Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vierailija
11.02.2026 |

Pelkään koko ajan, että hoidossani tulee virheitä tms.

N 50v

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vaihtoehdot

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdettiin ilmoittaa magneettikuvauksen tuloksista, neljäntenä päivänä aloin itse soitella perään ja sitten pompoteltiin puhelimessa osastolta toiselle kun asia ei tuntunut kuuluvan kellekään koska olin alunperin tullut päivystyksen kautta. Vihdoin löytyi puhelimen päähän sh joka otti asiani hoitaakseen ja siitä eteenpäin sain kyllä oikein hyvää hoitoa. 

Vierailija
62/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelleni tehtiin lähete lonkkien tutkimiseen kun hän oli vastasyntynyt. Minulle sanottiin, että aika jorviin tulee postissa. Kuuden viikon kohdalla muistin asian, ja soitin ja kyselin. Lähete ei ollut mennyt. 

Hänen olisi pitänyt olla viikon sisällä tutkimuksessa. Hän oli kuusi viikkoa vanha ja löytyi molemminpuolinen luksaatio. Lääkäri sanoi, että toivottavasti hoito auttaa, vaikka hän on jo niin iso. 

Kuusi viikkoa lonkkalastassa ja saatiin kyllä korjattua onneksi. Ja onneksi lähdin kyselemään. En tiennyt, että ajan piti tulla heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin ekaa lastani. Synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden takia. 6 h päästä vaihtui lääkäri, joka totesi heti: yllätysperätila. Sektio.

Vierailija
64/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli niin iso viive diagnoosissa että jalat ja kädet menivät kuolioon, elän amputointien kanssa.

Siis kai tää nyt oli höpöhöpöä?! 

Vierailija
65/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen synnytyksessä huoneessa olevalla tietokoneen näytöllä näkyi pitkään jonkun muun tiedot. Ei sinänsä mitään vaarallista, mutta kai nyt kätilön pitäisi edes synnyttäjän etunimi muistaa. Mieheni lopulta huomasi asian ja kätilö etsi minun tiedot siihen ruudulle.

Vierailija
66/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli leikkauksessa ja hoitaja lupasi soittaa, kun leikkaus on ohi. Olin tiukasti puhelimen vieressä ja odotin soittoa, mutta sitä ei kuulunut. Kyselin lopulta itse lopulta asiasta. Hoitaja väitti kiven kovaan , että oli soittanut. En tiedä kenelle oli soittanut, mutta ei ainakaan minulle.

Vierailija
67/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hoidossani on tullut joskus sekaannus, kun asioita on hoitanut ulkolaistaustainen, huonosti kieltä osaava hoitaja.  

Vierailija
68/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun syöpähoidot viivästyivät usealla kuukaudella terkkarilääkärin mokan vuoksi. Kantelut ja potilasvahinkoilmoitukset on tehty. Sylettää tällaisten lääkäreiden palkan maksu verorahoista, ja potilasvahinkokorvauksetkin tulee käytännössä veronmaksajille eikä tunarille itselleen. Mitään kunnollista vastuuta ei kanneta.

Ei kannetakaan. Suomessa KUOLEE 700-1700 henkilöä. VUODESSA hoitovirheisiin. Yhden arvion mukaan 4 henkilöä JOKA PÄIVÄ. Käsi ylös, jos kukaan on lukenut uutista, että lääkäri olisi saanut vankeutta tai merkittävän vahingonkorvausvelvoitteen. Minä en ole. Siis jopa 17 000 henkilöä kymmenessä vuodessa puoskarointiin. Joo, ja "maailman paras terveydenhuolto"-mantraa toitotettu kuin jotain saatanan loitsua.

Tuon verran kuolee. Paljon enemmän sairastuu vakavammin/kroonisesti, vammautuu, ja menettää työkyvyn/itsenäisen toimintakyvyn.

Vierailija
69/97 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli niin iso viive diagnoosissa että jalat ja kädet menivät kuolioon, elän amputointien kanssa.

Siis kai tää nyt oli höpöhöpöä?! 

Kai olet vain sinisilmäinen.

Vierailija
70/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli hoitoputkessa adhd-autismin takia. Lääkäri kirjasi että seuraavaksi tarvitaan kierros psykologilla ja sen jälkeen hän kirjoittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon.

Meni reilusti yli vuosi, eikä psykologia kuulunut, eikä hoitoa siis järjestynyt.

Kyselin perään ja sanottiin että "ne psykologit on kauhean varattuja, ei ole löytynyt". Itse arvelen että asia oli vaan unohtunut eikä kukaan tosiasiassa ole mitään asian eteen tehnyt?

Kysyin asiaa AVI:lta, siellä sanottiin että jos julkinen puoli ei saa psykologia järjestettyä, sen tulee hankkia se yksityiseltä eikä raha saa olla hoidolle este koska hoitotakuuajat ovat paukkuneet reilusti.

Psykologia ei silti julkisen puolen mukaan löytynyt, mutta kummasti itse kun soitin Mehiläiseen, sain 5 kerran putken alkaen seuraavasta maanantaista.

Rahaa tähän meni 1500€, mutta kannatti koska saatiin lapsen hoito jatkumaan ja sittemmin päästiin erikoissairaanhoitoon.

Laitoin tästä kulusta korvausvaatimuksen julkiselle, joka hylättiin. Vastaus oli "ei tässä ole mitään väärää tapahtunut, lapsihan sai lopulta hoitoa niin kaikki on hyvin". 

Hieno systeemi että julkinen voi olla järjestämättä hoitoa ja taputella itseään selkään onnistumisen merkiksi kun asiakas on itse maksanut ja järjestänyt osan hoidosta yksityisellä 🤣

Vierailija
71/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on tullut terveyskeskuslääkärin lähete erikoisaairaanhoidosta bumerangina takaisin saatesanoilla "tarvitsee täydentäviä tietoja asioista x, y,z,å,ä,ö ja lisäksi a, b,c,d, kohdat täytettävä.

Lääkärin kirjoittaman lähetteen sisältö on ollut luokkaa:

"Lapsi sqiras tarvitse hoito mina ei voi täällä tehda sitta".

Olen varmaan rasisti kun oletan että syynä tähän oli lääkärin sukunimi joka oli tyyliin: aboamadaboasuleimanoglu

Vierailija
72/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen klaustrofobinen ja halusin kevyt nukutuksen kun menin olkapäätä kuvauttamaan yksityiselle magneettiin. Lääkäri tuuttasi lisää unilääkettä kun huomasi etten liikkunut, eikä tarkkaillut että hengitänkö ollenkaan. Noh, se oli viimeinen reissu se. Enää ei kolota missään.

T. Keski- ikäinen mies

Vierailija
73/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoitajat kieltäytyivät viemästä mua päivystykseen, kun mulla oli sisäinen verenvuoto ja taju lähti julkisella paikalla. 

Erinäisten käänteiden jälkeen päädyin naistenklinikalle kahdeksi viikoksi vuodepotilaaksi, eli ei mikään pikkuharmi.

Vierailija
74/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään kuollakseni magneettitutkimusta ja nyt pelkoni lisääntyi, kun luin Kuopiossa magneettitutkimuksessa tapahtuneesta kuolemantapauksesta. 

Siinä nyt ei ole mitään pelättävää! Se on lepäämistä tai nukkumista kuulokkeet päässä pienen jylinän keskellä. Kuulokkeista soi joku radiokanava. Mä nukahdin viimeksi.

Vierailija
75/97 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään kuollakseni magneettitutkimusta ja nyt pelkoni lisääntyi, kun luin Kuopiossa magneettitutkimuksessa tapahtuneesta kuolemantapauksesta. 

Siinä nyt ei ole mitään pelättävää! Se on lepäämistä tai nukkumista kuulokkeet päässä pienen jylinän keskellä. Kuulokkeista soi joku radiokanava. Mä nukahdin viimeksi.

Ei taksikyydissäkään ole mitään pelättävää, mäkin nukahdin jostain syystä viime kerralla ja heräsin useamman herrasmiehen syleilyssä itähelsingissä.

N22

Vierailija
76/97 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oli leikkauksessa ja hoitaja lupasi soittaa, kun leikkaus on ohi. Olin tiukasti puhelimen vieressä ja odotin soittoa, mutta sitä ei kuulunut. Kyselin lopulta itse lopulta asiasta. Hoitaja väitti kiven kovaan , että oli soittanut. En tiedä kenelle oli soittanut, mutta ei ainakaan minulle.

Tyttäreni oli leikkauksessa ja hoitajan piti ilmoittaa minulle, koska saan mennä lapseni luokse. Odotin pitkään soittoa, mutta sitä ei tullut. Lopulta härissäni menin osastolle. Ilmeni, että hoitaja oli yrittänyt saada minua kiinni väärästä numerosta. Hoitaja oli ulkolaistaustainen ja kielivaikeuksien takia hänellä oli virheellinen numero.

Vierailija
77/97 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustuloksia on pitänyt itse tiedustella, kun hoitohenkilökunta ei ole soittanut vaikka on luvannut.

Vierailija
78/97 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani menetti jalkansa, kun polven tähystysleikkauksen jälkeen hän sai sairaalabakteerin. Jalka ei tullut koskaan kuntoon.

Se olisikin ollut jotakin, jos jalka olisi tullut sen jälkeen kuntoon, kun tuttavasi menetti sen.

Vierailija
79/97 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani menetti jalkansa, kun polven tähystysleikkauksen jälkeen hän sai sairaalabakteerin. Jalka ei tullut koskaan kuntoon.

Se olisikin ollut jotakin, jos jalka olisi tullut sen jälkeen kuntoon, kun tuttavasi menetti sen.

???

Vierailija
80/97 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkärit on niin itsekkäitä, että he eivät myönnä, jos tekevät virheen.

tämä ei ole pelkästään lääkärien ongelma vaan suomalainen kansansairaus. 

Asuin aikoinaan Jyväskylässä ja työhommien vuoksi asuin JVA:n vuokrakämpässä. Asukassihteeri teki silloin pari pahaa virhettä koskien valitustani asunnosta ja asumisesta, mutta ei voinut millään myöntää tehneensä virhettä.  Sain kuulla jonkun ihan höpöhöpöselityksen ja asia yritettiin kääntää minun viakseni ja muutenkin sitä vähäteltiin. Kun aloin laittaa tiukempaa vaatimusta, asukassihteeri ilmoitti ettei suostu keskustelemaan asiasta enää kanssani eikä vestini tulisi enää perille (ja huom: en käyttäytynyt asiattomasti enkä käyttänyt asiatonta kieltä, halusin vain hänen myöntävän tehneensä virheen ja korjaavansa sen). Vein asian sitten ylemmälle taholle, mutta sittenkään ei vieläkään voinut millään asukassihteeri myöntää olleensa väärässä eikä pyytänyt anteeksi aiheuttamaansa vaivaa. No.. sainpahan nähdä että  hyvä asiakaspalvelu on yhtä todellinen ilmiö kuin yksisarvisten olemassaolo.  

Tuon jälkeen mietin, että miten vaikeaa ihmisille on sanoa, että "anteeksi, olin väärässä, korjaan toimintaani ja asia korjataan/hoidetaan". Itselle ainakin on ihan normaalia sellainen ajatus, että jokainen voi tehdä (ja tekee) virheitä ja jos siitä (vaikka olisi tahatonkin virhe) tulee toiselle haittaa, niin ihan suoraselkäisesti häneltä pyydetään anteeksi. Se on tapa, jolla voidaan ylläpitää turvallista tilaa kaikille ja näyttää konkreettisesti toiselle, että on pahoillaan. Sitten toinen voi ottaa anteeksipyynnön vastaan ja saa näin tietää ja tuntea, että asia oikeasti oli van vahinko tai johtui tietämättömyydestä eikä esm. tahallisesta välipitämättömyydestä/pärstäkertoimesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme