Työnantaja, mikset ota työtöntä töihin?
Kommentit (61)
Tyssää aina perussuomalaisuuteen 🤷
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niin että yritystuista napsaistaa aina pois kun hylkää työttömän työhakemuksen. Se motivoisi vähentämään työttömyyttä
Mistä yritystuista? Suurin osa yrityksistä ei saa mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni ja moni muukin hakee mutta, osaajia ei löydy.
Ettekö pysty perehdyttämään ketään? Pitää olla valmis osaaja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska et osaa modernia C++:aa.
Enkä ole työtön
Ap
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala ? Paljonko palkka kk ? Paikkakunta ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä paperilla mutta käytännössä 70% töistä voi suorittaa melkein kuka vain, kun näytetään alkuun ja annetaan hetki aikaa ottaa homma haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Et sä mitään osaajaa hae. Sä hest ilmaista työntekijää. Täällä sä vaan notkut.
Mee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perehdytät itse firmasi tarpeisiin osaajan.
Mulla oli töissä pari nuorta valmistuvaa, toinen valmistui ollessaan mulla töissä. Tähän nuoren työntekijän ohjaamiseen ja opettamiseen meni omaa aikaani päivässä tunti, vähintäin. Noin vuosi valmistumisen jälkeen, kun kaveri oli oppinut vähän joitain perusasioita, mutta ei missään tapauksessa ollut valmis työskentelemään itsenäisesti ilman valvontaa ja työn tarkastamista, hän ilmoitti vaihtavansa toiseen paikkaan. Ihan okei, niin pitää tehdä. Edetä urallaan. No hard feelings. Mutta, minulla ei ole mitään järkeä pitää valmistuville ihmisille mitään "kymppiluokkaa" jossa opetan heitä alalle ilman että hyödyn siitä mitään, päin vastoin käytän omaa aikaani opetuk
Kenen se ohjaaminen ja opettaminen sitten pitäisi tehdä, jos ei sinun? Mitä olisi tapahtunut jos olisit antanut työntekijälle enemmän vastuuta opetella itse?
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti kun puhutaan työttömistä tai työllistämisestä, tarkoitetaan suuria massoja, ei jotain erikoisia yksittäistapauksia.
Se, että mistä maasta joku yritys ottaa ne 2 tai 3 C++ taitajaa, se ei vaikuta työttömyystilastoihin millään tavalla.
Näitähän on vaikea saada suomeen tai pysymään suomessa, kun moni muu maa maksaa enemmän ja sitten niillä on vielä tarjolla sitä lämpimämpää ja aurinkoisempaa säätä, että täällä pitäisi melkein saada 35% olosuhdelisää.
Vierailija kirjoitti:
Tyssää aina perussuomalaisuuteen 🤷
Tämä Vassariperseilijä ei halua edes töitä. Täällä hän esiintyy persuna.
Mee töihin vassariperseilijä!
Vierailija kirjoitti:
Mutta, minulla ei ole mitään järkeä pitää valmistuville ihmisille mitään "kymppiluokkaa"
Eli ts. haluaisit laiminlyödä työturvallisuuslakia jättämällä perehdyttämättä.
Tyypillinen suomalainen työnantaja...
Kun pitäisi olla se nykyinen työpaikka merkittynä sinne CV:hen, jotta pääsee edes haastatteluun. Joillakin riittää, että on suosittelija, mutta ei silläkään haastattelua pidemmälle pääse, jos on työtön.
Ei ole nyt tarvetta tekijälle. Kesälomia tuuraamankin on tulossa tutut, jo pari kesää tehneet opiskelijat.
No pistin pari pihalle ja pari lomautettuna, itse käyn tekemässä siivouskeikkaa (ei todellakaan ole omaa osaamistani/alaani), kun jollain tän työnantajankin täytyy elää. Ja ei, en ole nähnyt niitä huikeita yritystukia, ne on varmaan maksettu jollekin väärälle tilille... Ei ketään palkata töihin, jos niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sellaista osaajaa ole olemassakaan joka hallitsee heti kaikki just sun firman spesifit hommat. Ne osaajat koulutetaan itse.
Ongelma onkin se, että ei löydy edes oppimiskykyisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on poistuva osaamisalue. Kun tekoälylle määrittelee komponentin interfacet kunnolla, se pullauttaa ulos koodin alle minuutissa. Koodari olisi käyttänyt siihen viikon.
Eli jäljelle jää ihmiselle tuo liitäntöjen speksaus. Mutta huomatkaa - tämä muutos lisää yhteiskunnan tuottavuutta, ja paljon. Jäljelle jää ongelma "miten sen ihmekoneen joka painaa rahaa tuotto jaetaan ihmisten kesken".
Mitäs sitten tapahtuu kun loppuu ne ihmiset jotka osaa tehdä nuo määritykset? Tekoäly koodaa todella hyvin kun sitä käyttää kokenut ja osaava koodaaja. Muussa tapauksessa tulee vain helvetin isoa vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan ja Kokoomus on ollut tähän myös tyytyväinen. Yrittäjät kiittää.
Vasemmistovinkuja ulisee ja valehtelee. Uli uli, vuh vuh.
"Taloyhtiöitä voi mennä konkurssiin. Kerrostaloja on monella paikkakunnalla liikaa, ei ole ostajia."
https://www.hs.fi/visio/art-2000011772999.html
Pitäisi olla muutaman vuoden työkokemus ja tehdä töitä orjapalkalla. Tai erittäin korkeasti koulutettu jota suurin osa ei työttömistä ole.