa omistanut, mukana myös kissat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirataloudessa ei löyhkää ellei ole vanha koira jolla hoitamattomana hampaat. Mutta kannattaa tosiaan jutella lääkärille noista aistiharhoista. PS
Kiitos vinkistä. Kävin lääkärillä. Lääkäri oli sitä mieltä, että koiratalouksissa löyhkää.
Mikä sinut saa "ymmärtämään" metsästyskoirat? Ehkä kaltoinkohdelluin tapa pitää eläintä. Käytetään epäinhimillisellä tavalla ajamaan luonnon eläimiä, täysin härskisti ja piittaamattomasti. Jos saaliseläin t.appaa koiran tai omistaja vain ampuu sen kylmästi metsästystilanteessa, niin kukaan ei välitä. Paitsi että siitä saadaan propagandaotsikoita lehtiin, miten "vaarallisia" eläimiä luonnossa on. Kun metsästyskoira ikääntyy, omistaja ampuu sen aivan härskisti. Niin mikä tuossa saa sinulta ymmärrystä?