Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja pohjaton väsymys ja apua ei meinaa saada

Vierailija
12.02.2026 |

Vajaa kuukausi sitten kävin päivystyksessä ja siellä aloitettiin lääkitys. Toistaiseksi masennuskyselyn pisteet on vain nousseet ja väsymys on älytön.

Tekivät samalla lastensuojeluilmoituksen ja lastensuojelun asiakkuutta ei avattu, mutta perhesosiaalityöstä tehdään arvio. Kävivät kylässä ja ainoa mitä heillä oli tarjota, on kotipalvelu (koska meillä ei ole lapsien kanssa ongelmia vaan ongelma on minun väsymys ja mieliala). Kotipalvelu kävi meillä jonkin aikaa ennen joulua, mutta koin aika turhaksi kun hoitaja kävi kerran viikossa 2 tunnin ajan ja aikaa ei edes voinut valita itse.

Aloin hakemaan apua ponnekkaammin 1,5 kk sitten ja lääkäriajan sain ensi viikolle (siksi päivystyskäynti välissä, vointi huononi odottaessa). Sain ensi viikolle myös käynnin mt-palveluihin (koska olin päivystyskäynnin jälkeen sinne uudelleen yhteydessä).  Mt-palvelut toivoi että lääkäri arvioisi, onko minulla tarpeeksi voimavaroja nettiterapiaan. 

Nyt lääkäri ajattelee, että sossu hoitaa, sossu ajattelee että lääke hoitaa ja mt-palvelu että lääkäri ja sossu hoitaa minut terveeksi.

Kyllä on kiven alla avun saaminen. 

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan työntekijöiden joukosta voi myös kysyä keskusteluapua. Vaikka et kirkkoon kuuluisikaan. Luulisi, että sinne pääsisi aika nopeastikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme