Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muka tyhjät asunnot ovat vaikeampia myydä?

Vierailija
12.02.2026 |

Näin sanotaan. Että kalustettu asunto on helpompi myydä. 

Nurinkurista. Tyhjästä tietää, missä kunnossa on, eikä tule sohvien takaa yllätyksiä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee mitä huonekaluja mahtuu eikä tarvitse arvuutella.

Ja huoneen mitat ei riitä? Jos seinä on 3m ja siihen pitää saada sohva, kun useimmissa asunnoissa on sohvalle TASAN yksi paikka, siihen menee alle 3m sohva. Ei 4,5m pitkä. 

Meillä esimerkiksi on makuuhuoneessa mittanauhan mukaan hyvin tilaa sängylle ja yöpöytäkin mahtuu molemmille puolille juuri ja juuri. Mutta sängyn reunalla on kaapisto, jossa on vetolaatikot ja ne tulevat avatessa kiinni sänkyyn. Sitä ei mittanauhalla hoksaakaan. Tai sitä, että sängyn alta ei pääse imuroimaan sängyn reunoilta vaan ainoastaan jalkapäädystä. 

Riippuu sängyn leveydestä toki tuokin.

Ja stailauksessako juuri olisi se lipasto siinä ja aukoista niitä sitten ennen ostoa?

Kovasti epäilen 

Vierailija
42/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja huoneen mitat ei riitä? Jos seinä on 3m ja siihen pitää saada sohva, kun useimmissa asunnoissa on sohvalle TASAN yksi paikka, siihen menee alle 3m sohva. Ei 4,5m pitkä. 

Meillä esimerkiksi on makuuhuoneessa mittanauhan mukaan hyvin tilaa sängylle ja yöpöytäkin mahtuu molemmille puolille juuri ja juuri. Mutta sängyn reunalla on kaapisto, jossa on vetolaatikot ja ne tulevat avatessa kiinni sänkyyn. Sitä ei mittanauhalla hoksaakaan. Tai sitä, että sängyn alta ei pääse imuroimaan sängyn reunoilta vaan ainoastaan jalkapäädystä. 

Ja stailauksessako juuri olisi se lipasto siinä ja aukoista niitä sitt

Aukoisit 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin niin että jos asunto näyttää tyhjänä hyvälle, se on hyvä, että kiintokalusteet ja pinnat itsessään on mieluisat, mutta jos ei nii  ei sitä pelasta enää huonekalutkaan eikä muukaan sisustus.

Eli kyllä sen tyhjänä jo näkee onko se kiva vai ei ole siihen omaan makuun.

Pinnat ja kiintokalusteet on ne tärkeimmät aina. Ei se sohva mikä sinne on stailattu.

Vierailija
44/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut huonokuntoisia asuntoja ja remontoinut niitä ja myynyt sitten. Olen saanut 10000 euroa voittoa jokaisesta kuudesta asunnosta. Remontoitu asunto menee kaupaksi helposti.

Ei ollut kyse remontoinnista vaan stailauksesta ja huonekaluista.

Vierailija
45/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupat ovat olleet jäässä 3 v.

Keinutuolistako tämä lähtee eteenpäin ?

Vierailija
46/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei osaa hahmottaa minkä kokoisia huoneluja sinne menee. Tyhjässä on se etu, että näkee kaiken, huonekalujen peittäneet virheet.

Täytyy sanoa, että on sitä mittanauhan kanssa tullut tarkastettua makkareita. Yksi rivari tippui listalta, kun makkariin ei olisi mahtunut pinnasänkyä normaalilevyisen sängyn kanssa, nykyisin ehtona olisi, että sinne pitäisi mennä jopa hieman leveämpi sänky yöpöytineen. Niin ja tuohon pieneen makkariin ei olisi mahtunut yöpöytää kuin toiselle puolen sänkyä.

Vierailija
47/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluiten aina tyhjänä. Näkee kunnolla sen mitä ostaa. Miten paikan kuvittelee itselle. Itse myös myyn aina tyhjänä, en ikinä halua stailattua kotia, se on niin teennäistä, oma tyylini on myös niin erikoinen joten voi karkoittaa ostajat.

Tyhjä asunto, uusi maalaus maalattavan. Alku jollekin, puhtaalta pöydältä.

Vierailija
48/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  laita heinä ruukkuun niin sit myy 

Vierailija
49/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT EPÄTOIVOISET  KIINTEISTÖ KAUPUSTELIJAT OVAT MENNEET AMERIKAN MALLIIN..NÄMÄ HUU HAA KAUPUSTELIJAT OVAT HINANNEET ASUNTOJEN HINNAT PILVIIN. TULEVISSA KAUPOISSA EN TODELLA KÄYTÄ VÄLISTÄVETÄJÄ  KAUPUSTELIJAA JETRO JA KAISAKIN VANKILASSA

Vierailija
50/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että suu auki hengittelijät eivät pysty kuvittelemaan huonekalujaan tyhjään asuntoon ja usein jumittavat johonkin seinän väriin, tapettiin tai muuhun helposti vaihdettavissa olevaan yksityiskohtaan.

Vierailija
51/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN tuota ei mittanauhalla hoksaa? Avaat ne laatikot/ kaapin ovet ja SEN JÄLKEEN laitat sen mittanauhan siihen lattialle. Aivan peruslogiikkaa. 

Vierailija
52/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja stailauksessako juuri olisi se lipasto siinä ja aukoista niitä sitt

Suomessa parisänky on yleensä 160 cm leveä. Harvemmin kapeampi, joten kyllä se paljon kertoo, jos tavallisen kokoinen parisänky ei päämakuuhuoneeseen kunnolla mahdu. Ja aika monella asuntoa ostaessa kiinteät kaapistot tulee katsottua läpi. Muuten huone on kyllä iso mutta vähän hassun muotoinen. 

Vierailija
53/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut huonokuntoisia asuntoja ja remontoinut niitä ja myynyt sitten. Olen saanut 10000 euroa voittoa jokaisesta kuudesta asunnosta. Remontoitu asunto menee kaupaksi helposti.

Ei ollut kyse remontoinnista vaan stailauksesta ja huonekaluista.

Remontoinnin jäljet huomataan etupäässä tyhjänä.

Vierailija
54/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa parisänky on yleensä 160 cm leveä. 

=> olen 57-vuotias, enkä muista, että minulla olisi lapsuuden jälkeen ollut kapeampaa sänkyä kuin 90 cm, eli parisänky 180 cm.

Vierailija
55/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntokauppojen pahin este on ollut pankit, jotka ovat kitsastelleet lainoituksessa.

Hallitus purkaa pankkien sääntelyä ja asuntolainoituksen esteitä lainsäädännöllä jo tänä keväänä.

Vierailija
56/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä asunto ok. Ei minua haittaa. Kunhan hahmottaa tilaa ja kunnon. En ole tosin ostaja, muuten pohdin aihetta.

Vierailija
57/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntokauppojen pahin este on ollut pankit, jotka ovat kitsastelleet lainoituksessa.

Hallitus purkaa pankkien sääntelyä ja asuntolainoituksen esteitä lainsäädännöllä jo tänä keväänä.

Ongelma lienee se, että pankit eivät anna remontointilainaa. Eli remontoidut asunnot menevät kaupaksi, mutta eivät vähän halvempi, johon pitää ottaa erikseen remonttilaina.

Vierailija
58/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa parisänky on yleensä 160 cm leveä. 

=> olen 57-vuotias, enkä muista, että minulla olisi lapsuuden jälkeen ollut kapeampaa sänkyä kuin 90 cm, eli parisänky 180 cm.

Mul on 210 leveä sänky ja hyvin mahtuu.

Vierailija
59/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ny huoneen neliöt ja mitat kertoo jo riittävän mut ollaan laiskoja ja halutaan nähdä ne kalusteet sielä jotka onkin sit eri mittaa mitä ne omat on.

Vierailija
60/60 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli yksi mökki myytävänä jossa oli sekä tyhjät kuvat sekä digitaalisesti sisustetut kuvat, niin kyllä vain ne tyhjät kuvat olivat paljon paremmat siinä kun näki tilan puhtaana kokonaan. Niistä mä tykkäsin siinä ehdottomasti.

Ilman päälle liimattuja pöytiä ja kattausta keittiössä.

En mä niitä osta. Tuo ruokapöydän kattaus kuviin on naurettavaa.

Ne fotarilla "sisustetut" kuvat on ihan vihoviimeinen juttu. Ei mitään hyötyä, ketuttaa lähinnä. Yhdestäkin kohteesta luki että olohuoneessa on vanha avotakka, jota ei ole enää käytetty, ja kuvaan oli fotoshopattu tulet takkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi