Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.
Harmillisesti vanha ketju on lukittu.
Jännityksellä odotan, milloin Ollen ja Eevan vauva syntyy. Ja nimiasioista innostuneena mietin toki pienokaisen nimeä. Mahtaakohan alkaa E-kirjaimella (kun aiempien lasten nimet alkavat kirjaimilla a, e ja a).
Onnea vielä vauvasta, Olle ja Eeva, lapsi on aina lahja! <3
Ap
Kommentit (876)
Kyllä on tyhmää porukkaa ei voi muut sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me uskomme ja luotamme, että Jumala on elämän ja kuoleman herra. Hänen käsiinsä voi antaa koko elämänsä, myös lapsiasian. Minä kokisin henkilökohtaisesti epäluottamuslauseena Jumalaa kohtaan sen, että päättäisin itse milloin lapsi saa syntyä ja milloin ei.
Tuo elämän ja luotujen varjeleminen on sitten sitä, että jos tulee terveyteen liittyvää vaivaa, niin pyritään toimimaan niin, että varjellaan olemassa olevaa elämää ja terveyttä"
Sinähän päätät milloin lapsi saa syntyä kun sairauden tullen ehkäiset!!! Tajuatko miten ristiriitainen olet! Eikö tuo ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan? Etkö ihan oiekasti näe oman ajattelusi sisäistä ristiriitaa?No, en ole ehkäissyt, mutta jos lääkäri sanoisi, että voin kuolla, jos tulen raskaaksi, niin sitten joutuisin tuon päätöksen eteen.
Tiedän sellaisia, jotka päätyivät selibaattiin, tiedän sellaisia, jotka eivät menneet koskaan naimisiin terveyssyyn vuoksi ja tiedän sellaisia, jotka päätyivät ehkäisyyn.
Mikään noista ei ole minulle ongelma, enkä ymmärrä miksi se olisi ongelma sinullekaan.
Tämä ehkäisyasia ei ole meidän uskon ydin eikä keskiössä, se vaivaa vain teitä ulkopuolisia. Meikäläiset yrittävät tuollaisessa tilanteessa toimia parhaan ymmärryksensä mukaan ja luotttavat, että Jumala kyllä antaa anteeksi myös ne synnit, joita ei edes tiedä tekevänsä. Ihan kaikki synnit.
Toivottavasti kukaan ei ole oikeasti jättänyt menemättä naimisiin terveyssyyn vuoksi, jos olisi halunnut ja puolisokin olisi löytynyt, vain välttääkseen sen, ettei tarvitse käyttää ehkäisyä. Kerro minulle, että ymmärsin jotenkin väärin tuon mitä kirjoitit. Kuulostaa niin sydäntäsärkevältä, jos joku on tuohon päätynyt uskonnon oppien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyllä toteutuisi Raamatun sana: ei monta inhimillisesti viisasta, ei monta suuresta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä edustaa laadukasta argumentointia 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kor.
Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me uskomme ja luotamme, että Jumala on elämän ja kuoleman herra. Hänen käsiinsä voi antaa koko elämänsä, myös lapsiasian. Minä kokisin henkilökohtaisesti epäluottamuslauseena Jumalaa kohtaan sen, että päättäisin itse milloin lapsi saa syntyä ja milloin ei.
Tuo elämän ja luotujen varjeleminen on sitten sitä, että jos tulee terveyteen liittyvää vaivaa, niin pyritään toimimaan niin, että varjellaan olemassa olevaa elämää ja terveyttä"
Sinähän päätät milloin lapsi saa syntyä kun sairauden tullen ehkäiset!!! Tajuatko miten ristiriitainen olet! Eikö tuo ole epäluottamusta Jumalaa kohtaan? Etkö ihan oiekasti näe oman ajattelusi sisäistä ristiriitaa?No, en ole ehkäissyt, mutta jos lääkäri sanoisi, että voin kuolla, jos tulen raskaaksi, niin sitten joutuisin tuon päätöksen eteen.
Tiedän sellaisia, jotka päätyivät selibaattiin, tiedän sellaisia, jotka eivät menneet koskaan naimisiin terveyssyyn vuoksi ja tiedän sellaisia, jotka päätyivät ehkäisyyn.
Mikään noista ei ole minulle ongelma, enkä ymmärrä miksi se olisi ongelma sinullekaan.
Tämä ehkäisyasia ei ole meidän uskon ydin eikä keskiössä, se vaivaa vain teitä ulkopuolisia. Meikäläiset yrittävät tuollaisessa tilanteessa toimia parhaan ymmärryksensä mukaan ja luotttavat, että Jumala kyllä antaa anteeksi myös ne synnit, joita ei edes tiedä tekevänsä. Ihan kaikki synnit.
Toivottavasti kukaan ei ole oikeasti jättänyt menemättä naimisiin terveyssyyn vuoksi, jos olisi halunnut ja puolisokin olisi löytynyt, vain välttääkseen sen, ettei tarvitse käyttää ehkäisyä. Kerro minulle, että ymmärsin jotenkin väärin tuon mitä kirjoitit. Kuulostaa niin sydäntäsärkevältä, jos joku on tuohon päätynyt uskonnon oppien vuoksi.
Kyllä tuo särkee minunkin sydäntäni. Se nyt on heidän päätöksensä ja uskon olevan hyvin harvinainen valinta. Jokaisella parilla on tietysti oikeus valita itse (ilman muiden kauhistelya) miten toimivat. Luulen (toivon) että he menevät naimisiin sitten kun raskaus ei iän vuoksi ole enää mahdollinen.
Tyhmyys se kun johtaa niin seuraukset on mitä on.
Kun on saanut tuhansia org*smeja joutumatta koskaan olemaan raskaana niin ei tosissaan tarvitse olla katkera.👌
Vierailija kirjoitti:
Kun on saanut tuhansia org*smeja joutumatta koskaan olemaan raskaana niin ei tosissaan tarvitse olla katkera.👌
Minä taas olen äärettömän onnellinen ja kiitollinen lapsista, jotka meille on suotu <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen äärettömän onnellinen ja kiitollinen lapsista, jotka meille on suotu <3
Hyvä sulle, en tuomitse millään lailla. En vaan ole koskaan halunnut äidiksi, en edes nuorena. Jos joku muu synnyttäisi ne lapset ja hoitaisi myös enimmäkseen niin sitten voisi harkita. Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sulle, en tuomitse millään lailla. En vaan ole koskaan halunnut äidiksi, en edes nuorena. Jos joku muu synnyttäisi ne lapset ja hoitaisi myös enimmäkseen niin sitten voisi harkita. Jokainen tyylillään.
Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Mikä saa sinut seuraamaan ja kommentoimaan juuri tässä ketjussa (jossa puhutaan paljon myös lapsista)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö te ihan oikeasti ikinä näitä oppeja, siis perin pohjin? Ei taida tapahtua.
Joka viikko yleensä usean raamatunkohdan (ja saarnan) verran :) Se Raamattu on meidän oppi.
Eli sekin on pelkkää aivopesua! Eikö kannattaisi opetella ajatteleman jo itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietittekö te ihan oikeasti ikinä näitä oppeja, siis perin pohjin? Ei taida tapahtua.
Joka viikko yleensä usean raamatunkohdan (ja saarnan) verran :) Se Raamattu on meidän oppi.
Eli sekin on pelkkää aivopesua! Eikö kannattaisi opetella ajatteleman jo itse?
Tämä kommentti ei oikeastaan edes ansaitse vastausta, mutta olen kiltti ja vastaan.
Ei, minun mielestäni Raamatun lukeminen (hiljaa itsekseen tai kuuntelu ääneen luettuna) ole aivopesua. Tai jos on, niin mielelläni sillä tavalla pesen aivojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kor.
Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.
Tässä Raamatun kohdassa siis puhutaan nimenomaan vl liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Mikä saa sinut seuraamaan ja kommentoimaan juuri tässä ketjussa (jossa puhutaan paljon myös lapsista)?
Tiedän jonkin verran loppuunpalaneita ja katkeroituneita suurperheiden vanhempia ja olen erittäin kiitollinen, että osasin oikeassa iässä tehdä omia ratkaisuja.
Pelkkiä vajaaälyisiä idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kor.
Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.Tässä Raamatun kohdassa siis puhutaan nimenomaan vl liikkeestä.
Siis onkontuo huumoria kenties?
Minun lestadiolaisilla isovanhemmilla on kuusi lasta. Syntyneet vajaan kahdenkymmenen vuoden aikana. Hedelmällisyydessä on aina ollut eroja.