Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on
Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.
Meillä juurikin itse tehdyt jauhemaksapihvit katoaa, mutta maksapalakastike ei. Joten maksapihvejä teen. En kehtaa itseäni varten tehdä kastiketta. Ajattelin kuitenki maksapalakastikkeen tehdä ja kutsun pojan syömään. Toki varaan sille päivälle ruokaa myös miehelleni. Mieheni ottaa aina minut huomioon ruokaa laittaessa. Se kunnioitus on molemminpuolinen.
Aivan sama. Joka kerta kun laitan ruokaa, kysyn maistuuko myös miehelle. Jos ei, en tasan ota nokkiini. Aikuinen osaa tehdä itselleen ruokaa. Yleensä kyllä maistuu.
Fiksut aikuiset keskustelevat keskenään ruuanlaitosta ja sopivat mitä ruokaa tehdään mahdollisuuksien mukaan yhdessä. Moni mies on kiinnostunut ruuanlaitosta ja osaa tehdä sitä myös itse. Jos toinen ei pidä esimerkiksi sienistä, niin ei kai ole mitään järkeä tyrkyttää niitä ehdoin tahdoin. Jos pariskunta käy yhdessä ruokakaupassa, niin siinä vaiheessa on jo hyvä miettiä sitä useamman päivän tulevaa ruokalistaa.
Minä ainakin totuin jo lapsuuden kodissa siihen, että molemmat vanhemmat osallistuivat ruuanlaittoon, kaupassa käyntiin ja tiskaamiseen. Isäni oli mm. taitava tekemään kalakukon itsensä pyytämillä kaloilla ja käänsi heittämällä isoja muurinpohjalettuja kesämökin ulkogrillissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.
Meillä juurikin itse tehdyt jauhemaksapihvit katoaa, mutta maksapalakastike ei. Joten maksapihvejä teen. En kehtaa itseäni varten tehdä kastiketta. Ajattelin kuitenki maksapalakastikkeen tehdä ja kutsun pojan syömään. Toki varaan sille päivälle ruokaa myös miehelleni. Mieheni ottaa aina minut huomioon ruokaa laittaessa. Se kunnioitus on molemminpuolinen.
Minäkin otan kokkailuissani huomioon puolison toiveita. En mausta hänelle epämiellyttävillä mausteilla. Lisään vasta omalle lautaselleni näitä mausteita.
Narsisteilla on tapana esittää aina vaan lisää vaihtoehtoja. Sille tielle ei kannata lähteä. Kuten ketjussa jo joku mainitsikin niin neljää eri vaihtoehtoa tarjosi narsistille, eikä sittenkään kelvannut.
Siis miksi valittaa joistain metatöistä, että kaikki kaatuu toisen sukupuolen päälle, ja sitten valmistaa ruokaakin vielä siinä sivussa toisen sukupuolen mielen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ruokia miäs laittaa omalla kokkailuvuorollaan?
Tässä ketjussa ei ole kyse kokkailuvuoroista. Aloita aiheesta oma ketju.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Totta kai, jos riitaa haluaa haastaa ja määräillä, ei tarjoa mitään, mistä mies pitää.
En minä pakota aikuista ihmistä syömään yhtään mitään. Voi tehdä omat ruokansa jos minun laittama ei kelpaa. Noh, onneksi mieheni ei ole mikään rasittava nirsoilija.
Vierailija kirjoitti:
No joko syö tai sit ei. Ja sit hankkii ja valmistaa itselleen jotain muuta. Ihan on oma ongelmansa.
Ei se valikoiminen ole puolison oma ongelma, vaan vaikuttaa kaikkiin muihinkin.
Vauvapalstalla kun ollaan, pitäisi jo olla oppinut, että siitä ei hyvä seuraa, jos mies syö lapsen vanukkaat.
Minä hoidan ruokapuolen meillä 100%. Ja sitä syödään, mitä minä laitan. Joskus osuu miehen lempiruoka, joskus minun. Onneksi meillä ei valiteta ja kaikki kelpaa.
Minä teen aina ruokia joista vaimoni tykkää.
Sitten kun olen yksin niin teen niitäkin ruokia joita Vaimo ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina ruokia joista vaimoni tykkää.
Sitten kun olen yksin niin teen niitäkin ruokia joita Vaimo ei syö.
-Liiallinen kiltteys on riski parisuhteessa
Rakastumisen huumassa kumppani tuntuu täydelliseltä. Suhteen osapuolet ovat samaa mieltä kaikista asioista ja suhde tuntuu soljuvan kuin itsestään.
Helppoudessa voi kuitenkin piillä riskejä.
Stolbowin mielestä kumppanin helppous tai mutkattomuus voi tarkoittaa mukautumista toisen tarpeisiin. Helppo kumppani saattaa toisin sanoen pitää omat tarpeensa piilossa.
Sellainen on myrkkyä suhteen onnistumiselle.
Jos toinen aina mukautuu, jotta hänestä varmasti tykätään ja on kuin kiltti, aikuiskokoinen lapsi, se on minusta aika huono ennuste suhteelle.
Jossain vaiheessa helponkin kumppanin tarpeet varmasti pulpahtavat esiin, joko avoimesti tai piilotetusti. Ilmapiiri kiristyy ja riidat lisääntyvät.
Toinen on ymmällään: miten ennen niin helposta ihmisestä tuli yhtäkkiä hankala?
Vielä vaikeampaa on, ellei tyytymätön tai kiukutteleva kumppani edes tiedä mitä oikeastaan kaipaa tai sanoita tarpeitaan.-
Mieheni syö kaikkia ruokia mitä teen ja jopa muistaa kiittää ja kehua niitä. Yhdessä ollaan oltu jo 30 vuotta.
Valkosipuli ja homejuusto ovat hänen inhokkejasn ja niitä en käytä ruuanlaitossa, mutta lisään omaan annokseeni.
Me tehdään ruokalistat yhdessä, saa kumpikin lemppareitaan mukaan. Jos joku ruoka ei toista nappaa, niin katsotaan siihen sitten vaikka eilistä tilalle ja lämmittää ihan itse. Mulla on kyllä puoliso melko kaikkiruokainen, ite oon tarkempi.
Ilman muuta kuuluu, mutta jos on allerginen, niin se on sitten eri asia.
Syy nro. 75321 valita ennemmin kissa.
Ei tietenkään. Tänään halusin tehdä thai wokkia sour sweet kastikkeella, mutta tiedän, ettei mieheni söisi sitä kuin vähän silmän lumeeksi ja jäisi tietysti nälkäiseksi. Joten laitoin hänelle kärkkärinakkeja ja verilättyjä. Riisikin meni siinä samassa, kun oli punajuurisalaattia.
Meillä on yli 50vuotta vanha liitto ja olen kyllä oppinut hänen makunsa tuntemaan. Hän tykkää puuhailla tässä talon töissä eikähän sitä nyt viitsi hyvää tuulta pilata kinastelemalla pikkujutuista.
No jos aikuinen mies ei halua itse tehdä ruokaa niin silloin pitää syödä sitä mitä pöytään tuodaan. Jos kokkaa itse silloin voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Juuri näin! Kosto se on mikä pitää parisuhteen hyvässä kunnossa. Kyllä näyttää rakkaus kukoistavan, kateeksi käy.
No varmaankin siksi, että hän itse pitää niistä. Ihan kuin olisi tärkeämpää että puoliso saa mieleisiään ruokia, kuin että itse saa.