Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.
Pelkään koko ajan, että hoidossani tulee virheitä tms.
N 50v
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta olen odottanut lähetettä labraan, toki on vaihtunut omalääkäri sen jälkeen ja en tiedä vaikka olisi vaihtunut taas
Laita terveysasemallesi viestiä, ei se muuten ilmesty ikinä. Toisaalta, jos vaivasi ei ole odotellessasi pahentunut, eikä ajanut sinua uudelleen lääkärin tykö, ei kyse varmaankaan ollut alunperinkään siitä, mikä olisi näytteillä todettu
Joo kerran jäi lähete jonnekin pöydän reunalle moneksi viikoksi ja turhaan odottelin aikaa tutkimuksiin. Siitä lähtien ei ole oikein voinut luottaa että meneekö asia eteenpäin.
Psykiatri lupasi laittaa lähetteen nettiterapiaan, ei ollut laittanut. Toisella kertaa sädehoitojen puolivälissä piti olla aika keskusteluapuun mutta sitä ei ilmoitettu minulle. Se keskusteluapu soitti missä olen kun ei näy, olin vasta matkalla joten se aika meni siihen. Ne joiden piti ilmoittaa, eivät hiiskuneet sanallakaan koko asiasta.
Erään kerran työterveydestä lähetettiin 40 km:n päähän erikoislääkärin vastaanotolle rannetta katsomaan. Perillä erikoislääkäri vaan käänsi hutiloiden rannetta ja sanoi ei tässä mitään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään kuollakseni magneettitutkimusta ja nyt pelkoni lisääntyi, kun luin Kuopiossa magneettitutkimuksessa tapahtuneesta kuolemantapauksesta.
Siinä nyt ei ole mitään pelättävää! Se on lepäämistä tai nukkumista kuulokkeet päässä pienen jylinän keskellä. Kuulokkeista soi joku radiokanava. Mä nukahdin viimeksi.
Toisilla on ahtaanpaikankammo. Lisäksi voi olla hengityksenpidätys ohjeita, joten ei voi nukkua. Ja kovista äänistä johtuen korvat soi koko loppupäivän.
Lapsesta luvattiin tehdä kiireellinen lähete psykapuolelle.
Eipä tehty. Ei löytynyt edes kirjausta asiasta.
Pääosin olen saanut ok hoitoa, mutta kerran minut kuljetettiin isompaan keskussairaalaan ambulanssilla, minut olevinaan kirjattiin sisään, mutta unohdettiin päivystyksen aulaan siirrettäessä käytävän sänkyyn odottamaan. 4h kohdalla kun siskoni joka asui paikkakunnaöla oli tullut tueksi paikalle, kävi kysymässä tilannetta, kun ei kukaan ollut käynyt katsomassa. Sitten ne siellä etsi tietoja minusta eikä löytynyt mitään ja sanottiin, että menee varmasti vielä 3-4h ennen kuin lääkäri pääsee katsomaan. Muistaakseni aamupäivällä menin sinne ja lähdin sitten pois joskus klo 19, kun ei edelleenkään kukaan ollut käynyt katsomassa. Koskaan ei tullut laskua tai kirjausta omakantaan, eli ei minua koskaan oltu kirjattu sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Multa piti testata verikokeesta sjögrenin syndrooma. Laboratoriossa tuli ilmi, että olikin määrätty tavallinen reumakoe. Soitin terveysasemalle ja lopulta selvisi, että tietokoneohjelmassa oli virhe. No, ei muuta kuin uusiksi kokeeseen mutta jäin miettimään oliko sama virhe jo aiemmin tapahtunut muidenkin kohdalla kuin minun.
Reumafaktori näyttää myös Sjögrenin sydrooman, mutta toki sen varsinaiset vasta-ainetutkimukset olisivat saattaneet olla paikallaan. Kuitenkin ko. sairaus todetaan pääasiassa oirekuvan perusteella, sehän iskee ulkoeritysrauhasiin, joitten toiminnan häiriönä ilmenee mm. silmien ja limakalvojen kuivuutta. Vaikka kyse on monioireisesta sairaudesta, verinäytteet eivät ole ensisijainen tutkimus.
Lääkäri sanoi että kipu johtuu ehkä umpilisäkkeestä ja saan itse päättää poistetaanko. Jäi vähän outo fiilis..
1. Olin saanut lähetteen leikkaukseen, mutta jotenkin tippunut jonosta. Odottelin kärsivällisesti vuoden verran leikkausta, kun ajattelin, että koronan vuoksi on tällainen tilanne. Soittaessani sairaalaan sain sitten kuulla tilanteen ja pahoittelut, asiasta tehtiin myös jonkinlainen haittatapahtumailmoitus.
