Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämän aiheuttaa? Valkoisia kulmakarvoja

Vierailija
09.02.2026 |

Molemmat vanhempani olivat suht tummia. Molemmilla paksut ruskeat hiukset, vahvat kulmat ja paksut ripset. Ruskettuivat jo alkukesästä todella tummiksi. Minulla taas todella vaalea, punakka iho mikä ei kestä aurinkoa yhtään. 

Mun ensimmäiset yksittäiset harmaat hiukset tulivat alle 30-vuotiaana ja nyt niitä on jo paljon enemmän. Hiukset on paksut ja seassa kasvaa paksumpia jouhimaisia hiuksia. Ne on juuri niitä kun harmaantuu.

Tämä ei mua haittaa koska värjään hiuksia.

No kolme vuotta sitten mulle tuli ensimmäinen vitivalkoinen kulmakarva. Siis täysin albiino ja väritön valkoinen missä ei melaniinia yhtään. Nyt niitä saattaa olla jopa neljä yhdessä kulmassa. Värjään kulmia itse ja jostain syystä ruskea väri ei edes tartu näihin valkoisiin karvoihin.

Eihän tämä nyt voi olla normaalia??

Olen alle 40v ja mulla on vitivalkoisia kulmakarvoja. Nyt huomasin että myös ripset lähtenyt vaalemaan aika paljon.

Voiko kyseessä olla joku puutostila?

Osaako joku auttaa?

Ferritiini, b-12, ja d on kunnossa. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole normaalia harmaantumista, kulmakarvat harmaantuu siinä missä hiuksetkin. No ehkei kaikilla, mutta itse ainakin löysin ensimmäisiä vitivalkoisia kulmakarvoja päälle nelikymppisenä, hiukset alkoivat vuosia ennen tuota harmaantumaan. Sellasta on elämä.

Vierailija
2/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mä löysin ekan harmaan 28-vuotiaana. 

Se karvatuppi päätti että se on vanha. Vieruskaverit ei olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita valkoisia jouhikulmakarvoja näkee, enempi vanhemmilla alfatyyppisillä miehillä, joilla voimakas hormonituotanto.

Vierailija
4/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kertoa, mutta ikä niitä tekee. Yksittäiset, paksut, pitkät, valkoiset kulmakarvat alkavat ilmaantua usein jo ennen harmaita hiuksia.

Vierailija
5/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen itsetarkkailu loppuu kun ottaa päänsä pois perseestään. Sinä ja minä ollaan syntymämme hetkestä matkustettu kohti kuolemaa. 

Vierailija
6/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Molemmat vanhempani olivat suht tummia."

Niinhän sinä luulet vaikka peili kertookin selvästi ihan muuta.

Vierailija
7/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita valkoisia jouhikulmakarvoja näkee, enempi vanhemmilla alfatyyppisillä miehillä, joilla voimakas hormonituotanto.

Mun isällä on tuollaiset kulmat ja ne on aivan valkoiset. Apua jos tuo alkaa jo tässä iässä. Ap

Vierailija
8/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kun ikää tulee kulmakarvat pitenee , heh avaruusolioiden syy.No miksi häpykarvat pysyy tummana vaikka ikää enemmän kuin mammutilla?

Vierailija
9/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Molemmat vanhempani olivat suht tummia."

Niinhän sinä luulet vaikka peili kertookin selvästi ihan muuta.

Niin jos vertaa vaaleisiin niin mielestäni ovat olleet aika tummia. Kumpikaan ei värjännyt hiuksia ja heistä on paljon kuvia. 

Isä vain elossa ja hän harmaatui vasta +65v. Ap

Vierailija
10/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään "itsetarkkailusta" jos muut ihmiset huomioivat tämän ja ihmettelevät asiaa. Ap

Vierailija
11/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on näin pihalla ja järkyttyneitä ihan normaaleista ikääntymisen tuomista muutoksista? Muutama valkoinen kulmakarva OMG!

Vierailija
12/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla? Mun lisäksi tätä asiaa on ihmetellyt aika moni kuten läheiset, kampaaja, kosmetologi ja viimeisimpänä ihan vieras ihminen. Jos tämä on täysin normaalia alle 40-vuotiaalle niin miksi se herättää ihmetystä myös muissa ihmisissä? Tai ammattilaisissa? Kosmetologi sanoi ettei ole koskaan nähnyt että minun ikäisellä naisella on vitivalkoisia kulmakarvoja ja käski käydä verikokeissa. Ap

Vierailija
13/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään "itsetarkkailusta" jos muut ihmiset huomioivat tämän ja ihmettelevät asiaa. Ap

Nyppäse pois, joillekin ei jää kulmakarvoja ollenkaan ikääntyessään. 

Vierailija
14/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat ovat ihan oma karvalajinsa. Minulla oli nuorena suorastaan täydelliset kulmakarvat ja niin on nyt kuusikymppisenäkin, mutta nyt joudun nyppimään ne muotoonsa ja lyhentämään yksittäisiä karvoja ja muutaman karvan tupsuja, jotka rehottelevat ihan hallitsemattomasti. Annoin yhden erityisen paksun karvan kasvaa monta kuukautta, jotta olisin nähnyt, miten pitkäksi se pääsee. Hermo meni, ja leikkasin sen poikki 2,5 sentin mittaisena.

