Mitä oikeasti hyvää koiran omistamisessa on?
Itse näen vain vaivaa. Joka päivä on lähdettävä ulos 3 kertaa päivässä säällä kuin säällä, koti ja kaikki vaatteet haisee eläimelle ja joka paikka on täynnä karvoja, koira haukkuu, häiritsee ja hyppii ja joutuu olemaan kokoajan varuillaan jos paikalla on vaikka lapsia, eläinlääkärireissut maksaa, matkoille ei voi lähteä jos ei ole hoitopaikkaa.. Metsästyskoirat ja avustajakoirat ymmärrän, muuten en.
Kommentit (80)
Mikäli täytyy asiaa tällaisella roskapalstalla kysyä, niin annan hyvän neuvon älä hanki koiraa. Selkeästi et ole niitä ihmisiä, keneltä koiran hoito onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Elävä lelu keskenkasvuisille. Ja usein saatanallinen riesa muillekin, mm. naapureille.
Kyllä kattos sellanen paukkuva ralliauto on kivempi naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Koira on naiselle väline saattaa liian helppo elämänsä sellaiseen tilaan, että siitä juuri ja juuri selviää. Tämä noudattaa naisten tarvetta tehdä elämästään mahdollisimman vaikeaa.
Miehellä metsästyskoira ja muutama muukin koiralaji on aidosti hyödyllinen.
Minulle ei ole ihan vielä selvinnyt, miksi yksikään mies hankkisi nk. seurakoiraa.
Jos naiset haluaisivat tehdä elämästään mahdollisimman vaikeaa, meillä kaikilla olisi kärttyinen mies tai pari ja puoli tusinaa tenavaa.
Ainakin mulle koirasta on se hyöty että on pakko ulkoilla. Muuten olis helppo vaan jäädä sisälle varsinkin nyt kun katsoo lämpömittaria.
Koiran kautta tutustuu ihmisiin, sekä ihan tuossa kylänraitilla että sitten muutenkin - meillä on rescue ja siihen liittyen on kaikenlaista tapahtumaa, myyjäisiä jne. mistä ei ehkä muuten tietäiskään.
Miten te jaksatte käyttää aikaa asian selittämiseen jollekin idiootille?
Ennen vanhaan koirat oli ulkona koirankopissa kesät talvet tai vahtikoirina haukkumassa vieraita tulijoita. Seurakoirat oli fifejä ja puudeleita vain kaupunkien yksinäisillä hienosto naisilla, kotikoirat oli outoja harvinaisuuksia. Ainoat koirat joita talutettiin ulkona oli sokeitten opaskoirat. Ite haluisin koiran sijasta apinan seuraeläimeksi, mutta helpompi varmaan ottaa afrikkalainen nainen tai kaksi niin saavat myös seuraa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävä lelu keskenkasvuisille. Ja usein saatanallinen riesa muillekin, mm. naapureille.
Niin lapsia vissiin tarkoitat?
Täysin käsittämätöntä että eläintä verrataan ihmiseen.
Aika monia lapsia katsellessa huomaa ettei ne ole ainakaan yhtään koiraa fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan koirat oli ulkona koirankopissa kesät talvet tai vahtikoirina haukkumassa vieraita tulijoita. Seurakoirat oli fifejä ja puudeleita vain kaupunkien yksinäisillä hienosto naisilla, kotikoirat oli outoja harvinaisuuksia. Ainoat koirat joita talutettiin ulkona oli sokeitten opaskoirat. Ite haluisin koiran sijasta apinan seuraeläimeksi, mutta helpompi varmaan ottaa afrikkalainen nainen tai kaksi niin saavat myös seuraa toisistaan.
Puudelikin on metsästyskoira.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli täytyy asiaa tällaisella roskapalstalla kysyä, niin annan hyvän neuvon älä hanki koiraa. Selkeästi et ole niitä ihmisiä, keneltä koiran hoito onnistuu.
Näinköhän tämä osaisi edes pitää koiran hengissä saati hyvinvoivana. Parempi kun jättää koirat niille, ketkä osaavat niitä hoitaa.
-Koiran ansiosta lenkkeilen joka päivä. Kuntoni on kasvanut, kuten myös lihasvoima. Olen hoikka ja energinen.
-Harrastan koirani kanssa eri lajeja. Olen joutunut haastamaan itseäni, oppimaan uutta ja käyttämään aivojani.
-Koiran kanssa lenkkeily/harrastaminen auttaa unohtamaan työpaineet ja lievittää stressiä.
-olen tutustunut uusiin ihmisiin.
-Koirasta on seuraa ja iloa rankan työpäivän jälkeen.
Tässä nyt alkuun
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan ihmiset elivät talvella kotieläinten kanssa samassa asunnossa. Eläimet toivat lämpöä kylmään pirttiin. Kanat ja pikkupossut pyörivät jaloissa talvella, että saivat lämpöä ja hevoset kengitettiin pirtissä.
Elämä on sen jälkeen muuttunut ja myös ihmisten vaatimukset. Ehkä niitä hienosto rouvia ja herroja on nyt vain enemmän. Ehkä elintaso on noussut noista ennen vanhaan ajoista.
Miksi se harmittaa sinua? Mitä sinulta puuttuu, jos muut ihmiset elävät elämäänsä tyytyväisinä omaan tapaansa?
Mulle koirat 3 kpl ja kissa 1kpl ovat perheenjäseniä, ystäviä ja myös seuraa kun ison osan vuodesta majailen yksin kaukana kaikesta. 2 koirasta on myös turvaa, ja kaikki kissoja myöden tuovat iloa elämääni ja todellakin laittavat luut liikkeelle säällä kuin säällä.
Minulle koira on todella tärkeä ystävä. Sairastan ahdistusta ja masennusta, koira rauhoittaa kun on paha olla. On aina 100% lähellä. Voin jutella koiralleni mitävain ja jos itken niin se tulee viereeni lohduttamaan. Koirani kanssa on kiva käydä lenkillä ja liikkua luonnossa. Yhdessä tutkia ja nauttia vaikka metsässä. Toisen ihmisen kanssa se menee siihen että höpötellään ja itse tykkään olla hiljaa, tarkkailla lintuja, eläimiä, kasveja.. koirani on usein myös rauhoittavana tekijänä, kun vaikka töissä pitää miettiä jotain vaativaa projektia. Otan syliin tai se on muuten vieressä.
No meidän koirasta taisi ainakin olla iloa. Useamman kerran varoitti käärmeistä luonnossa liikkuessa ja kerran ihan kirjaimellisesti esti astumasta päälle. Toimi "terapiakoirana" yksinäiselle sukulaisvanhukselle ja ystävän erityislapselle. Oli säännöllisesti äitini lenkkilaverina yms.. ja monet tutut oli pettyneitä jos koira ei ollut mukana kun mentiin kylään😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pienestä ne sinunkin käsityskykysi rajat tulevat vastaan sitten.
Koirat ovat itserakkaitten ihmisten suosiossa. Ei välitetä muista, kuin omasta likaisesta navasta, mikä haisee koiralle, kuselle ja paskalle. Karvoja lilluu joka nurkassa.
Koiraihmiset ovat saamattomia nahjuksia.
Milloin kielletään koirat kerrostaloissa.
Miksi annetaan häiritä muita kerrostalossa asuvia, kysyn vaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin käsittämätöntä ettei koulutettu henkilö tiedä ihmisen olevan eläin.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat itserakkaitten ihmisten suosiossa. Ei välitetä muista, kuin omasta likaisesta navasta, mikä haisee koiralle, kuselle ja paskalle. Karvoja lilluu joka nurkassa.
Koiraihmiset ovat saamattomia nahjuksia.
Milloin kielletään koirat kerrostaloissa.
Miksi annetaan häiritä muita kerrostalossa asuvia, kysyn vaan???
Aika rajusti kuvailet itseäsi mutta ulosannin perustella ihan naulan kantaan😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kouluttamattomat koirat ja kasvattamattomat kakarat ovat molemmat rasittavia
Koira on naiselle väline saattaa liian helppo elämänsä sellaiseen tilaan, että siitä juuri ja juuri selviää. Tämä noudattaa naisten tarvetta tehdä elämästään mahdollisimman vaikeaa.
Miehellä metsästyskoira ja muutama muukin koiralaji on aidosti hyödyllinen.
Minulle ei ole ihan vielä selvinnyt, miksi yksikään mies hankkisi nk. seurakoiraa.