Suosittele talvikenkiä, jotka eivät ole liukkaat.
En tarkoita nastakenkiä, vaan siistejä esimerkiksi nilkkureita arkikäyttöön. Mikä paras merkki/malli?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kuomakengät ym kotimaiset.
Kuomilla on moni kaatunut ja saanut kipsin. Minulla on itsellä ihan oikeat kitkakengät.
Vierailija kirjoitti:
Te oon tykänny riekerin kengistä.
Onko ne nehengittämättömät, mitkä hiostaa jalat märiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te oon tykänny riekerin kengistä.
Onko ne nehengittämättömät, mitkä hiostaa jalat märiksi?
Ainakin minun mustat maiharityyliset Riekerit ovat ehtaa nahkaa. Ei ole hiostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuomakengät ym kotimaiset.
Nykyisissä ei kestä pohjat. Ne ovat niitä EU-pohjia, jotka murentuvat kesäsäilytyksen aikana.
Kaksi kesää takana Kuoman naisten nilkkureilla eikä ole vielä murentuneet. Toki putsaan ne keväällä huolellisesti ja laitan laatikkoon säilöön. Olen miettinyt kannattaisiko kokeilla pyyhkäistä vaikka jotain ruokaöljyä kevyesti pohjiin kesäsäilön ajaksi niin eivät pääse kuivumaan. Siitähän se mureneminen johtuu.
Suosittelen, älä osta Fridhult-kenkiä. Verkkosivulla esitetyt ominisuudet ja todelliset ominaisuudet eivät vastaa toisiaan (kapea lesti, pieni koko, kylmät). Ylihinnoitellut, muistuttavat aamutossuja. Palautus käytännössä kannattamatonta eikä rahojaan saa takaisin. Kiinalainen huijarifirma.
Nämä on just ihan törkeän liukkaat, vaikka miten on kuviota.
Mulla useammat Riekerit maihareiksi noita kaiketi voisi nimittää - pehmeä ronskisti kuviollinen pohja, eivät ole yhtään liukkaat.
Kiviä kyllä kantautuu sisälle mutta se on pieni paha
Juljus kirjoitti:
Mulla on jalaksen maiharit. Niillä on pysytty pystyssä jo monta monta talvea.
Omilla pojillani oli armeijassa jalaksen maiharit. Oli yllätys, että niissä oli muovipohjat. Tosi liukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joskus keskustelu: Kitkat vai nastat? (kengistä siis puhe eikä autonrenkaista).
Vastasin, et mulla nastakengät, mutta ne nastat niin pitkät/korkeat, et jos kauppaan vaikka menee, niin joutuu "lillitelemään" niillä. Ostin sitten kitkat, black-viikonloppuna (hurahdin), liukastelin niillä ja meinasin kaatua, muutaman kerran. Suutuspäissäni heitin ne kaappiin ... olkoot, mokomat. Jatkoin lopputalven vanhoilla Kuomilla. Oli lopulta pakko luopua niistä, kun pohjat jo halkeilivat.
Nyt sitten, kaivoin kaapista ne vanhat kitkat, - jestas, pitoa löytyy, jot hitto! Ainoa mikä niissä on, et kantapäähän saan joskus rakon/auki. Mietin sitä, miksi aina kantapäät? - Tulin siihen tulokseen, et mulla on ilmeisesti sellainen jalkaterän muoto tai iho niin ohut, että kantapäät aina aukeaa. Ja tuo "huomio" jo intistä lähtien.
Näin vinkin, jossa suositeltiin hieromaan roll on- deodoranttia muutama sipaisu alueille, mitkä hiertyvät. Estää kuulemma rakkoja ja muita ihorikkoja.
Ostin Pomarilta Kevo goretex huopanilkkurit. Mulla on ollut jo työkengät Pomarilta, joten uskaltauduin tilaamaan. Mun jalat on vähän hankalat ja olen herkkä liukastumaan, mutta noilla uskallan kävellä. On tosi mukavat ja lämpimät myös. Ja ihan perussiistin näköiset mielestäni.