Ja se väri. Ensimmäinen valkoinen kulmakarvani tuli esiin samoihin aikoihin kuin tikkusuorat ja karkeat hopeiset hiukset ohimoilleni; olin kolmekymmentä. 

Kulmakarvat värjäytyvät huonommin kuin hiukset. Hiusten värjäämisen lopetin muutama vuosi sitten, mutta kulmakarvoihin käytän mustan ja tummanharmaan RefectoCilin sekoitusta, koska eihän niitä valkoisia joulupukkikarvoja mustissa kulmissa kukaan jaksa katsella.

Vierailija
15/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on näin pihalla ja järkyttyneitä ihan normaaleista ikääntymisen tuomista muutoksista? Muutama valkoinen kulmakarva OMG!

Minulla on tummat kulmakarvat joiden sekaan oli tosiaan kasvanut ihan täysin valkoisia. Nypin valkoiset pinseteillä ja mitä ilmeisimmin niiden tilalle kasvoi saman värisiä kuin viereisetkin koska nyt valkoisia ei ole yhtään eikä mikään karva valitettavasti lopeta kasvamista vaikka sen nyppää juurineen irti. Pikemminkin innostuu kasvamaan kahta kauheammin vaikka paikat ovatkin ensin pari viikkoa täysin sileät ja näppylättömät joten eiköhän tilanne ole yläpäässäkin sama. Minun on tietenkin mahdotonta osoittaa sormella yhtä kulmakarvaa ja sanoa että tämä oli se valkoinen jonka paikalle on nyt kasvanut tumma mutta valkoisia ei siis tullut lisää kun nypin puolen tusinaa aivan valkoista irti mikä on oikaestaan aika kummallista.

Vierailija
16/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihalla? Mun lisäksi tätä asiaa on ihmetellyt aika moni kuten läheiset, kampaaja, kosmetologi ja viimeisimpänä ihan vieras ihminen. Jos tämä on täysin normaalia alle 40-vuotiaalle niin miksi se herättää ihmetystä myös muissa ihmisissä? Tai ammattilaisissa? Kosmetologi sanoi ettei ole koskaan nähnyt että minun ikäisellä naisella on vitivalkoisia kulmakarvoja ja käski käydä verikokeissa. Ap

Kerrot aloituksessa että värjäät hiuksia harmaantumisen vuoksi. Eihän se ole normaalia alle 40-vuotiaalle paitsi jos on jotain muuta geeniperimää kuin tätä meikäläistä. 

Vierailija
17/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleita voi olla. Mutta miksi valkoisia on eri kysymys. Ellei ole harmaantunut vain niistä. Voi nyppiä pois tai pitää.

Vierailija
18/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Kerrot aloituksessa että värjäät hiuksia harmaantumisen vuoksi. Eihän se ole normaalia alle 40-vuotiaalle paitsi jos on jotain muuta geeniperimää kuin tätä meikäläistä. 

En värjää hiuksia harmaantumisen vuoksi? Olen vaalentanut hiuksia jo 20 vuotta koska haluan vaaleat hiukset. Käsittääkseni aivan normaalia. Ap

Vierailija
19/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nyppimisestä ei ole hyötyä. Seuraava valkoinen tulee sitten viereen tai samaan kohtaan. 

En ole valmis ohentamaan näitä kulmia enää yhtään. Eivät ole vieläkään selvinneet 2010 viivakulmabuumista. 

Vierailija
20/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tummat kulmakarvat joiden sekaan oli tosiaan kasvanut ihan täysin valkoisia. Nypin valkoiset pinseteillä ja mitä ilmeisimmin niiden tilalle kasvoi saman värisiä kuin viereisetkin koska nyt valkoisia ei ole yhtään eikä mikään karva valitettavasti lopeta kasvamista vaikka sen nyppää juurineen irti. Pikemminkin innostuu kasvamaan kahta kauheammin vaikka paikat ovatkin ensin pari viikkoa täysin sileät ja näppylättömät joten eiköhän tilanne ole yläpäässäkin sama. Minun on tietenkin mahdotonta osoittaa sormella yhtä kulmakarvaa ja sanoa että tämä oli se valkoinen jonka paikalle on nyt kasvanut tumma mutta valkoisia ei siis tullut lisää kun nypin puolen tusinaa aivan valkoista irti mikä on oikaestaan aika kummallista.

Eivät ne yhdestä nyppäämisestä kuole, mutta esimerkiksi 90-luvulla moni nyppi kulmansa olemattomiin, kun jaksoi nyhtää vuosia. 

Pigmenttinsä menettänyt karva ei kai saa väriään takaisin millään. Olisitkohan kiskonut irti värittömiä karvoja, joiden vieressä normaalin värinen karva olisi ollut lopettelemassa lepovaihettaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän