Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vierailija
11.02.2026 |

Pelkään koko ajan, että hoidossani tulee virheitä tms.

N 50v

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vaihtoehdot

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun syöpähoidot viivästyivät usealla kuukaudella terkkarilääkärin mokan vuoksi. Kantelut ja potilasvahinkoilmoitukset on tehty. Sylettää tällaisten lääkäreiden palkan maksu verorahoista, ja potilasvahinkokorvauksetkin tulee käytännössä veronmaksajille eikä tunarille itselleen. Mitään kunnollista vastuuta ei kanneta.

ei niin, itse olen nyt odottanut 20 vuotta, että hoidettaisiin. Olen työkyvytön, mutta haluan että hoidetaan. Jos en sitten saa itseäni kuntoon, niin sitten työkyvyttömyyseläke. Tää on yhtä tappelua Kelan ja työkkärin ynnä muiden tahojen kanssa, että saisin nuo ainakin niskastani pois.

Vierailija
22/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:n yleislääkäri unohtanut(?) laitttaa lähetteen eteen päin silmälääkärille. Odottelin n. 6 kk huononäköisenä, että pääsen silmälääkärin lähetteellä kaihileikkaukseen - joskus tulevaisuudessa. Lopulta kyselin lähetteen ja silmälääkäriajan perään. Kas, lähetettä ei ollut tullut ollenkaan. Tällä välin näkökykyni oli heikentynyt alle ajokortin riskirajan, ja menin yksityiselle & saman tien kaihileikkaukseen. Maksoi minulle 1500€ julkisen n. 150€:n asemasta. 

Toisen kerran päivystänyt hammaslääkäri laittoi lähetteen erikoishammaslääkärille. Siitä alkoi kova köydenveto, pääsenkö lainkaan ehl hoitoon.  Ensin ylihammaslääkäri peruutti lähetteen ja väitti, ettei minulla ole oikeutta hoitoon. Hankin dokumentit ja tein muistutuksen, jolloin hoito oli pakko myöntää. Sitten alkoi jarrutus ja kampitus, etten saisi vastaanottoaikaa. Taas kirjallinen muistutus ja oli pakko antaa aika ehl:lle. Hva sai pelattua aikaa niin, että ehl ajat siirtyivät seuraavan vuoden puolelle, heti tammikuussa tosin. Näin maksan täysimääräisesti hoidon, joka olisi edellisessä joulukuussa ollut minulle tåysin maksuton, koska maksukatto ylittyi jo aiemmin.

Kaikki tämä kiusanteko on ollut täysin tahallista.  

Kanta-merkinnät puhuvat puolestaan; muutama hl on valehdellut ja puhunut soopaa.

Olen tehnyt hammashoidon epäämisestä/jarrutuksesta myös potilasvahinkoilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri uusi minulle reseptin silmälaseihin. Kun sain uudet lasit, en nähnyt niillä ja silmiänikieveli, kun ne olivat päässäni. Tämä silmälääkäri vain röyhkeästi vätti, että ne on sovittava, kun hän on ne kirjoittanut. 

Menin toiselle silmälääkärille ja häm heti sanoi, että nämä lasit ovat virheelliset ja kirjoitti minulle uuden resrptin ja sain sopivat silmälasit. 

Vierailija
24/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se klassikko. Sakset unohtui vatsaan sisään. 

Vierailija
25/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lääkäri ja b-lausunto. Hän väitti kirjoittaneensa sen ja lähettäneensä kelaan, mutta eipä lähettänytkään. Kuulin myöhemmin, että hänellä oli tapana pikkasen valehdella potilaille ja kollegoilleen, että olisi tehnyt asioita.

Vierailija
26/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli niin iso viive diagnoosissa että jalat ja kädet menivät kuolioon, elän amputointien kanssa.

Ihan kauheaa! 😢

Osanottoni. 

Vierailija
27/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paljon lääkärien ja hoitajien tekemiä vieheitä jää pimentoon.

Vierailija
28/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Husin ilmeisemmin apottijärjestelmän ansiosta olen saanut vääriä päivämääriä, kerran väärät tulokset. Yksi lasku jäi kerran väliin. Tuli vain tyhjä paperi eikä ole kukaan karhuakan lähettänyt.

Vierailija
29/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Lääkäri ja b-lausunto. Hän väitti kirjoittaneensa sen ja lähettäneensä kelaan, mutta eipä lähettänytkään. Kuulin myöhemmin, että hänellä oli tapana pikkasen valehdella potilaille ja kollegoilleen, että olisi tehnyt asioita.

Tämä. Jostain syystä tämä tuntuu olevan hankala juttu. Olen pari kertaa saanut tapella tämän B lausunnon kanssa kun lääkäri ei tunnu tajuavan miten ja mihin se lähetetään. Onneksi joku sihteeri pelasti tilanteen ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
30/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ei mutta yksityisellä kyllä.

Vierailija
31/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle valehteli että soittavat takaisin. Eivät koskaan soittaneet.

Vierailija
32/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähetteen oikean munasarjan poistoon mutta HUS:ssa se oli kirjattu vasemman poistoksi. Varmistin vielä kirurgilta ennen nukutusta, että tiedätkö kumpi poistetaan. Harkitsin myös kirjoittaa mahaan "ei tämä puoli".

Vierailija
33/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä virheitä ja unohduksia näyttää tapahtuvan usein. Verenpainelääkkeet olisi pitänyt uusia. Tuli ohje että ennen ajan varausta mittailen verenpainetta ja merkitsen maisaan tietyn ajan. Hoitaja sitten ottaa yhteyttä ja varataan aika. Kukaan ei koskaan ottanut yhteyttä.

Vierailija
34/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sen pahempaa kuin että resepti jäänyt kirjoittamatta. Kerran verikokeeseen oli unohtunut laittaa lähete. 

Psykiatrinen sh laittoi useamman kerran ajanvarauskorttiini väärän päivän tai ajan. Sitten hän kehtasi väittää, että en ole sitoutunut hoitoon, koska en tule paikalle sovittuna aikana. Hän päätti lääkärin kanssa, että hoitoon sitoutumattomuuden takia käynnit lopetetaan. Tuosta on jo 20 vuotta, mutta vieläkin ottaa päähän. 

Vierailija
35/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kolosnoskopiassa. Lääkärin vastaanonotolla lekuri totesi ettei mitään vikaa. Kysyin tähystyksesen tuloksesta  ja hän ihmetteli et mikä tähystys. No tähystyksen tietoa ei hänelle tullut. Onneksi kysyin, koska siinä selvisi että sairastan colitis ulceraa.

Vierailija
36/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut. Esim. en ole vieläkään saanut lausuntoa koepaloistani, jotka otettiin jo 5.1. tänä vuonna. Postin piti tuoda lausunto parissa viikossa, mutta nyt on kulunut jo yli 5 viikkoa. Tosin lausunnon on voinut Postikin hukata. Jouduin soittamaan tutkimusyksikköön ja sain suullisesti tiedon.

Aika kurjaa pitää ihminen peloissaan syöpää odottelemassa. Onneksi mulla ei sitten ollutkaan sitä.

Vierailija
37/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk:n yleislääkäri unohtanut(?) laitttaa lähetteen eteen päin silmälääkärille. Odottelin n. 6 kk huononäköisenä, että pääsen silmälääkärin lähetteellä kaihileikkaukseen - joskus tulevaisuudessa. Lopulta kyselin lähetteen ja silmälääkäriajan perään. Kas, lähetettä ei ollut tullut ollenkaan. Tällä välin näkökykyni oli heikentynyt alle ajokortin riskirajan, ja menin yksityiselle & saman tien kaihileikkaukseen. Maksoi minulle 1500€ julkisen n. 150€:n asemasta. 

Toisen kerran päivystänyt hammaslääkäri laittoi lähetteen erikoishammaslääkärille. Siitä alkoi kova köydenveto, pääsenkö lainkaan ehl hoitoon.  Ensin ylihammaslääkäri peruutti lähetteen ja väitti, ettei minulla ole oikeutta hoitoon. Hankin dokumentit ja tein muistutuksen, jolloin hoito oli pakko myöntää. Sitten alkoi jarrutus ja kampitus, etten saisi vastaanottoaikaa. Taas kirjallinen muistutus ja oli pakko antaa aika ehl:lle. Hva sai pel

Huom! Kirjoittaja on mainio esimerkki kverulantista (ammattivalittaja). Lukekaa tutkimus! Samanlaisia ovat mm. Tampereen ammattivalittaja ja Jaana Kavonius.  Puolet virkakunnan työstä aiheutuu ammattivalittajien psyykkisten traumojen silittelystä parhain päin, eikä se edes auta vaan saattaa provosoida nämä suoltamaan lisää paskaa ja valitusta.

https://www.edilex.fi/artikkelit/100032

Vierailija
38/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut seuraavia, osa monia kertoja: 

-laboratoriolähete unohtunut, hukkareissu labraan, pahimmassa tapauksessa kovasti jännittävän lapsen kohdalla

-luvattu resepti unohtunut tehdä tai järjestelmä kaatunut tehdessä eikä huomattu ettei resepti lähtenyt

-luomenpoistohaavaan jäi liikaa kiristystä ja repesi auki

-liian rohkealla annoksella lääkkeen aloitus, pahat haitat 

- monimutkainen lähete jäänyt keskeneräiseksi ja lähettämättä ja asiaan hoksataan palata kun potilas kyselee useamman kuukauden päästä, onneksi mun potilailla ei mitään henkeä uhkaavaa, mut onhan se syvältä.

Oon itse siis se mokaileva lääkäri näissä ja noi tuli ensimietinnällä mieleen. Monta kymmentä vuotta töitä takana, pahemminkin voisi olla. Kaikkia mokiani en tietenkään edes tiedä. En työskentele sairaalassa, siellä tulisi varmaan pahempaa jälkeä. Pahoittelut kaikille noin yleisesti! 

Vierailija
39/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäri uusi minulle reseptin silmälaseihin. Kun sain uudet lasit, en nähnyt niillä ja silmiänikieveli, kun ne olivat päässäni. Tämä silmälääkäri vain röyhkeästi vätti, että ne on sovittava, kun hän on ne kirjoittanut. 

Menin toiselle silmälääkärille ja häm heti sanoi, että nämä lasit ovat virheelliset ja kirjoitti minulle uuden resrptin ja sain sopivat silmälasit. 

Muuten hyvä stoori paitsi että silmälääkäri ei valmista laseja. Ne valmistaa optikko, joten jos lasit eivät sovi, palataan optikolle reklamoimaan.

Vierailija
40/53 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohduksia ja pieniä virheitä hoitoalalla tapahtuu sekä lääkäreille että hoitajalle jatkuvasti. Onhan töissä ihmiset eikä robotit.

Välillä tällaisen pienen virheen seurauksena onkin jotain isompaa, hoito viivästyy pahasti, tulee jopa vammautumisia ja pahimmillaan kuolema. Se riski on aina olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi