Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin vierailulla kaverin pikkulapsiperheessä ja voi luoja että olen onnellinen ettei ole lapsia.

Vierailija
12.02.2026 |

Kauhea älämölö koko ajan. Mikään aikuisten keskinäinen keskustelu ei onnistunut kun keskeytyksiä tuli 20 sekunnin välein. Olin kotiin tullessani aivan puhki. En voisi kuvitellakaan samaa sirkusta joka helvetin päivä. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nykylapsi kuriton, röyhkeä, tottelematon niin ei ihme että kukaan ei niitä jaksa, minä oon sanonut lapselle että aikuiset juttelee nyt ja sinä olet hiljaa, vanhempansa eivät sitä ennen sanoneet mitään vaan antoivat lapsen jatkuvasti huutaa ja kiljua ympärillä kun yritti jutella toiselle aikuiselle, se lapsi katsoi hämmästyneenä ja rupes kiljumaan kahta kovemmin, mä tokaisin sit sille äidille että jaahas kotiinlähdön aika ja lähdin vaikka kahvit jäi juomatta , "joo joku toinen kerta" se sano samalla kun lapsi ulvoo kuin palosireeni. 

Ei meidän aikaan kun olin lapsi 90 luvun alussa tullut kysymykseen että lapset häiriköivät jatkuvasti ympärillä. 

Vierailija
22/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki lapset pidä älämölöä jatkuvasti. Ihan on saanut olla rauhassa vieraiden kanssakin kun ei lapsia ole aikuisten tylsät jutut kiinnostaneet ja lapset ovat osanneet leikkiä omia leikkejään ilman että vanhemmat tai vieraat toimisi seuraneiteinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi niille lapsille pitää kuriakin. Vanha sanonta sanoo, että lapsi saa näkyä muttei kuulua.

Miten sinä kuritat lapsiasi?

Kurin pitäminen ja kuritus taitaa olla vähän eri asia. Vinkkinä sivusta.

Vierailija
24/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Ennen oli pakko. Ei ne vanhemmat ennenkään sen enempää lapsia halunneeet kuin nykyään. Vielä 1980-luvulla lapsia nyt vain kuului tehdä,  ihan vaan jotta ei ollut outo. Vasta 1990-luvulta alkaen lapset ovat syntyneet pääasiallisesti siksi, että heidät on haluttu, ja senhän näkee mitä ikäluokkien koolle on tapahtunut.

Vierailija
25/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten älämölöä kestää paremmin kuin vieraiden. 

Vierailija
26/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset esiintyvät ja ovat rasittavia tiettyjen vieraiden kanssa. Sellaisten, joilla ei ole oikein pelisilmää ja otetta lapsiin, yleensä siis lapsettomien vieraiden kanssa. 

Annatte hymyssä suin lastenne siis olla röyhkeitä ja tottelemattomia, koska lapseton ystävä? Miks kutsuttu käymään jos kerta pakko pitää ihmeshowta noiden lasten kannustatte oikein ennen vierailua: muistakaa käyttyä holtittomasti? 

Vierailija
27/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista ole vanhemmiksi ja hyvä että aapee itse sen tiedostaa.

Vierailija
28/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvulla lapsia vielä kasvatettiin niin ettei elämä ollut mitään ihme riekkumista koko ajan. Pienetkin lapset istui nätisti kahvipöydässä ja menivät sitten leikkimään. 

Vierailija
29/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsi (luojan kiitos jo teini) ja silti olen lähinnä vahingoniloinen kun joku kertoo olevansa raskaana. Varsinkin jos perheessä on jo pieniä lapsia ennestään.

Vai kateellinen, kun lapsellasi ei ole sisaruksia?

Vierailija
30/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika oli  suloista, kouluaika ihanaa ja touhukasta,  teini-ikä mielenkiintoista ja energistä. Sitten muuttivatkin omilleen. Ja nyt aikuisina  keskustelu-, shoppailu-, kahvittelu-, keskustelukavereita. Olen onnellinen, että näitä lapsia tuli tehdyksi.

Vierailija
31/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ja lapset ovat pilanneet maailman.

Vierailija
32/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki lapset mölise, tämä oli vain 1 perhe. :)

Vierailija
33/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et ole koskaan itse ollut pikkulapsi. Miten luulet kenenkään kestäneen sinun älämölöäsi?

Ennen oli pakko. Ei ne vanhemmat ennenkään sen enempää lapsia halunneeet kuin nykyään. Vielä 1980-luvulla lapsia nyt vain kuului tehdä,  ihan vaan jotta ei ollut outo. Vasta 1990-luvulta alkaen lapset ovat syntyneet pääasiallisesti siksi, että heidät on haluttu, ja senhän näkee mitä ikäluokkien koolle on tapahtunut.

Ja nykyisin raskauden ehkäisy on tehokkaampaa, joten vahinkoraskauksia tulee vähemmän. 1970-luvulla joinain vuosina keskeytettiin joka kolmas raskaus. Siitä voi arvella moniko oli vahinko joka pidettiin.

Vierailija
34/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo mihinkään kuuluu? Ai sen takia pitäisi rakastaa lapsia että on itsekin ollut lapsi? En minä tänne pyytänyt syntyä, se oli vanhempieni tahto.

Itseasiassa sinä itse päätit syntyä tänne ja juurikin niille vanhemmille, mille synnyit. 

Vierailija
35/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit ja lapset ovat pilanneet maailman.

Ty pe rys... 

Vierailija
36/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita kun käy, niin alkaahan se esittäminen ja huomionhaku. Silti muksuille voi antaa sen hetken pari ja sitten sanoa, että nyt on aikuisten yhteinen pulina-aika, että lapset menevät omin juttuihinsa. 

Myöhemmin lapsetkin pyydetään kahvipöytää, jotain syömään yhtä aikaa, että saavat taas pulista asioistaan vuorotellen. Jälleen alkaa aikuisten hetki.

Ei niiden tarvii siinä koko ajan olla mölisenmässä. 

Vierailija
37/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan nyt toisten lapsia rakasta :D omat on rakkaita, kavereiden lapsista toki välitän ja siedän, koska tiedän että he ovat kavereille rakkaimpia.

Vierailija
38/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ikuisesti oo pieniä, haloo. Nykyään useat aikuisetkin ovat niin tol lo ja, etteivät tajua elämän kiertokulkua. 

Lapset voi kasvattaa. Kenenkään tarvitse moista möykkää kuunnella. Lapsista kasvatetaan pikku diivoja ja tyranneja. 

Vierailija
39/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi niille lapsille pitää kuriakin. Vanha sanonta sanoo, että lapsi saa näkyä muttei kuulua.

Miten sinä kuritat lapsiasi?

Kurin pitäminen ja kuritus taitaa olla vähän eri asia. Vinkkinä sivusta.

Yleensä molempia tarvitaan. Pelkkä sanominen ei useinkaan saa lasta tottelemaan.

Vierailija
40/79 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90- luvulla lapsia vielä kasvatettiin niin ettei elämä ollut mitään ihme riekkumista koko ajan. Pienetkin lapset istui nätisti kahvipöydässä ja menivät sitten leikkimään. 

Nykyään pelätään että lapsi saa traumat tai että joku tekee lasun, ja siksi ei uskalleta kasvattaa.