Suosittele talvikenkiä, jotka eivät ole liukkaat.
En tarkoita nastakenkiä, vaan siistejä esimerkiksi nilkkureita arkikäyttöön. Mikä paras merkki/malli?
Kommentit (46)
Katso sellaisia joissa on pehmeät pohjat ja hyvät "jurmut". Kova muovi on lähtökohtaisesti liukasta.
Sorelit, tosin eivät ole mielestäni kovin siistit.
Merkistä en tiedä, mutta sellaiset, joissa on kuvioidut ja pehmeät kumipohjat.
Mitä sileämmät ja kovemmat, sitä liukkaammat ne on.
Kenkäkaupan myyjillä voisi olla asiallista vinkkiä tähän.
Sievin kitkapohjaiset turvakengät. Ihan parhaat.
Mulla on jalaksen maiharit. Niillä on pysytty pystyssä jo monta monta talvea.
Pomarit ja Sievi, tehty Suomen talveen
Te oon tykänny riekerin kengistä.
Täällä oli joskus keskustelu: Kitkat vai nastat? (kengistä siis puhe eikä autonrenkaista).
Vastasin, et mulla nastakengät, mutta ne nastat niin pitkät/korkeat, et jos kauppaan vaikka menee, niin joutuu "lillitelemään" niillä. Ostin sitten kitkat, black-viikonloppuna (hurahdin), liukastelin niillä ja meinasin kaatua, muutaman kerran. Suutuspäissäni heitin ne kaappiin ... olkoot, mokomat. Jatkoin lopputalven vanhoilla Kuomilla. Oli lopulta pakko luopua niistä, kun pohjat jo halkeilivat.
Nyt sitten, kaivoin kaapista ne vanhat kitkat, - jestas, pitoa löytyy, jot hitto! Ainoa mikä niissä on, et kantapäähän saan joskus rakon/auki. Mietin sitä, miksi aina kantapäät? - Tulin siihen tulokseen, et mulla on ilmeisesti sellainen jalkaterän muoto tai iho niin ohut, että kantapäät aina aukeaa. Ja tuo "huomio" jo intistä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Pomarin Rae nilkkurit
Pomarilla on hyvät pohjat kengissä. Ei nyt nastaa vastaavaa pitoa saa, mutta tarpeeksi hyvät.
Turvakengät esim: Sievi
Tyylikkäät vai ei?
Kuomakengät ym kotimaiset.