Auttakaa!!! Voiko lapseni isän tyttöystävä hakea lapseni huoltajuutta???
Kovin mustasukkainen vaimoke uhkaile sillä minua ja haukuu huonoksi äidiksi!
Kommentit (12)
mutta ei tosta vaan ja ilman sun suostumusta adoptioon tms,
lapsesi ilmeisesti asuu isänsä ja hänen naisensa luona, etä-äitejä helposti pidetään huonoina äiteinä, ja lisäksi tämä äitipuoli on ilmeisen mustasukkainen miehestä. Tosin tapausta ja taustoja lainkaan tuntematta en ala kotipsykologia leikkimään :)
Mutta pääasia, ei hän voi huoltajuutta saada sinulta, vai onko isä yksinhuoltajana? Ei silti onnistu adoptio ilman sinun suostumusta tosta vaan uhkailemalla.
Kyllä mulla tää kirjoittaminen sujuu taas näköjään...
Ei keneltäkään viedä huoltajuutta sanomalla että X on huono äiti. Yksinhuoltajuutta mies voi hakea jos todistaa että selkeästi vaikeutat lapsen asioiden hoitamista yhteishuoltajuudellasi, mutta automaattisesti yhteishuoltajuus" osasi" ei siirry äitipuolelle.
joka toinen viikonloppu isällään ollut viimeiset kuusi vuotta.
ennen huoltajuudenhakemisuhkauksia heidän tulee hakea lapsi luokseen asumaan oikeusteitse, ei tule olemaan helppoa, elleivät selkeästi näytä miksi olet epäsopiva lähivanhemmaksi. Yhteishuoltajuus voi silti jäädä vaikka lapsi luotasi pois määrättäisiinkin, riippuu toki millä perustein asuminen vaihdetaan isälle. Jos isä ei itse ole suunnitellut moista, ei äitipuoli voi yksin tehdä asialle MITÄÄN. No ehkä lastensuojeluilmoituksen, mutta..Mieti itse oletko tehnyt jotain NIIN pahaa että lapsi pois otettaisiin...
Kyllä hän voi hakea lapsen huoltajuutta, mutta tuskin tulee sitä saamaan koska lapsi asuu luonasi! Tarvitaan todella hyvät perustelut sille, että mikset sovi lapsesi huoltajaksi!
mistään lapseen liittyvästä asiasta, ja lapsi asuu vakituisesti huoltajavanhempansa ja tämän uuden kumppanin kanssa. Näitä tapauksia on tosi harvoin. Yleensä oheishuoltajuus myönnetään lapsen isovanhemmille, jos he tosiasiallisesti lasta hoitavat ja näissä tapauksissa lapsen vanhempi/vanhemmat hakevat oheishuoltajuutta yhdessä isovanhempien kanssa.
Joten: jätä tuollaiset uhkaukset omaan arvoonsa. Uusi kumppani ei varmaan edes tiedä, mistä puhuu.
uoltajuus. Yksinhuoltajuutta ei kuitenkaan ilman molempien vanhempien suostumusta määrätä kuin silloin jos toinen vanhempi on selvästi epäpätevä huoltamaan lapsiaan (ja siis todella täytyy olla rikostausta, paha päihdeongelma, lapset todistetusti laiminlyötyjä jne.).
Eli jos ex-ukkosi lähtisi lapsista taistelemaan, " pahimmillaan" hän saisi lapset asumaan luokseen niin, että teillä silti on yhteishuoltajuus, ja sinulla etävanhempana runsaat tapaamisoikeudet. Lähivanhemmuuden saaminenkin on suomen maassa miehille hieman ongelmallista, sillä äitejä suositaan siinä hommassa. Varsinkin jos lapset ovat pieniä (alle kouluikäisiä). Isälle määrätään lähivanhemmuus yleensä vain jos a)lapset sitä itse toivovat ja ovat yli 12-vuotiata tai b) äiti on taloudellisesti, henkisesti tms. SELVÄSTI vähemmän kyvykäs huoltamaan lapsia.
Exäsi uudella naisystävällä ei näihin asioihin ole mitään saumaa. Edes oheishuoltajuutta hän ei voi saada ilman sinun suostumustasi/haluasi niin kauan kun sinulla on lasten huoltajuus tai teillä on ex-miehesi kanssa se yhteisesti.
Rauhotu ja anna sen akan vouhkata. Millä hän muuten aikoisi perustella sinun " huonouttasi" äitinä? Onko hänellä todisteita lasten pahoinpitelystä, heitteillejätöstä, päihdeongelmasta tai lasten hoitamista estävästä terveydellisestä seikasta tms?
" Lähivanhemmuuden saaminenkin on suomen maassa miehille hieman ongelmallista, sillä äitejä suositaan siinä hommassa. Varsinkin jos lapset ovat pieniä (alle kouluikäisiä). Isälle määrätään lähivanhemmuus yleensä vain jos a)lapset sitä itse toivovat ja ovat yli 12-vuotiata tai b) äiti on taloudellisesti, henkisesti tms. SELVÄSTI vähemmän kyvykäs huoltamaan lapsia."
Tuttu mies kävi oikeudessa taistossa, haki 2-vuotiaan lapsen asumista pois äidin luota isän ja tämän uuden perheen luokse, oikeus määräsi lapsen muuttamaan isälle. Asian ratkaisi lopullisesti se, että isän luona lapsi sai olla kotihoidossa, äidin luona päivähoidossa. Kummallakaan ei ole henkisiä ongelmia lasten tai muidenkaan asioiden hoidossa.
Talous ei muuten vaikuta lainkaan Suomessa asumisesta päätettäessä, sanoi juristi silloin kun työtön isä haki lasta työssäkäyvältä äidiltä luokseen asumaan, lapsen etu ja hyvinvointi on se mitä punnitaan sekä kumpi on lasta enemmän hoitanut aikaisemmin.
Mutta en nyt tuossa APn esimerkissä näe mitään että lapsi pois määrättäisiin, ellei Ap tosiaan ole jollain tapaa " viallinen" muutenkin kuin mustasukkaisen äitipuolen mielestä...
...soita sosiaalivirastoon, jos haluat tarkempia neuvoja, miten SINUN kannattaisi toimia
jos lapsen isä aikoo hakea asumista tai yksinhuoltajuutta. Pelkän vaimokkeen uhkailut ei merkitse mitään. Minun mieheni lapsi asuu meillä, muutti jo reilusti alle kouluikäisenä. Mieheni sen prosessin hoiti enkä minä, vaikka olinkin alusta asti samaa mieltä että lapsi meille koska äiti oli (on edelleen) " huono äiti" . Mutta en olisi yksin voinut asialle tehdä yhtään mitään, saati ilman mieheni eli lapsen isän suostumusta =D
huoltajuutta. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.
T: Nro 10
no rauhoitu nyt, ei tod voi hakea.