2. Erästä sairauttani hoitava lääkäri ei millään ymmärrä kahden eri, hyvin samankaltaisen nimen omaavan, lääkkeen eroa. Toinen on lyhytvaikutteinen ja toinen pitkävaikutteinen. Ei siis ole vieläkään suostunut uusimaan pitkävaikutteisen lääkkeen reseptiä, koska lyhytvaikutteista on jäljellä, ja ovat hänen mukaansa täysin sama lääke. Lyhytvaikutteinen ei ole minulla ollenkaan käytössä, ollut vain lisänä kokeilussa joskus ja siitä jäänyt resepti. Mielenkiinnolla odotan, milloin suostuu ymmärtämään noiden lääkkeiden eron, että saisin reseptini vihdoin.
3. Lisäksi sitten monenmoisia kirjausvirheitä on tapahtunut, eli kirjattu ihan jotakin muuta kuin mitä olen kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi että kipu johtuu ehkä umpilisäkkeestä ja saan itse päättää poistetaanko. Jäi vähän outo fiilis..
nykyisin umppareita ei aina poisteta, vaan hoidetaan antibooteilla
minut laitettiin kotiin odottamaan muistaakseni kolmen eri antibiootin kanssa ja sillä se hoitui
On sattunut virheitä julkisella puolella, mutta niin on käynyt myös yksityisellä puolella. Yhtä kaikki kaikesta ollaan selvitty. Eikä mitään vakavaa kuitenkaan kummassakaan käynyt.
sain soiton tk:sta ja kuulin, että minulla on nyt sitten diabetes, lääkäri määrää kohta reseptit ja lisäkokeita. Tervedenhoitaja kertoi puhelimessa, että siksi sinua janottaa koko ajan, juot liikaa ja siksi käyt yölläkin pissalla, että nyt se syy löytyi, eikös ole hyvä juttu. Kerroin hänelle sitten, että minua ei kylläkään janota koko ajan, enkä koe 1,5 litran kokonasivesimäärää vuorokaudessa liiallisena, enkä käy yöllä pissalla. Kerroin myös katsoneeni itsekin veriarvoni omakannasta eikä niiden mukaan minulta tutkittu edes diabetestä.
Terveydenhoitaja selitti, että niitä kokeita voi olla maallikon vaikea tulkita, kun tämä terveydenhoidon maailma vaatii kuitenkin koulutusta ja tarkkuutta, maallikot vain luulee osaavansa.
Purin kieltäni, en viitsinyt sanoa hänelle, että olen kyllä itsekin alalla, että ei voi ihan maallikkona pitää. Koitin välttää kysymästä, että arvonnastako olet ammattipaperisi saanut. Vähän aikaa muutamien kysymysten jälkeen terveydenhoitaja kysyi minulta nimeäni ja totesi, että "hups, katsoin väärän potilaan tietoja, hehheh, näitä ohjelmia on niin vaikea käyttää, hekoheko. Laitankin tästä lääkärille viestiä, että ei kirjoittele minulle mitään reseptejä tai lisätutkimuksia.
Olen jatkossa varmistanut kyllä etten joudu saman terveydenhoitajan potilaaksi.
Eturauhastutkimus, lääkäri unohti liukkarin ja työns sormen ahteriin ihan silleen.
Ylilääkäri vielä, et sattuuhan sitä. Ja sattu
Muuta ei ole sattunut kuin se, kun jouduin käymään keuhkokuumeen takia kolme kertaa vuorokaudessa antibioottitiputuksessa. Yhtenä iltana päivystyksessä oli ruuhkaa ja minulle laitettiin tippa vähän vaille kymmenen. Olin jossain takahuoneessa, tippa oli kesken ja valot sammui. Karjuin minkä jaksoin, onneksi kuului aulaan, josta joku tuli ihmettelemään mitä minä siellä pimeässä yksin istun.
Jalkavamma oli tullut ja minut laitettiin vahingossa kolmosjonoon leikkausta odottamaan. Olin nuori, joten ei ollut mitään käsitystä mistään jonoista, mutta kun olin kaksi kuukautta linkannut jalkani kanssa, niin mummoni käski minua soittamaan sairaalaan ja kyselemään missä vaiheessa jonoa olen menossa. Hoitaja otti kysymykseni vastaan ja kohta ylilääkäri soitti ja pahoitteli, että minut oli laitettu vahingossa väärään jonoon, että olisi pitänyt leikata kolmen, maksimissaan neljän viikon sisällä. Leikkaus oli sitten siitä noin kahden päivän päästä.