Saan raivokohtauksia lapsilleni
Lapset eivät kuuntele, ainakaan noin viittä minuuttia kauempaa. Möly on hirveää ja melkein tauotonta (suusta tai leluista). Olen myös kai siis ääniherkistynyt ja siitä räjähdysherkillä.
Aina välillä räjähdän ja huudan lapsille. En vain pysty enää jauhamaan samaa joka viides minuutti normaalilla äänellä. Lapsia on useampi ja he ovat alle kouluikäisiä. Saman jauhamisen aiheet ovat useimmiten seuraavia: "sisällä ei juosta", "sisällä ei kiljuta", "älä ota toisen kädestä", "huutamalla et saa mitään".
Välillä kiroilen myös. Olen myös sanonut jo rumia ennusteita kuten "Miten koulussa voit pärjätä, jos täällä joka päivä saa samaa jauhaa? Ei kukaan koulussa kolmea vuotta jauha ja opeta samoja asioita."
Olen alkanut jo haaveilla, että lähden vain pois. Muutan vaikka maasta ja juon kaikki rahani jossain aurinkorannalla välittämättä sosiaalistigmoista. Mies hoidattakoot apinat vaikka siskoillaan.
... Miten saa siis apua ilman, että on heti jossain lastensuojelubisneksen kierteessä ja lapsilla ikuiset raportit muka niistä ja näistä adhd-ongelmien alkuvihjeistä? (Tuo "sairaus" ei näy missään kuvantamisissa, joissa jopa psykopatia näkyy, joten se lienee enimmäkseen ruutuherkkien lasten nykyajan ylidiagnosointia.) Miten tässä maassa kannattaa tosiaan enää edes hakea apua ilman, että on vain terveydenhoitobisneksen pyörittelykohde...?
Onko seurakunnalla sentään vielä auttamishaluja ilman orwellimaista joka nytkähdyksen raportointi- ja ylianalyysi-intoa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutamisella ja haukkumisella rikot lapsesi loppuelämäksi. Hae itsellesi apua NYT!
Pienestäpä se nykylapsi rikki menee. Ennen oli käytössä remmit ja risut ja aivan tavallisiksi kasvettiin silti.
Aika lailla tunnevammaisiksi moni kasvoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutamisella ja haukkumisella rikot lapsesi loppuelämäksi. Hae itsellesi apua NYT!
Pienestäpä se nykylapsi rikki menee. Ennen oli käytössä remmit ja risut ja aivan tavallisiksi kasvettiin silti.
Mikä nyt sitten on tavallinen? Ei lapsille tarvitse saada raivokohtauksia, eikä se ole mitenkään tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin sen juoksijan jotenkin kiinni niin ettei pääse juoksemaan, kiljujan johonkin virikkeettömään paikkaan arestiin, toisen kädestä ottajalta ottaisiin kaikki kamat pois eli saisi olla ilman leluja jonkin aikaa ja kinuajalta myös kaikki ekstrat pois.
Tiedän ettei joku asiantuntijakasvattaja näistä keinoista varmaan tykkää mutta tuo on se mistä lapsi oikeasti oppii ettei tottelemattomuus kannata.
Ja jossain vaiheessa, kun kaikki on otettu pois, niin lapsi ilmoittaa, että multa et voi viedä enää kuin hengen otatko itse vai otanko itse!
Näin on pienet persut kasvatettu.
Niinhän ne rosvot oikeudessakin pyytävät elinkautista kun tuomari tyytyisi puolen vuoden ehdolliseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten näistä "ei se mitään, hyvin sä vedät" -kommenteista voi päätellä.
Onko uskonasia alkanut kiinnostaa, kun seurakunnasta kirjoitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tunnista että esim. eläkeikäiset olisivat jotenkin "tunnevammaisia" verrattuna vaikka parikymppisiin. Enemmänkin päinvastoin.
Lasteni isä on raivohuutaja ja molemmat lapset joutuneet myöhemmin käsittelemään sitä terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
On ihanaa olla yhden lapsen vanhempi. Meillä on koti jossa asuu lapsi, mutta heti kynnyksellä ei iske vastaan lapsiperhekaaos. Miksi ihmiset tekee monta lasta?
Joskus ei voi valita, montako haluaa. T: toinen kaksosten äiti
Tämä on se uusi palstahullu joka kirjoittaa pitkiä provoja, mutta ei saa niistä uskottavia. Tässä oli jo enemmän yritystä, mutta monien epäonnistumisien jälkeen tällaiset kaltaiseni HC-palstamammat tunnistavat jo kirjoitustyylistä.
Ei sillä, hyvä ja tärkeä aihe, joten kyllä tästä kelpaa jutella.
MInkä ikäisiä lapsia?
Älä sano, että kaupassa ei juosta, ei saa huutaa - vaan kaupassa kävellään, puhutaan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tunnista että esim. eläkeikäiset olisivat jotenkin "tunnevammaisia" verrattuna vaikka parikymppisiin. Enemmänkin päinvastoin.
Eivät hakeudu tarpeeksi aktiivisesti ADHD-tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin sen juoksijan jotenkin kiinni niin ettei pääse juoksemaan, kiljujan johonkin virikkeettömään paikkaan arestiin, toisen kädestä ottajalta ottaisiin kaikki kamat pois eli saisi olla ilman leluja jonkin aikaa ja kinuajalta myös kaikki ekstrat pois.
Tiedän ettei joku asiantuntijakasvattaja näistä keinoista varmaan tykkää mutta tuo on se mistä lapsi oikeasti oppii ettei tottelemattomuus kannata.
Ja jossain vaiheessa, kun kaikki on otettu pois, niin lapsi ilmoittaa, että multa et voi viedä enää kuin hengen otatko itse vai otanko itse!
Näin on pienet persut kasvatettu.
Niinhän ne rosvot oikeudessakin pyytävät elinkautista kun tuomari tyytyisi puolen vuoden ehdolliseen. :)
Onko niillä rosvoilla mahdollisuus järjestää se tuomari helkkarinmoiseen kuseen?
Siriina kirjoitti:
MInkä ikäisiä lapsia?
Älä sano, että kaupassa ei juosta, ei saa huutaa - vaan kaupassa kävellään, puhutaan normaalisti.
Harvoin tuo ei-sanasta luopuminen auttaa vaikka se onkin positiivisen pedagogiikan ydinteesejä.
Vierailija kirjoitti:
On ihanaa olla yhden lapsen vanhempi. Meillä on koti jossa asuu lapsi, mutta heti kynnyksellä ei iske vastaan lapsiperhekaaos. Miksi ihmiset tekee monta lasta?
Koska ehkä haluavat enemmän kuin yhden tai ehkis pettää. Eos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummu anoppinsa hautajaisissa nätisti talutti minut tukasta kiinni pitäen pihalle, kun koputtelin lakerikengillä edessä olevaa penkkiä enkä lopettanut. Ei tullut mitään traumaa. Toki eri asia on, jos lyödään, haukutaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se uusi palstahullu joka kirjoittaa pitkiä provoja, mutta ei saa niistä uskottavia. Tässä oli jo enemmän yritystä, mutta monien epäonnistumisien jälkeen tällaiset kaltaiseni HC-palstamammat tunnistavat jo kirjoitustyylistä.
Ei sillä, hyvä ja tärkeä aihe, joten kyllä tästä kelpaa jutella.
Tosiaan, olen jo kauan tunnistanut hänen tyylinsä. Joskus totesinkin, että hän on vähän ressukka joka haaveili kirjailijan urasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole terve.
Ap on ihan normaali ihminen. Oletko itse täydellinen?
Vaikka jokin olisikin normaalia, inhimillistä, se ei tarkoita sitä, että se olisi okei. Toki kuitenkin on ihmisiä, jotka ymmärtävät ja näkevät inhimillisyyden taustalla. Koska niin. Kukaan ihminen ei ole täydellinen.
Itse en voi sietää yhtään ylimääräistä huutajaa, raivoajaa. Sellaisten kanssa olen kasvanut. Tosin, on minullakin oma paheeni, sulkeutuneisuus, ja uskon, että ihmisille, jotka kaipaavat enemmän sanallista ja tunteellista vahvistusta, sellaisille olisin myrkkyä. Samankaltaisista ihmisistä tykkään kuin minä itse.
= hakeudu ongelmiin ja tilaa lasutädit kotiisi kyttäämään