Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vierailija
11.02.2026 |

Pelkään koko ajan, että hoidossani tulee virheitä tms.

N 50v

Onko teidän kohdalla sattunut virheitä julkisessa terveydenhoidossa esim. on unohdettu lähettää lähete eteenpäin.

Vaihtoehdot

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietoihin oli sotkettu toisen ihmisen tiedot. Kyllä täytyi vääntää, että tiedot korjattiin!

Vierailija
42/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän nämä kaikki erikoislääkärimammat menevät lääkäriin, mikseivät hoida itse omia vaivojaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lääkäri lupasi laittaa lähetteet labraan heti puhelun päättyessä ja kehoitti viemään lapsen heti seuraavana päivänä verikokeisiin.

No valmistelin henkisesti autistisen lapseni joka pelkää kaikkia tutkimuksia. Laitettiin emlat ja matkustettiin bussilla 1h. Vain kuullaksemme että lähetettä ei ollutkaan tehty. Kyllä ärsytti ja aika paljon.

Vierailija
44/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jättämään 2-vuotiaan lapseni sairaalaan yöksi enkä saanut jäädä hänen seurakseen, vaikka tiesin, että vieraassa paikassa hän on peloissaan ja hädissään. Asuin lähellä sairaalaa ja hoitaja lupasi soittaa ja voin tulla yöllä sairaalaan, jos lapsi valvoo ja itkee. Kun aamulla menin lapsen luokse, niin ilmeisesti lapsi oli itkenyt niin, että hänen äänensä oli mennyt. Kuului vain heikko rahina. Hoitaja ilmoitti reippaasti, että lapsi oli rauhallisesti nukkunut yön. En uskaltanut sanoa omaa mielipidettäni. Minulle jäi karmea tunne, että hoitaja valehteli. Näen asiasta vieläkin painajaisia.

Vierailija
45/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäri uusi minulle reseptin silmälaseihin. Kun sain uudet lasit, en nähnyt niillä ja silmiänikieveli, kun ne olivat päässäni. Tämä silmälääkäri vain röyhkeästi vätti, että ne on sovittava, kun hän on ne kirjoittanut. 

Menin toiselle silmälääkärille ja häm heti sanoi, että nämä lasit ovat virheelliset ja kirjoitti minulle uuden resrptin ja sain sopivat silmälasit. 

Muuten hyvä stoori paitsi että silmälääkäri ei valmista laseja. Ne valmistaa optikko, joten jos lasit eivät sovi, palataan optikolle reklamoimaan.

Optikko tekee silmälasit silmälääkärin reseptin mukaan. Elikkä virhe johtui lääkärin kirjoittamasta reseptistä.

Vierailija
46/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on puuttunut labralähete, on mut ohjattu labran sihteerille. Sihteeri on soittanut lähettävän tahon sihteerille, joka on laittaa lähetteen. Sihteeri näkee tilatut labrat koneelta. Sitten on otettu labrat. 

Vierailija
47/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään sen pahempaa kuin että resepti jäänyt kirjoittamatta. Kerran verikokeeseen oli unohtunut laittaa lähete. 

Psykiatrinen sh laittoi useamman kerran ajanvarauskorttiini väärän päivän tai ajan. Sitten hän kehtasi väittää, että en ole sitoutunut hoitoon, koska en tule paikalle sovittuna aikana. Hän päätti lääkärin kanssa, että hoitoon sitoutumattomuuden takia käynnit lopetetaan. Tuosta on jo 20 vuotta, mutta vieläkin ottaa päähän. 

Sairaanhoitaja halusi vaan päästä eroon sinusta ja keksi hyvän keinon. Itselläkin 20 vuotta sitten paha kokemus psykiatrisesta sairaanhoitajasta. Eivät itse ole kaikki täysijärkisiä.

Vierailija
48/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa piti testata verikokeesta sjögrenin syndrooma. Laboratoriossa tuli ilmi, että olikin määrätty tavallinen reumakoe. Soitin terveysasemalle ja lopulta selvisi, että tietokoneohjelmassa oli virhe. No, ei muuta kuin uusiksi kokeeseen mutta jäin miettimään oliko sama virhe jo aiemmin tapahtunut muidenkin kohdalla kuin minun.

Vierailija
49/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kävin lääkärissä sydämen rytmihäiriöiden vuoksi. Otettiin verikokeita ja ekg. Menin kuulemaan tuloksia niin lääkäri aloitti, että haluanko ensin kuulla hyvät vai huonot tulokset. Kuulemma ekg:ssa näkyi vakava sydämen vajaatoiminta ja lääkäri oli jo kysynyt keskussairaalan sydänlääkärikin, että miten voi nuoren sydän olla tällaisessa kunnossa. Sitten ne hyvät uutiset: kyseessä ei ollutkaan minun ekg:ni vaan jonkun vanhan äijän filmi oli vahingossa laitettu minun kansiooni ja minun filmissäni ei ollut mitään vikaa. Lähdin kotiin pöllämystyneenä. Miksi lääkäri kertoi minulle heidän mokastaan? Minunhan piti jatkossakin luottaa terveydenhuollon henkilökuntaan.

Vierailija
50/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä huolimattomuusvirheitä. Kävin juuri verikokeissa ja koska syön metformiinia, hoitaja itse sanoi, että täytyy testata myös B12. No, oliko se määrätyissä verikokeissa mukana, eipä tietenkään. Täytyy muistaa pyytää seuraavalla kerralla.

Vierailija
51/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sivusta, kun pieni taapero, noin 3-vuotias, itki koti-ikävää ja huonoa oloaan. Sairaanhoitaja tiuskasi lapselle, että sinä olet vain niin seuran kipeä, että saat olla yksiksesi ja hoitaja lähti pois. 

Vierailija
52/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kirjoitettu tietoihin aivan väärä, eri elimeen liittyvä aineenvaihduntasairaus, ilmeisesti tullut huti diagnoosinumeroa kirjoitettaessa.

Vierailija
53/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään sen pahempaa kuin että resepti jäänyt kirjoittamatta. Kerran verikokeeseen oli unohtunut laittaa lähete. 

Psykiatrinen sh laittoi useamman kerran ajanvarauskorttiini väärän päivän tai ajan. Sitten hän kehtasi väittää, että en ole sitoutunut hoitoon, koska en tule paikalle sovittuna aikana. Hän päätti lääkärin kanssa, että hoitoon sitoutumattomuuden takia käynnit lopetetaan. Tuosta on jo 20 vuotta, mutta vieläkin ottaa päähän. 

Sairaanhoitaja halusi vaan päästä eroon sinusta ja keksi hyvän keinon. Itselläkin 20 vuotta sitten paha kokemus psykiatrisesta sairaanhoitajasta. Eivät itse ole kaikki täysijärkisiä.

Minä olen myös saanut potilaskorttiin virheellisen ajan psykiatriselle polikalle ja mennyt vääränä päivänä lääkärin vastaanotolle.

Vierailija
54/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähete meni kyllä perille, mutta olin tippunut poliklinikan hoitojonosta vuodeksi ennen kuin hoksasivat tilanteen. 

Keskivaikea-vaikea masennus ja toimintakyvyn ongelmat olivat tuolloin vaivana, joten en pystynyt tekemään asialle mitään.

Vierailija
55/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään kuollakseni magneettitutkimusta ja nyt pelkoni lisääntyi, kun luin Kuopiossa magneettitutkimuksessa tapahtuneesta kuolemantapauksesta. 

Vierailija
56/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin magneettikuvaukseen, niin hoitaja unohti sen paniikkinapin ja kuulokkeet myös. 

Vierailija
57/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään kuollakseni magneettitutkimusta ja nyt pelkoni lisääntyi, kun luin Kuopiossa magneettitutkimuksessa tapahtuneesta kuolemantapauksesta. 

Minulla on ihan sairaanloinen pelko, että mistä tahansa vaivasta tehdään väärä diagnoosi tai hoidossa tulee hoitovirhe.

Vierailija
58/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jokunen vuosi aikaa. Kävin verikokeissa ja minulle sanottiin lääkärin soittavan tuloksista tiettynä päivänä aamupäivällä. Pidin koko päivän puhelinta vieressäni mutta soittoa ei kuulunut. Otin yhteyttä seiraavana päivänä terveysasemalle, josta luvattiin selvittää asiaa. Hoitaja soittikin takaisin jonkun ajan päästä ja sanoi lääkärin sanoneen, että kyllä hän on soittanut minulle. Hoitaja kyseli, että onko minulla käynyt vieraita, ehkä joku muu oli vastannut puheluun. No, ei ollut olin koko päivän itsekseni. Hoitaja kertoi sitten minulle tulokset, joissa ei ollut mitään maata mullistavaa. Jäin kyllä ihmettelemään, että kenelle lääkäri oikein oli muka soittanut vai oliko kenellekään. Se lääkäri lähti jonkun ajan päästä muualle niin en päässyt häneltä itseltään kysymään. 

Vierailija
59/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen sairaanhoitaja soitteli minulle säännöllisesti ja seurasi vointia...kunnes se loppui kai useiksi kuukausiksi 8-10 kk?. Sitten sain yhteydenoton, jossa kerrottiin hoitajan lopettaneen terveyssyistä (luulivat kai homman toimineen siihen asti normaalisti) ja sain uuden hoitajan.  

Uuden hoitajan kanssa soittelin ja näin useamman kuukauden, hänelläkin oli terveyshuolia. Sitten hänkin lopetti yhteydenpidon ehkä 3-4 kksi, jonka jälkeen soitettiin ja sanottiin hänen lopettaneen. Jatkossa pitää itse ottaa yhteyttä mt-poliin jos on jotain. Sairastan psykoottista masennusta ja toimintakyky ja sairauden taju on huono. Mietin vain miten huonokuntoisemmat pärjäävät, tai miten lapseni pärjäävät, jos taas sairastun psykoosiin enkä tajua sitä? 

Vierailija
60/69 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille näin

Mene labraan ei ole lähetettä kaikki hävinnyt

Aika keskusrl mene sinne. Ei täällä ole aikaa

Joo otetaan nämä kokeet.mene labraan joo ei niitä ole

Jne koko ajan jotakin uskomatonta paskaa