Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muka tyhjät asunnot ovat vaikeampia myydä?

Vierailija
12.02.2026 |

Näin sanotaan. Että kalustettu asunto on helpompi myydä. 

Nurinkurista. Tyhjästä tietää, missä kunnossa on, eikä tule sohvien takaa yllätyksiä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka usein näkee väitettävän, että kaupat tehdään järki- ja tarveperusteisesti, yksi suurimmista ohjaavista tekijöistä ovat yksittäisen asunnon herättämät tunteet. Tyhjä asunto koetaan helposti kylmäksi ja likaiseksi, tyhjien huoneiden kokoa on hankalampi hahmottaa vaikka seisoisi siellä keskellä huonetta.  Jos asuntonäytön jäljiltä vahvin tunnetila on epämääräinen kalseus ja mitäänsanomattomuus, ei kauppoja todennäköisesti synny vaikka asunto rakenteellisesti olisikin ns. täydellinen.

Olen parhaillaan etsimässä taloa ja en voi kyllä käsittää, miten voi olla niin bimboja ihmisiä, että tällaiset täysin pintapuoliset fiilisasiat ratkaisisivat. Kyllä se karsimisjärjestys on aika suoraviivaisesti 1) sijainti 2) neliöt 3) hinta ja korjausvelka 4) tontin koko ja hallintasuhde 4) mahd. riskirakenteet. Mutta olen kyllä huomannut, että jotkut ostavat jopa taloja ymmärtämättä oikein mistään mitään. 

Vierailija
22/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka usein näkee väitettävän, että kaupat tehdään järki- ja tarveperusteisesti, yksi suurimmista ohjaavista tekijöistä ovat yksittäisen asunnon herättämät tunteet. Tyhjä asunto koetaan helposti kylmäksi ja likaiseksi, tyhjien huoneiden kokoa on hankalampi hahmottaa vaikka seisoisi siellä keskellä huonetta.  Jos asuntonäytön jäljiltä vahvin tunnetila on epämääräinen kalseus ja mitäänsanomattomuus, ei kauppoja todennäköisesti synny vaikka asunto rakenteellisesti olisikin ns. täydellinen.

Pitää varmaan paikkansa sellaisten ostajien suhteen, jotka ei oikein itsekään tiedä mitä haluavat, vaan hurahtavat johonkin unelmahöttöön. Voisin kuvitella että valtaosa ostajista tietää mitä etsivät ja minne rahansa laittavat. Päin vastoin käytettyä asuntoa etsiessä pienet asumisen jäljet ja pintaremontin tarve antavat myös aihetta pieneen hinnasta tinkimiseen. Se on varmasti konkreettisempi ostoperuste, kuin jokin renderöimällä tehty myyntimeikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. 

Vuokralaiseni lähtivät ja asunto on nyt tyhjillään myymistä varten. Enhän nyt voi myydä asuntoa, jos siellä on vuokralainen. 

Eräs välittäjä sanoi noin ja sanoi, että hän sitten toisi huonekaluja, koska helpompi myydä. Itse en jaksa uskoa, että yksi nojatuoli ja kukka tms auttaa myyntiä. 

Vierailija
24/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Vuokralaiseni lähtivät ja asunto on nyt tyhjillään myymistä varten. Enhän nyt voi myydä asuntoa, jos siellä on vuokralainen. 

Eräs välittäjä sanoi noin ja sanoi, että hän sitten toisi huonekaluja, koska helpompi myydä. Itse en jaksa uskoa, että yksi nojatuoli ja kukka tms auttaa myyntiä. 

Just tämä. En käsitä miten ne pari sisutetta sielä oikeesti vaikuttaa yhtään mihkään.

Hölmö on se kehen vaikuttaa.

Välittäjät koittavat saada kuviinsa mukaan edes jonkun horsman, se tuntuu olevan niiden intressi siinä. Kivemmat kuvat.

Myynnin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Se on tää some aikakausi ja pintaliito kiillotetut ja lavastetut kuvat.

Vierailija
25/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yksi mökki myytävänä jossa oli sekä tyhjät kuvat sekä digitaalisesti sisustetut kuvat, niin kyllä vain ne tyhjät kuvat olivat paljon paremmat siinä kun näki tilan puhtaana kokonaan. Niistä mä tykkäsin siinä ehdottomasti.

Ilman päälle liimattuja pöytiä ja kattausta keittiössä.

En mä niitä osta. Tuo ruokapöydän kattaus kuviin on naurettavaa.

Vierailija
26/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme juuri asunnon Hesan keskustassa ja tyhjä oli! 

Hinta, sijainti ja taloyhtiö on ne ykkösasiat, onko siellä sisustus tai ei on aivan yhdentekevää.

Käyttäkää ihmiset omaa talonpoikaisjärkeä niin kaikkea ei tarvitse uskoa.

Tsemppiä 🍀

Vierailija
27/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tyhjät asunnot näyttää ankeilta ja sieluttomilta. Mittasuhteita on myöskin vaikeampi hahmottaa tyhjässä tilassa. Kalustetussa asunnossa näkee suoraan minkä kokoisia huonekaluja minnekin mahtuu ja kuinka paljon on liikkumatilaa. 

Vierailija
28/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stailaus on ku asunnon meikkaamista, eli haluatko ostaa täyden meikin kämpän etkä tiedä miltä se näyttää ilman meikkiä  vai nähdä sen suoraan heti all natural tilassa?

Siitä on kyse.

Vierailija
29/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Jos asunnossa on hyvä ja selkeä pohja ja taloyhtiössä on kaikki kunnossa, niin huonekaluilla on tuskin merkitystä. Kivempia kuvia kyllä saa huonekalujen kanssa. 

Mutta jos on yhtään epämääräisemmän kokoista huonetta, niin silloin se sänky ja yöpöydät voivat ollakin tärkeät. Koska vaikka asunto ostetaan järjellä niin kyllä ne tunneasiatkin vaikuttavat. Jos ensimmäinen ajatus on, että huone on vaikea kalustaa tai ahdas, niin siitä on vaikea päästä eroon. 

Vierailija
30/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee mitä huonekaluja mahtuu eikä tarvitse arvuutella.

Ja huoneen mitat ei riitä? Jos seinä on 3m ja siihen pitää saada sohva, kun useimmissa asunnoissa on sohvalle TASAN yksi paikka, siihen menee alle 3m sohva. Ei 4,5m pitkä. 

Vierailija
31/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maton alla on koirankusema parketti ja muuta mukavaa. Parempi tyhjänä se nähdä.

Vierailija
32/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja huoneen mitat ei riitä? Jos seinä on 3m ja siihen pitää saada sohva, kun useimmissa asunnoissa on sohvalle TASAN yksi paikka, siihen menee alle 3m sohva. Ei 4,5m pitkä. 

Itselle ne mitat riittää kyllä, niiden kanssa mallaillaan eihän ne kalusteet mitkä siel on, ole ne samat mitkä mulla sinne tulee.

Mitata pitää silti. En ymmärrä.

Vierailija
33/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Just tämä. En käsitä miten ne pari sisutetta sielä oikeesti vaikuttaa yhtään mihkään.

Välittäjät koittavat saada kuviinsa mukaan edes jonkun horsman, se tuntuu olevan niiden intressi siinä. Kivemmat kuvat.

No tähänhän toi koko homma perustuu. Hölmö saattaa myös maksaa enemmän kuin fiksu = isompi välityspalkkio. 

Vierailija
34/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

stailaaminen ilmeisesti auttaa hahmottamaan tilaa paremmin. Joillakin tuo taito on varsin automaattinen ja näkevät helposti mihin mikäkin voi mahtua, mutta ei kaikille. 

Vierailija
35/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

No tähänhän toi koko homma perustuu. Hölmö saattaa myös maksaa

Eli suurin osa ihmisistä sit vaan on hölmöjä.

Vierailija
36/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaja voi arvostaa sitä, että asunnossa on valmiiksi vuokralainen varsinkin, jos tämä on asunut jo pitempään ilman ongelmia. 

Vierailija
37/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut huonokuntoisia asuntoja ja remontoinut niitä ja myynyt sitten. Olen saanut 10000 euroa voittoa jokaisesta kuudesta asunnosta. Remontoitu asunto menee kaupaksi helposti.

Vierailija
38/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen visualisti ja pystyn hyvin laskemaan tiloja ja mittasuhteita päässäni. Värisilmä tarkka. Minua nimenomaan huonekalut HÄIRITSEVÄT noissa ilmotuksissa. Tahtoisin itse tehdä täysin tyhjiin tiloihin päässäni sisustussuunnitelmat, sehän se ilo noita talo-ilmoituksia selatessa juuri on. Jos en sitä pysty sisustuksen vuoksi tekemään, miksi muuttaisin?

Haluavatko kaikki muut muka muuttaa toisen päsmäröimään kodin onneen sisään? Jos esim vanha talo sisustettu bohosti ja itse todellakin rakastan AIDOSTI vanhaa antiikkia, kaikki boho/muka-vanha maalais-romanttinen vain ärsyttää. Pahinta ne lähikuvat :D jostain saamarin  maljakosta ja kuivatusta oljesta nurkassa, jossa ei näy MITÄÄN muuta kuin sisustus

En minä ainakaan koe, että koti pitäisi sisustaa samanlailla kuin edellinen asukas oli sisustanut, vaikka asunnon näen kalustettuna. Itseä kalusteet auttaa hahmottamaan mitä huoneuseen mahtuu

Vierailija
39/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimerkiksi on makuuhuoneessa mittanauhan mukaan hyvin tilaa sängylle ja yöpöytäkin mahtuu molemmille puolille juuri ja juuri. Mutta sängyn reunalla on kaapisto, jossa on vetolaatikot ja ne tulevat avatessa kiinni sänkyyn. Sitä ei mittanauhalla hoksaakaan. Tai sitä, että sängyn alta ei pääse imuroimaan sängyn reunoilta vaan ainoastaan jalkapäädystä. 

Vierailija
40/60 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen visualisti ja pystyn hyvin laskemaan tiloja ja mittasuhteita päässäni. Värisilmä tarkka. Minua nimenomaan huonekalut HÄIRITSEVÄT noissa ilmotuksissa. 

Höpö höpö taas. Vai vielä hyvä visualisti, mutta et pysty hahmottamaan tilaa, jossa on huonekalut. :D

Näitä on kyllä ihan tutkittu, että suurin osa ihmisistä pystyy hahmottamaan tiloja paremmin, jos niissä on huonekaluja, mutta kyllähän kaikki tietää miten nämä jutut menee: Jos tutkimusten mukaan asia olisi juuri toisin päin, sinäkin huutelisit täällä, että "minä en ainakaan hahmota tilaa, jossa ei ole huonekaluja!!!"

Lapsellinenkin olet, jos parista kymmenestä kuvasti yksi ion maljakosta, ja sinua sellainen häiritsee: "voi voi, en näe sisustusta niistä muista kuvista."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä